  • 1. Data: 2008-05-20 19:13:51
    Temat: upowaznienie do odbioru przesylki
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    chce dac pelnoletniemu czlonkowi mojej najblizszej rodziny upowaznienie
    do odbioru wszelkich przesylek adresowanych do mnie (wlacznie z listami
    z sadu, us i policji). na poczcie taka przyjemnosc kosztuje 21 zl. ile
    kosztuje takie cos u notiariusza i czy moze to byc respektowane na poczcie?

  • 2. Data: 2008-05-20 19:22:03
    Temat: Re: upowaznienie do odbioru przesylki
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Sarpedon napisał:
> [...]
    > kosztuje takie cos u notiariusza i czy moze to byc respektowane na poczcie?

    Z tego co wiem (stan an rok temu, wiec moglo sie cos zmienic) poczta i
    tak ci kaze zaplacic te 21 zlotych. Dlaczego? Bo to usluga "przyjecie
    pelnomocnictwa do wiadomosci poczty". A ze nie wymagaja notariusza, to
    chyba dobrze ;)

  • 3. Data: 2008-05-20 19:25:37
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Sarpedon pisze:

> [...]
    > kosztuje takie cos u notiariusza i czy moze to byc respektowane na poczcie?

    Nie potrzebujesz notariusza. Wypisujesz ogólne pełnomocnictwo
    "ja ziomek upoważniam mojego zioma do odbioru wszelkich
    przesyłek a w szczególności" ...

    I po sprawie ...

    Na poczcie każą ci się tym podetrzeć - jeśli tak - ścierasz się
    z jednostką nadrzędną (ta też może być tępa) , potem walisz do
    rzecznika prasowego (pozwoliłem sobie osobiście na tego w
    Krakowie) ... grzecznie przeprosili i uznali rozporządzenie
    ministra ...

    Czytaj tu: http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/071F8DC8
    6008

  • 4. Data: 2008-05-20 19:38:20
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Mikaichi pisze:

> [...]
    > tak ci kaze zaplacic te 21 zlotych. Dlaczego? Bo to usluga "przyjecie
    > pelnomocnictwa do wiadomosci poczty". A ze nie wymagaja notariusza, to

    Bzdura.

    6008

  • 5. Data: 2008-05-20 19:50:45
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Rafał "SP" Gil napisał:

    > Bzdura.

    Co jest bdurą? Ze nei wymagaja notariusza? W kwietniu mama robila
    upowaznienei na siostre, na poczcie, i nie wymagali notariusza a jedynie
    kwitka i 20 paru zlotych.

  • 6. Data: 2008-05-20 19:59:27
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Mikaichi pisze:

    > Co jest bdurą? Ze nei wymagaja notariusza? W kwietniu mama robila
    > upowaznienei na siostre, na poczcie, i nie wymagali notariusza a jedynie
    > kwitka i 20 paru zlotych.

    zdanie poczta *i tak każe zapłacić* ...

    W sumie , może nie bzdura.

    Klucz: - kazać może - siła sprawcza tego kazania jest taka sama
    gdybym ja kazał ci zgwałcić Monikę Lewinsky.

    Do odbioru przesyłek pocztowych, a w szczególności sądowych
    wystarczy zwykłe pełnomocnictwo, napisane *również* na rolce
    papieru toaletowego.

    Patrz tu:
    http://www.poczta-polska.pl/Uslugi/?U=PAP&P=Rozporza
    dzenieWarunkiUslug

    a tam:
    1 link:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20040050034&type=2&name=ATT0ODG1

    a tam patrz na paragraf 18. Koniec.

    6008

  • 7. Data: 2008-05-20 20:04:41
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Rafał "SP" Gil pisze:

    > a tam patrz na paragraf 18. Koniec.

    Swoją drogą rozumiem twoje pesymistyczne nastawienie. Sam
    właśnie walczyłem w miejscu zameldowania z betonem pod postacią
    tępych panienek w okienku. Napisałem pełnomocnictwo dla członka
    rodziny, co panienki zlały ... pojechałem do miejsca
    zameldowania (1200 km w sumie), i zorientowałem się, że to
    dobrze zaimpregnowany beton.

    Kolejność była następująca:

    1. dyr. tego urzędu pocztowego - BETON
    2. gl urząd pocztowy w Przemyślu - BETON
    3. jedn. nadrzędna poczty w RZESZOWIE - BETON.

    Naskrobałem maila do rzecznika prasowego poczty w Krakowie
    przytaczając wszelkie argumenty, i informując, że mają 31 dni na
    skruszenie betonu, inaczej wybiórcza, która już o tym pisała
    (opisywał już swoje przeboje w tym temacie jeden człowiek przede
    mną na p.s.p. i na nim się wzorowałem) ...

    Kraków zje*ał Rzeszów ... Rzeszów zje*ał gł. w Przemyślu, gł w
    Przemyślu zje*ał pocztę osiedlową ...

    Inna sprawa, że wiem, że na pocztach w Przemyślu mimo
    przecierania szlaków przeze mnie odmawia się nadal uznawania
    pełnomocnictw i zmusza emerytów do zabulenia tych dziestu PLN za
    pełnomocnictwo - ale to akurat zwykłe skur*ysyństwo i
    złodziejstwo poczty polskiej.
    6008

  • 8. Data: 2008-05-20 20:38:59
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

> [...]

    > emerytów do zabulenia tych dziestu PLN za pełnomocnictwo - ale to akurat
    > zwykłe skur*ysyństwo i złodziejstwo poczty polskiej.

    Dziwiesz sie? Listonosze chca strajkowac. Poczta sciska monopol na
    przesylki <50g i jak straci ten monopol to moze sie okazac, ze po roku
    przestanie istniec.

  • 9. Data: 2008-05-20 20:43:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Mikaichi pisze:

    > Dziwiesz sie? Listonosze chca strajkowac. Poczta sciska monopol na
    > przesylki <50g i jak straci ten monopol to moze sie okazac, ze po roku
    > przestanie istniec.

    Nie tak szybko. Monopolu na przesyłki poniżej 50g poczta faktycznie
    nie ma już teraz, jednak konkurencja jest na razie daleko tyle za pocztą.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 10. Data: 2008-05-20 20:49:43
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Nie tak szybko. Monopolu na przesyłki poniżej 50g poczta faktycznie
    > nie ma już teraz, jednak konkurencja jest na razie daleko tyle za pocztą.

    Bo tylko poczta ma za darmo placówki w calej polsce i infrastrukturę.

    A co do monopolu - to chyba nie masz racji, bo jakos InPost musi kuć
    blaszki.