  • 1. Data: 2005-03-21 11:23:51
    Temat: umowa o dzieło - zakręcone
    Od: "kuba D." <k...@p...pl>

    Przyjęto mnie na okres próbny i w celu oszczędnościowym zawarto ze mną umowę
    o dzieło - byłem przedstawicielem handlowym. Pracowałem tydzień w biurze
    tydzień na wyjeździe. Dostałem nową prace i w dniu kolejnego wyjazdu
    poinformowałem o tym pracodawcę, było to na 3 tygodnie przed końcem okresu
    próbnego (data wykonania dzieła) jednocześnie poprosiłem pracodawcę o 2
    tygodnie wolnego od wyjazdów. Nową pracę dostałem u konkurencji i w
    rezultacie pracodawca zażądał zwrotu dokumentów i kluczyków od auta i
    jednocześnie zakazał wstęp do biura. Pracodawca oskarża mnie o nie wykonanie
    dzieła i żąda odszkodowania. W piśmie do zamawiającego napisałem
    "Uprzejmie informuję, że powodem nie rozpoczęcia w dniu 14.03.2005 r.
    wyjazdu służbowego, był wydany w dniu 14.03.2005 r. przez Panią X.X nakaz
    zwrotu zaliczki, dowodu rejestracyjnego oraz kluczyków od auta.
    Oświadczam, że wobec wydanego dnia 14.03.2005 r. zakazu wstępu do biura
    firmy, oraz nakazu zwrotu rzeczy wymienionych w § 2, pkt.1 umowy z dnia
    3.01.2005 r. nie mogę wykonywać powierzonego mi dzieła."

    co w takiej sytuacji może grozić mi oraz pracodawcy?

  • 2. Data: 2005-03-21 11:56:01
    Temat: Re: umowa o dzieło - zakręcone
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 21 mar o godzinie 12:23, na pl.soc.prawo, kuba D. napisał(a):

    > Przyjęto mnie na okres próbny i w celu oszczędnościowym zawarto ze mną umowę
    > o dzieło - byłem przedstawicielem handlowym.

    Chwileczkę - "przyjęto" Cię na okres próbny, czyli zawarto z Tobą Umowe o
    Pracę na okres próbny - tak?
    To dlaczego piszesz że zawarto z Tobą umowę o dzieło?
    Albo... albo.
    Choć możesz tworzyć dzieło dla swojego pracodawcy także, ale... ;)

> [...]
    > 3.01.2005 r. nie mogę wykonywać powierzonego mi dzieła."
    >
    > co w takiej sytuacji może grozić mi oraz pracodawcy?

    Pracodawca jest wtedy kiedy istniej stosunek *pracy* - inaczej jest
    zleceniodawca.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 3. Data: 2005-03-21 14:45:23
    Od: "kuba D." <k...@p...pl>

    podpisano umowę o dzieło zeby podpisać jaką kolwiek umowe.

  • 4. Data: 2005-03-22 00:31:31
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-03-21 12:23 :
> [...]
    > 3.01.2005 r. nie mogę wykonywać powierzonego mi dzieła."
    >
    > co w takiej sytuacji może grozić mi oraz pracodawcy?

    To zależy, co tam w tej umowie jest. Jak jest napisane, że masz jeździć
    w delegacje, to dzieło nie zostało wykonane, a jak jest jeszcze
    dodatkowo napisane, że Zleceniodawca udostępnia środek transportu, to
    sam jest sobie winien.
    No i czy masz dowód, że Ci zabronił jechać? Czy zleceniodawca nie może
    powiedzieć "wysoki sądzie, przyszedł do mnie, powiedział, że ma w dupie
    umowę, rzucił kluczyki na stół, a potem jeszcze bezczelnie mi przysłał
    taki tekst"?
    w.

    --
    Wolę mieć legalnego Windowsa