  • 51. Data: 2010-11-30 19:54:49
    Temat: Re: utrzymanie prywatnej drogi
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > O, kolejny tankujący się odezwał...
    >
    > Serdeńko: średnie rynkowe ceny ziemi w okolicy są takie, że taniej by
    > wyszło wynająć kogoś takiego jak ty do łopaty. Z płatnością z góry za
    > ćwierćwiecze.

    Znaczy twierdzisz, że ta ziemia jest droga? I proponujesz, żeby jej
    właściciel ją PODAROWAŁ gminie? Swoją działkę byś podarował?
    J.

  • 52. Data: 2010-11-30 19:55:48
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-11-30 20:49, Andrzej Lawa pisze:

    > O, kolejny tankujący się odezwał...
    >
    > Serdeńko: średnie rynkowe ceny ziemi w okolicy są takie, że taniej by
    > wyszło wynająć kogoś takiego jak ty do łopaty. Z płatnością z góry za
    > ćwierćwiecze.

    ROTFL

    I kto to mówi?
    I kto to mówi - gość który chce korzystać z pomocy gminy przy
    odśnieżaniu kawałka drogi.

    Przecież kilka wieków musiałbyś pracować aby mi za ćwierćwiecze
    zapłacić. :):)

    --
    spp

  • 53. Data: 2010-11-30 19:57:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.11.2010 20:34, krys pisze:

    > Zawsze można symboliczną złotowkę zaoferować.

    Spróbuj tak uniknąć podatku od np. zakupienia samochodu ;)

    Policzą po średniej stawce rynkowej, dorzucą karę i po ptokach.

    > No to zaoferujcie zagrychę.

    To jest jedna z opcji, którą badam równolegle ;)

  • 54. Data: 2010-11-30 20:01:55
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Spróbuj tak uniknąć podatku od np. zakupienia samochodu ;)
    >
    > Policzą po średniej stawce rynkowej, dorzucą karę i po ptokach.

    Ja tu czegoś nie rozumiem - chciałeś miec odśnieżone, nie masz czasu na
    latanie z łopatą, tak? No to nie masz wyjścia - musisz wyskoczyć z kasy.
    No bo chyba nie oczekujesz, że dla Twojej wygody jakiś obcy facet odda
    własną działkę. I nieważne, czy on z tego coś ma, czy ma tylko podatek do
    zapłacenia.

    J.

  • 55. Data: 2010-11-30 20:03:26
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-11-30 21:01, krys pisze:

    > No bo chyba nie oczekujesz, że dla Twojej wygody jakiś obcy facet odda
    > własną działkę.

    Ależ on dokładnie tego oczekuje. :):)
    Bo wtedy gmina będzie za darmo mu odśnieżała. :)

    --
    spp

  • 56. Data: 2010-11-30 20:05:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.11.2010 20:55, spp pisze:

    > I kto to mówi - gość który chce korzystać z pomocy gminy przy
    > odśnieżaniu kawałka drogi.

    Pomyśl chwilę logicznie: ten z gminy i tak tamtędy jeździ - koszt
    logistyczny zboczenia w 60-metrową dróżkę będzie minimalny. Wynajmowanie
    kogoś, kto przyjedzie specjalnie na ten kawałek i posprząta będzie nie
    dość, że droższe, to niepotrzebnie ten drugi spali paliwo.

    > Przecież kilka wieków musiałbyś pracować aby mi za ćwierćwiecze
    > zapłacić. :):)

    LOL

  • 57. Data: 2010-11-30 20:06:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.11.2010 21:03, spp pisze:

    > Ależ on dokładnie tego oczekuje. :):)
    > Bo wtedy gmina będzie za darmo mu odśnieżała. :)

    Nie za darmo, tylko za moje podatki.

  • 58. Data: 2010-11-30 20:06:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.11.2010 20:54, krys pisze:

    > Znaczy twierdzisz, że ta ziemia jest droga? I proponujesz, żeby jej

    Nominalnie tak. Przy czym faktycznie wartość drogi to zero, bo nikt nie
    chce jej kupić.

    > właściciel ją PODAROWAŁ gminie? Swoją działkę byś podarował?

    Działkę, na której się pobudowałem mieszkam, czy działkę, którą wiedzie
    droga do mnie? W tym drugim przypadku - bezzwłocznie. Ani tego sprzedać,
    ani wynająć, ani myta nie da się pobierać (służebność w KW nieodpłatna),
    a jeszcze podatek trzeba płacić.

    Sam powiedz: co z taką drogą można zrobić, jaki zysk z niej mieć, hmm?

  • 59. Data: 2010-11-30 20:13:01
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Nominalnie tak. Przy czym faktycznie wartość drogi to zero, bo nikt nie
    > chce jej kupić.

    Jeszcze parę lat machania łopatą, a sam może ją kupisz
    ;-) żeby gminie podarować.

    > Działkę, na której się pobudowałem mieszkam, czy działkę, którą wiedzie
    > droga do mnie?

    SWoja działkę, obojetnie, jaką.

    > W tym drugim przypadku - bezzwłocznie. Ani tego sprzedać,
    > ani wynająć, ani myta nie da się pobierać (służebność w KW nieodpłatna),
    > a jeszcze podatek trzeba płacić.

    A on ma taka fantazję, ze jej nie sprzeda, i ma do tego święte prawo
    własności. Chociaż może go przekonacie, żeby Wam na współwłasność sprzedał.
    Wtedy sie przekonasz, że wcale nie jest warta zero zł.

    > Sam powiedz: co z taką drogą można zrobić, jaki zysk z niej mieć, hmm?

    Można ją MIEĆ. I chwalić się tym po okolicznych odpustach.
    J.

  • 60. Data: 2010-11-30 20:13:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.11.2010 21:01, krys pisze:

    > Ja tu czegoś nie rozumiem

    A czytałeś uważnie?

    > - chciałeś miec odśnieżone, nie masz czasu na
    > latanie z łopatą, tak?

    Też.

    > No to nie masz wyjścia - musisz wyskoczyć z kasy.
    > No bo chyba nie oczekujesz, że dla Twojej wygody jakiś obcy facet odda
    > własną działkę.

    Generalnie tak się robi. Nawet on swego czasu oddawał te kawałki
    wydzielane w planach jako drogi do działek, które sprzedawał.

    Tylko chyba w którymś momencie doszło do jakiegoś spięcia na linii on-gmina.

    > I nieważne, czy on z tego coś ma, czy ma tylko podatek do
    > zapłacenia.

    Wiesz, racjonalne argumenty czasem działają. Obowiązek odśnieżania byłby
    dobrym argumentem za linią "a pozbądź się pan tego kłopotu".

    Ja tylko takowego szukałem.