  • 1. Data: 2004-10-01 06:36:08
    Temat: umowa z biurem nieruchomosci
    Od: "Irek" <h...@W...pl>

    Witam,

    temat byl juz kilka razy walkowany, ale kazdy problem jest nieco inny.
    Mianowicie jako mlody czlowiek szukam mieszkania, takze poprzez biuro
    nieruchomosci. Bylem z biurem w pewnym mieszkaniu ( wczesniej oczywiscie
    podpisalismy umowe posrednictwa ) Mieszkanie jest jednak za drogie dla mnie
    w stosunku do tego co oferuje. Tak sie zlozylo ze moi rodzice, ktorzy
    rownolegle szukaja dla mnie mieszkania, znaja sie z wlascicielem tego
    mieszkania i moge teraz kupic po bardziej korzystnych warunkach. Wlasciciel
    mieszkania chce rozwiazac umowe z biurem ktore to biuro przez 6 mies. nie
    moglo znalezc kupca. Pytanie: czy wlasciciel moze rozwiazac umowe
    posrednictwa z biurem i sprzedac mnie bez ponoszenia oplaty prowizyjnej
    zjego i mojej strony ? - bo akurat ta prowizja nas wykancza finansowo -
    wynosi ponad 11 % wartosci mieszkania

    sa 2 zapisy w umowie posrednictwa, ktore mnie niepokoja:

    1.zamawiajacy udziela posrednikowi prawa wyłacznosci w zakresie czynnosci
    opisanych w par.1 ( ogolnie chodzi o znalezienie mieszkania ) w okresie od
    dn...... do dn....... - w rubryce od dn do dn sa wstawione kreski
    2.umowa niniejsza zawarta jest na okres opisany w par X ( opisany w pkt 1 )
    a jezeli posrednikowi nie przysluguje prawo wylacznosci, umowa jest zawarta
    na czas nieokreslony

    wiem, ze zaraz sie posypia komentarze ze to nie fair, ze to biuro znalazlo i
    mnie i mieszkanie. Ale tak sie sklada ze moje dzialanie zbieglo sie z
    dzialaniem rodzicow, ktorzy znalezli mieszkania bez biura. Z drugiej strony
    krwiopijcze wynagrodzenie posrednika powoduje ze nie ma zainteresowania tym
    mieszkaniem

    pozdrawiam

    Irek

  • 2. Data: 2004-10-01 07:26:17
    Temat: Re: umowa z biurem nieruchomosci
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 1 Oct 2004 08:36:08 +0200, Irek naskrobał(a):

> [...]
    > krwiopijcze wynagrodzenie posrednika powoduje ze nie ma zainteresowania tym

    wypowiedzieć umowe zawartą na czas nieokreślony.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-10-01 08:04:32
    Od: "Irek" <h...@W...pl>

    > wypowiedzieć umowe zawartą na czas nieokreślony.

    to nie takie proste, bo zapomnialem dopisac jeszcze jeden pkt umowy:

    "zobowiazania finansowe zamawiajacego wzgledem posrednika, z tytulu
    posrednictwa zawarcia umowy, o ktorej mowa w par. X nie wygasaja w przypadku
    zakonczenia trwania umowy posrednictwa i dotycza obiektow wskazanych przez
    posrednika"

    myslalem o kupnie na rodzicow, ale:

    "wynagrodzenie, o ktorym mowa w par X przysluguje posrednikowi rowniez w
    przypadku zawarcia umowy przez inne osoby fizyczne lub prawne zwiazane z
    zamawiajacym ( tj. krewni, wspolnicy, spolki i inne)"

    Irek

  • 4. Data: 2004-10-01 10:16:35
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 1 Oct 2004 10:04:32 +0200, Irek naskrobał(a):

> [...]
    > przypadku zawarcia umowy przez inne osoby fizyczne lub prawne zwiazane z
    > zamawiajacym ( tj. krewni, wspolnicy, spolki i inne)"

    ROFL :) podpisałeś takie cudo? :) Typowy przykład niedozwolonej klauzuli
    umownej. Niech kupują rodzice w sądzie takie cudo nie przejdzie - zresztą
    najlepiej od razu dać do sądu antymonopolowego po wykreślenie punktu.

  • 5. Data: 2004-10-01 11:59:54
    Od: "Irek" <h...@w...pl>

    > ROFL :) podpisałeś takie cudo? :) Typowy przykład niedozwolonej klauzuli
    > umownej. Niech kupują rodzice w sądzie takie cudo nie przejdzie - zresztą
    > najlepiej od razu dać do sądu antymonopolowego po wykreślenie punktu.

    podpisalem :) pierwszy raz dalem sie nabrac, sam z reguly jestem czujny, ale
    po dniu pracy nie mialem sily dokladnie czytac malych liter umowy :)

    Irek

  • 6. Data: 2004-10-01 16:44:41
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Sebol wrote:
    > ROFL :) podpisałeś takie cudo? :) Typowy przykład niedozwolonej klauzuli
    > umownej. Niech kupują rodzice w sądzie takie cudo nie przejdzie - zresztą
    > najlepiej od razu dać do sądu antymonopolowego po wykreślenie punktu.

    zdaje się, że wystarczy zajrzeć do rejestru

    KG

  • 7. Data: 2004-10-04 17:32:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Oct 2004, kam wrote:

> [...]
    > + > umownej. [...]
    > +
    > + zdaje się, że wystarczy zajrzeć do rejestru

    Sugerujesz że umowa sugeruje niekompetencję "firmy", czy źle
    rozumiem ? :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2004-10-08 22:03:46
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Sugerujesz że umowa sugeruje niekompetencję "firmy", czy źle
    > rozumiem ? :)

    dlaczego od razu niekompetencję?

    KG