    From: "kuba D." <k...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: umowa o dzieło - zakręcone
    Date: Mon, 21 Mar 2005 12:23:51 +0100

    Przyjęto mnie na okres próbny i w celu oszczędnościowym zawarto ze mną umowę
    o dzieło - byłem przedstawicielem handlowym. Pracowałem tydzień w biurze
    tydzień na wyjeździe. Dostałem nową prace i w dniu kolejnego wyjazdu
    poinformowałem o tym pracodawcę, było to na 3 tygodnie przed końcem okresu
    próbnego (data wykonania dzieła) jednocześnie poprosiłem pracodawcę o 2
    tygodnie wolnego od wyjazdów. Nową pracę dostałem u konkurencji i w
    rezultacie pracodawca zażądał zwrotu dokumentów i kluczyków od auta i
    jednocześnie zakazał wstęp do biura. Pracodawca oskarża mnie o nie wykonanie
    dzieła i żąda odszkodowania. W piśmie do zamawiającego napisałem
    "Uprzejmie informuję, że powodem nie rozpoczęcia w dniu 14.03.2005 r.
    wyjazdu służbowego, był wydany w dniu 14.03.2005 r. przez Panią X.X nakaz
    zwrotu zaliczki, dowodu rejestracyjnego oraz kluczyków od auta.
    Oświadczam, że wobec wydanego dnia 14.03.2005 r. zakazu wstępu do biura
    firmy, oraz nakazu zwrotu rzeczy wymienionych w § 2, pkt.1 umowy z dnia
    3.01.2005 r. nie mogę wykonywać powierzonego mi dzieła."

    co w takiej sytuacji może grozić mi oraz pracodawcy?