  • 11. Data: 2008-05-20 20:52:26
    Temat: Re: upowaznienie do odbioru przesylki
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Mikaichi pisze:

    > Bo tylko poczta ma za darmo placówki w calej polsce i infrastrukturę.
    >
    > A co do monopolu - to chyba nie masz racji, bo jakos InPost musi kuć
    > blaszki.

    Więc właśnie o tym piszę. Teoretycznie poczta monopol ma, ale w
    praktyce nie.

    Tym bardziej, że jak sporadycznie wysyłam jakiś lekki list inpostem,
    to nikt w blaszki się nie bawi, tylko pakuję w ich dużą kopertę i nikt
    nie wnika, że list waży na przykład 30g.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 12. Data: 2008-05-20 20:54:07
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]
    > to nikt w blaszki się nie bawi, tylko pakuję w ich dużą kopertę i nikt
    > nie wnika, że list waży na przykład 30g.

    Hmmm, od 1.1.2008 zmeinili czy kiedy?

  • 13. Data: 2008-05-20 21:00:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Mikaichi pisze:

    > Hmmm, od 1.1.2008 zmeinili czy kiedy?

    Nie wiem kiedy, w zeszłym roku też tak wysyłałem. Myślę, że wagi 50g
    pilnują w przypadku przesyłek masowych, a pojedyncze listy od osób
    prywatnych po prostu taryfikują tak jak powyżej 50g bez obciążania.

  • 14. Data: 2008-05-20 21:16:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Sarpedon wrote:
    > chce dac pelnoletniemu czlonkowi mojej najblizszej rodziny upowaznienie
    > do odbioru wszelkich przesylek adresowanych do mnie (wlacznie z listami
    > z sadu, us i policji). na poczcie taka przyjemnosc kosztuje 21 zl. ile
    > kosztuje takie cos u notiariusza i czy moze to byc respektowane na poczcie?

    Mnie to kosztowało koło 150 zł u notariusza.
    Tak, będzie respektowane na poczcie, chociaż ze zgrzytami, bo panie są
    niedouczone.
    Ale przy notarialnym powinny przełknać.

  • 15. Data: 2008-05-20 21:19:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mikaichi wrote:

    > Co jest bdurą? Ze nei wymagaja notariusza? W kwietniu mama robila
    > upowaznienei na siostre, na poczcie, i nie wymagali notariusza a jedynie
    > kwitka i 20 paru zlotych.

    Poczta każe zapłacić tylko wtedy jeśli pełnomocnictwo robi się "na ich
    druczku".
    Każde inne pełnomocnictwo musza akceptować bez mrugnięcia okien, nawet
    napisane na papierze toaletowym.

  • 16. Data: 2008-05-20 21:21:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mikaichi wrote:

    > Hmmm, od 1.1.2008 zmeinili czy kiedy?

    Liczy się waga całości przesyłki łącznie z kopertą i znaczkiem i klejem.
    Jak wpakujesz toto w dużą kopertę to spoko ma > 50 g, a że zawartość
    miała 30 g nikogo nie obchodzi.

  • 17. Data: 2008-05-20 22:07:17
    Od: "rabar-bar" <r...@g...pl>

    > zdanie poczta *i tak każe zapłacić* ...
    >
    > W sumie , może nie bzdura.
    >
    > Klucz: - kazać może - siła sprawcza tego kazania jest taka sama gdybym ja
    > kazał ci zgwałcić Monikę Lewinsky.
    >
    > Do odbioru przesyłek pocztowych, a w szczególności sądowych wystarczy
    > zwykłe pełnomocnictwo, napisane *również* na rolce papieru toaletowego.
    >
    > Patrz tu:
    > http://www.poczta-polska.pl/Uslugi/?U=PAP&P=Rozporza
    dzenieWarunkiUslug

    > a tam:
    > 1 link:
    > http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20040050034&type=2&name=ATT0ODG1

    > a tam patrz na paragraf 18. Koniec.

    a jak sie ma do tego punkt 3 wskazanego przez Ciebie paragrafu roporzadzenie
    ministra, ktory wyraznie mowi, ze "przyjecie pelnomocnictwa jest platne, o
    ile oplata za ta czynnosc zostala okeslona w cenniku"
    Jest ustalona w cenniku oplata 21 zl, dlaczego poczta nie mialaby jej
    pobierac? Inna sprawa, ze pelnomocnitwo mogloby byc napisane na rolce
    papieru toaletowego - ale przyjete za odplatnoscia...
    Czy sa jakies inne przepisy, ktore uniewazniaja ten punkt rozporzadzenia?

    pozdrawiam zaciekawiona
    raB

  • 18. Data: 2008-05-20 22:14:55
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    rabar-bar pisze:

> [...]
    > roporzadzenie ministra, ktory wyraznie mowi, ze "przyjecie
    > pelnomocnictwa jest platne, o ile oplata za ta czynnosc zostala okeslona

    SKUP SIĘ:

    Operator dor´cza przesy?ki lub przekazy
    pocztowe osobie upowa˝nionej przez adresata na
    podstawie pe?nomocnictwa udzielonego na zasadach
    ogólnych

    VS

    3. Przyj´cie pe?nomocnictwa pocztowego jest odp?atne,

    Mowa jest w "moim punkcie" o pełnomocnictwie na zasadach ogólnych KC

    vs

    w "twoim punkcie" mowa jest o pełnomocnictwie pocztowym -
    usłudze płatnej PP.
    6008

  • 19. Data: 2008-05-20 22:25:18
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    > Mnie to kosztowało koło 150 zł u notariusza.

    po co Ci było 5 pełnomocnictw?

    pzdr,
    dkzzzzzzzzzzz.

  • 20. Data: 2008-05-20 23:48:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    dekazzze wrote:
    > U?ytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisa? w wiadomo?ci

    > po co Ci by?o 5 pe?nomocnictw?

    bo odpisów za darmo nie wydają, a ładnych parę sztuk było mi potrzebnych
    po za tym tam było parę rzeczy więcej.