  • 1. Data: 2008-05-20 18:03:19
    Temat: Ubezpieczenie AC - oplata w dwoch ratach - rozwiazanie umowy
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Witam,

    Mam szybkie pytanie do Was: dzis podczas rozmowy w inspektoracie PZU
    wyszlo ze: wykupienie ubezpieczenia AC na samchod (roczne ubezp.),
    oplacajac skladke w dwoch ratach (na poczatku i po 6 miesiacach) i nie
    zaplacenie drugiej raty nie skutkuje rozwiazaniem umowy. Umowa jest
    nadal wazna (bo zawarta zostala na rok) i PZU nadal bedzie oczekiwalo
    zaplacenia skladki. Taka zmiana zostala wprowadzona w nowelizacji KC z
    dnia 10 sierpnia 2007 (chyba).

    Prawda to?

    --
    michal

  • 2. Data: 2008-05-20 18:38:49
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Michał w <news:g0v3pd$3qv$1@inews.gazeta.pl>:

> [...]

    > nadal wazna (bo zawarta zostala na rok) i PZU nadal bedzie oczekiwalo
    > zaplacenia skladki. Taka zmiana zostala wprowadzona w nowelizacji KC z

    Art. 814.
    [...]
    § 3. W razie opłacania składki w ratach niezapłacenie w terminie kolejnej
    raty składki może powodować ustanie odpowiedzialności ubezpieczyciela,
    tylko wtedy, gdy skutek taki przewidywała umowa lub ogólne warunki
    ubezpieczenia, a ubezpieczyciel po upływie terminu wezwał ubezpieczającego
    do zapłaty z zagrożeniem, że brak zapłaty w terminie 7 dni od dnia
    otrzymania wezwania spowoduje ustanie odpowiedzialności.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2008-05-20 18:57:02
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Art. 814.

    Przeczytałes dokładnie ze zrozumieniem to pytanie ? Z tego co widać to
    ta sztuka jest ci obca.

    ;-)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 4. Data: 2008-05-20 19:59:15
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie KsZZysiek w liscie z dnia 2008-05-20 20:57
    napisala nastepujace slowa:

    > Przeczytałes dokładnie ze zrozumieniem to pytanie ? Z tego co widać to
    > ta sztuka jest ci obca.
    >
    > ;-)

    Czyli babka z PZU miala racje, tak? Bo skoro nie ma takiego punktu w
    umowie ani w OWU oraz jesli PZU nie wysle zadania zaplaty drugiej raty
    to umowa bedzie nadal obowiazywala...

    --
    michal

  • 5. Data: 2008-05-20 21:12:42
    Od: "rabar-bar" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czyli babka z PZU miala racje, tak? Bo skoro nie ma takiego punktu w
    > umowie ani w OWU oraz jesli PZU nie wysle zadania zaplaty drugiej raty to

    Hej
    Miała rację
    Jeśli PZU nie wezwie Cię do uregulowania składki z wyznaczeniem terminu
    (zgodnie z artykułem KC przytoczonym przez przedpiścę) to ochrona
    ubezpieczeniowa będzie trwała, ale...
    ... ale TU nijak to się nie będzie kalulowało, zatem to w ich iteresie
    będzie, żeby jednak takie wezwanie do Ciebie wysłać i w razie braku wpłaty
    rozwiązać Twoją polisę, niż nie wysyłać wezwania i świadczyć ochronę pomimo
    nieopłacenia składki
    A sam zapis odnośnie nieopłacenia składki najczęściej pojawia się w OWU -
    jako dokładnie przeniesiony z KC

    pozdrawiam
    raB

  • 6. Data: 2008-05-20 21:15:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał wrote:
> [...]
    >
    > Czyli babka z PZU miala racje, tak? Bo skoro nie ma takiego punktu w
    > umowie ani w OWU oraz jesli PZU nie wysle zadania zaplaty drugiej raty

    tak

  • 7. Data: 2008-05-21 22:48:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 May 2008, rabar-bar wrote:

> [...]
    > Jeśli PZU nie wezwie Cię do uregulowania składki z wyznaczeniem terminu
    > (zgodnie z artykułem KC przytoczonym przez przedpiścę) to ochrona

    Ano.

> [...]
    > rozwiązać Twoją polisę, niż nie wysyłać wezwania i świadczyć ochronę pomimo

    Nie przesadzaj.
    Prezentujesz zdecydowanie niebiznesowe podejście ;)
    Jeśli klient tylko wygląda na wypłacalnego, to jak najbardziej należy
    mu świadczyć wszystko, za co będzie musiał zapłacić!
    Im później się zorientuje że ma płacić tym lepiej - będzie miał
    więcej do zapłacenia (i jakieś drobne z odsetek) :D
    Z ich p. widzenia najlepiej by było, jakby "świadczyło" mu kilka TU
    (i niestety dla klientów to się zdarza).

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2008-05-22 16:56:40
    Od: "rabar-bar" <r...@g...pl>

> [...]
    > Z ich p. widzenia najlepiej by było, jakby "świadczyło" mu kilka TU
    > (i niestety dla klientów to się zdarza).

    hmmm...
    kwestia tylko oplacalnosci takiego postepowania - czyli pewnie tego o jakiej
    kwocie zaleglej raty mowimy :)
    przy mniejszej kwocie mysle, ze po prostu rozsadniej jest wyslac jeden list
    polecony i miec delikwenta z glowy, niz uzerac sie z zaleglscia...
    ale to moja skromna opinia :)
    pozdrawiam
    raB