  • 1. Data: 2005-03-21 08:21:10
    Temat: problem alkoholu... (sklep)
    Od: ">>Galeon<<" <g...@W...pl.i.to.wytnij>

    W moim bloku zamiast przejscia (bo to dlugi budynek) kiedys powstal
    sklem. Sprzedawano tam jedynie piwo. Niedawno zmienil sie wlasciciel
    sklepu, zaczal remontowac piwnice w sklepie bo podobno chce zaczac
    sprzedawac tam duzo mocniejsze trunki (wina, wodki,...)
    Troche informacji :
    Sklep jak wspomnialem jest zamiast przejscia.
    Do najblizszej klatki od schodow sklepu jest jakies 2,5 metra.
    Na koncu w bloku w ostatniej klatce jest takie mini przedszkole. Od
    sklepu jakies 30-40 metrow (a moze i mniej)

    Chcialem zapytac o to jakie akty prawne reguluja sprzedaz alkoholu?

    Wiem, ze ludzie chca zbierac podpisy aby sklep nie poszerzal swojej
    dzialalnosci ale przydaloby sie miec to podparte _prawnie_ .
    Dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2005-03-21 08:55:23
    Temat: Re: problem alkoholu... (sklep)
    Od: "my way" <no way@no way.pl>

    Użytkownik ">>Galeon<<" <g...@W...pl.i.to.wytnij> napisał w
    wiadomości news:d1m06i$30n$1@inews.gazeta.pl...
    > Chcialem zapytac o to jakie akty prawne reguluja sprzedaz alkoholu?

    Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. 147
    z 1982 roku, poz.1231 z późn.zmianami)

  • 3. Data: 2005-03-21 09:14:55
    Od: ">>Galeon<<" <g...@W...pl.i.to.wytnij>

    my way napisał(a):
> [...]
    > wiadomości news:d1m06i$30n$1@inews.gazeta.pl...

    > Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. 147

    tak wiem tyle udalo mi sie samemu odszukac, tylko jakos chyba nie moge w
    tej ustawie wylapac tych potrzebnych mi rzeczy.

  • 4. Data: 2005-03-21 10:40:42
    Od: "my way" <no way@no way.pl>

    Użytkownik ">>Galeon<<" <g...@W...pl.i.to.wytnij> napisał w
    wiadomości news:d1m3b5$emv$5@inews.gazeta.pl...
    napisał w

    147

    > tak wiem tyle udalo mi sie samemu odszukac, tylko jakos chyba nie moge w
    > tej ustawie wylapac tych potrzebnych mi rzeczy.

    może art.12?
    na stronach bip można znaleźć niektóre uchwały rad gmin, może tam poszukasz?
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-03-21 13:22:03
    Od: scream <n...@p...pl>

    > Chcialem zapytac o to jakie akty prawne reguluja sprzedaz alkoholu?

    przepraszam, co Ci przeszkadza, że ktoś będzie tam sprzedawać wódke? i
    co ma do tego przedszkole? Przedszkolaki będą chodzić i kupować?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 6. Data: 2005-03-21 16:22:08
    Od: ">>Galeon<<" <g...@W...pl.i.to.wytnij>

    scream napisał(a):

    > przepraszam, co Ci przeszkadza, że ktoś będzie tam sprzedawać wódke? i
    > co ma do tego przedszkole? Przedszkolaki będą chodzić i kupować?

    beda pili wino w mojej klatce? wystarczajacy powod?

  • 7. Data: 2005-03-21 17:24:50
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik ">>Galeon<<" <g...@W...pl.i.to.wytnij> napisał w
    wiadomości news:d1msbe$418$1@inews.gazeta.pl...

    > beda pili wino w mojej klatce? wystarczajacy powod?

    zamykaj klatke to nie beda w niej pic.

    P.

  • 8. Data: 2005-03-21 18:37:54
    Od: ">>Galeon<<" <g...@W...pl.i.to.wytnij>

    Przemek R... napisał(a):

    > zamykaj klatke to nie beda w niej pic.

    ;)

    A tak powaznie... da sie cos zrobic aby uniemozliwic sprzedaz alkoholu?

  • 9. Data: 2005-03-21 19:10:42
    Od: scream <n...@p...pl>

    > beda pili wino w mojej klatce? wystarczajacy powod?

    kto? przedszkolaki? czy żule? są odpowiednie służby od usuwania takich
    osób.. a pozatym - czy to jedyny sklep z alkoholem na Twoim osiedlu?

    nie utrudniaj innym zycia

  • 10. Data: 2005-03-21 21:46:48
    Od: sawic <s...@w...to.poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Wiem, ze ludzie chca zbierac podpisy aby sklep nie poszerzal swojej
    > dzialalnosci ale przydaloby sie miec to podparte _prawnie_ .
    90 metrow
    to odleglosc obowiazkowa od wszystkich obiektow publicznych, aby moc
    dostac koncesje na sprzedaz alkoholu.
    zalezy jaki te "mini przedszkole" ma status prawny.

    a tak moim zdaniem to uwazam ze nie powinienes sie wtracac. przynajmniej
    narazie. niech ten gosc rozszerzy oferte i zobacz jak bedzie pilnowal
    porzadku wokol lokalu. tym bardziej nie sprzedawal nieletnim. bo wbrew
    pozorom to co sie tyczy okolic sklepu tez ma znaczenie.

    nie jestem za tym, zeby wlascicielowi tego sklepu odrazu utrudniac zycie
    bo gdzies tam jest przedszkole. gosc bedzie rozsadny, sprzeda alkohol
    tylko tym co moze, bedzie pilnowal porzadku dookola, to po co mu chleb
    od ust odbierac ?

    w ogole to draznia mnie ludzie co by zaszczuli inncych, tylko dlatego ze
    moga, badz tez bo takie sa przepisy. przepisy sa nie za madre w
    wiekszosci, a kto ma kase i tak bedzie potrafil je obejsc.

    raz jeszce powtarzam - tzreba kazdemu dac szanse. a jezeli sie ze mna
    nie zgadzasz i tylko wtedy!!, to wybacz mi za to stwierdzenie, ale
    jestes egoistycznym dupkiem. nie dasz gosciowi zarobic bo przykladowo
    twoj dzieciak moze tam kupic gorzale. moze przez zadzdrosc ze ktos moze
    zarbic ?
    jezeli dobrze wychowales dzieciaka to jej nie kupi, ale jezeli nawet nie
    potrafisz go wychowac na normalnego czlowieka to sprzedawca bedzie na
    tyle rozsadny, ze nei sprzeda. a jezeli te dwie rzeczy wystapia to zglos
    to do komisji rozwiazywania problemow alkoholowych i bedziesz mial jak
    najwieksza szanse zamknac mu lokal. ale pamietaj - nie zaszczuj
    czlowieka, zanim nie zrobil niczego zlego. i daj ludziom zarobic, bo jak
    inaczej ten kraj ma sie rozwijac ?

    pozdrawiam