  • 1. Data: 2004-09-30 23:56:59
    Temat: Przedawnienie w kwestii zapłaty czesnego... proszę o pomoc...
    Od: "przeKOT" <p...@o...pl>

    Witam!

    Mam do zapłacenia czesne za kilka miesięcy nauki kiedy nie zgłosilem
    pisemnie
    rezygnacji ze studiów. Moja wina.
    Jednak pytanie moje jest takie : czy w tym przypadku przedawnieniu mój dług
    ulegnie po
    3 latach czy też po 2 latach ?
    Jest to roszczenie okresowe, bo miałem płacic czesne co miesiąc.
    Wydaje mi się wiec że po 3 latach, ale może się mylę (chciałbym się tu
    mylić...)

    Firma windykacyjna przysłała mi już stosowne pismo z żądaniem zwrotu
    pieniędzy,
    było ono za potwierdzeniem odbioru - niestety ktoś z mojej rodziny odebrał i
    potwierdził
    ;/

    Wiem że moja wiedza jest w tym sensie żadna,
    więc proszę pomóżcie...
    czy mogę to odpuścić - czy mam płacić ?
    2 lata czy 3 lata ?
    i co dla mnie wazne : czy LIST ZA POTWIERDZENIEM ODBIORU przerywa bieg
    przedawnienia ???

    pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję za wszelką pomoc.

    Paweł

  • 2. Data: 2004-10-01 11:39:27
    Od: b...@f...hoga.WYTNIJTO.pl (Pawel Baranowski)

    "przeKOT" <p...@o...pl> napisal <cji5t2$lqb$1@news.onet.pl>:

    >i co dla mnie wazne : czy LIST ZA POTWIERDZENIEM ODBIORU przerywa bieg
    >przedawnienia ???

    nie przerywa.
    nie dzwoń, nie pisz, w żaden sposób nie uznawaj roszczenia!
    (żadne negocjacje co do rat, umorzenia itp.)

    Adres antyspamowy - przed odpowiedzia skasuj slowo "WYTNIJTO"

    Litosc jest jednak uczuciem zbednym tam, gdzie przemawia Historia.
    (Cz.Milosz, "Zniewolony umysl")

    www.ekonomia.ho.pl