  • 1. Data: 2004-10-01 05:34:27
    Temat: Pożycie - definicja i interpretacja
    Od: "Paweł" <a...@p...onet.pl>

    Witam
    Chciałbym prosić o interpretację art.691,cyt:
    § 1. W razie śmierci najemcy lokalu mieszkalnego w stosunek najmu lokalu
    wstępują: małżonek niebędący współnajemcą lokalu, dzieci najemcy i jego
    współmałżonka, inne osoby, wobec których najemca był obowiązany do świadczeń
    alimentacyjnych, oraz osoba, która pozostawała faktycznie we wspólnym pożyciu
    z najemcą.
    Konkretnie interesuje mnie jak należy rozumieć słowo "pożycie" i czy może być
    ono zinterpretowane jako wspólne zamieszkiwanie,wspólnotę finansową,
    gospodarczą i duchową np.taką jaka występuje pomiedzy wnukiem i babcią
    Z góry dziekuję za pomoc, pozdrawiam - Paweł

  • 2. Data: 2004-10-01 06:33:07
    Temat: Re: Pożycie - definicja i interpretacja
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Paweł" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gospodarczą i duchową np.taką jaka występuje pomiedzy wnukiem i babcią
    > Z góry dziekuję za pomoc, pozdrawiam - Paweł

    raczej skłaniałbym się ku rozumieniu przez Art.23 KRO
    "Małżonkowie mają równe prawa i obowiązki w małżeństwie. Są obowiązani do
    wspólnego pożycia, do wzajemnej pomocy i wierności oraz do współdziałania
    dla dobra rodziny, którą przez swój związek założyli."

    taką interpretację narzuca słownik języka polskiego
    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=48376
    pożycie

    pożycie n I
    1. rzecz. od pożyć.

    2. <przestawanie, obcowanie, wspólne życie z kimś; także: obcowanie fizyczne
    dwojga ludzi, zwłaszcza w małżeństwie>
    Dobre, harmonijne, zgodne, złe pożycie.
    Pożycie małżeńskie.
    Ktoś jest przykry, trudny w pożyciu.
    Pożycie seksualne.

    pozdrawiam
    W,

    ps. Czy można wytoczyć powództwo z 23 KRO, "o zaniechanie dalszych naruszeń"
    ;))

    begin 666 dh.gif
    C1TE&.#EA`0`!`( ``+? R?___RP``````0`!```"`D0!`#L`
    `
    end

  • 3. Data: 2004-10-01 07:06:41
    Od: "Paweł" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > W,
    > ps. Czy można wytoczyć powództwo z 23 KRO, "o zaniechanie dalszych naruszeń"

    No tak,tylko że ja starając się o mieszkanie po babci jestem zainteresowany
    taką inerpretacja słowa "pożycie" przez sąd, abym został uznany za osobę,
    która może (po śmierci babci) wstąpić w stosunek najmu na podst.art691.
    P.

  • 4. Data: 2004-10-01 07:32:45
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Paweł wyskrobał(a):
> [...]
    > gospodarczą i duchową np.taką jaka występuje pomiedzy wnukiem i babcią
    > Z góry dziekuję za pomoc, pozdrawiam - Paweł

    Pożycie - więzi emocjonalne, fizyczne i ekonomiczne. Co do pożycia z babcią
    to raczej nie masz na nie szans... (chyba, że coś między wami jest/było "nie
    tak"). Wspólne pożycie występuje np. w konkubinacie.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 5. Data: 2004-10-01 07:46:34
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Paweł napisał(a) w wiadomości

> [...]
    > taką inerpretacja słowa "pożycie" przez sąd, abym został uznany za osobę,
    > która może (po śmierci babci) wstąpić w stosunek najmu na podst.art691.

    2002.05.21 uchwała SN III CZP 26/02 OSNC 2003/2/20:

    Wnuk zmarłego najemcy nie należy do osób wymienionych w art. 691 § 1 k.c. także
    wtedy, gdy łączyła go z najemcą więź gospodarcza i uczuciowa.

    --
    JOHNSON :)

  • 6. Data: 2004-10-01 07:52:42
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    Pokombinuj z alimentami. Może babcia jest obciążona obowiązkiem alimentacyjnym
    wobec Ciebie? :) Duży jesteś ? :)

    --
    JOHNSON :)

  • 7. Data: 2004-10-01 09:36:44
    Temat: Re: Pożycie - powództwo o zaniechanie
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Wspólne pożycie występuje np. w konkubinacie.

    to jak, da się w małżeństwie wytoczyć powództwo z 23 KRO, "o zaniechanie
    dalszych naruszeń"
    p.
    W,

  • 8. Data: 2004-10-01 13:18:38
    Od: "tmk" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > gospodarczą i duchową np.taką jaka występuje pomiedzy wnukiem i babcią
    > Z góry dziekuję za pomoc, pozdrawiam - Paweł

    Z pozycia to raczej nic nie wyjdzie,ale jesli masz stale zameldowanie i
    rzeczywiscie tam miaszkales i miezkasz to sad ci pewnie przyzna to
    mieszkanie.tzn stosunek najmu.
    TMK

  • 9. Data: 2004-10-01 14:00:46
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik tmk napisał(a) w wiadomości

    > Z pozycia to raczej nic nie wyjdzie,ale jesli masz stale zameldowanie i
    > rzeczywiscie tam miaszkales i miezkasz to sad ci pewnie przyzna to
    > mieszkanie.tzn stosunek najmu.
    > TMK

    A mógłbyś oświecić wszystkich na jakiej podstawie prawnej?

    --
    JOHNSON :)

  • 10. Data: 2004-10-01 18:32:30
    Od: "Paweł" <a...@p...onet.pl>

    > Z pozycia to raczej nic nie wyjdzie,ale jesli masz stale zameldowanie i

    > A mógłbyś oświecić wszystkich na jakiej podstawie prawnej?

    No właśnie, babcia niestety umarła i czarno widzę moje szanse jako wnuka na
    przyznanie tego mieszkania. Mam prośbę do Johnsona o rozszyfrowanie skrótu , z
    którego pochodzi przytoczona przez Ciebie interpretacja, Wydawało mi się, że
    posługując się słownikową definicją można rozumieć pożycie szerzej,a nie
    wyłącznie jako np.małżeńskie, czy na zasadzie konkubinatu
    P.