  • 21. Data: 2011-09-14 15:40:32
    Temat: Re: ubezwłasnowolnienie osoby chorej psychicznie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/14/2011 3:24 AM, Michal Jankowski wrote:

    > I ZNASZ TAKIE PRZYPADKI, że za utrzymywanie dorosłego dziecka/rodzica
    > kogoś ukarano?

    przy czym zdefiniuj co rozumiesz przez utrzymanie.

    bo utrzymanie gdy ktoś nie jest samodzielny finansowo, nie pracuje nawet
    jak jest dorosly ciagle podpada pod krio.
    utrzymanie czy opieka na starszymi rodzicami rowniez.

    natomiast po za tym niestety nie.
    czyli placenie za kogos rachunkow czy tez dorzucanie mu co nieco do kasy
    juz nie.

    przypadkow na grupie bylo sporo.

  • 22. Data: 2011-09-14 15:41:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/14/2011 3:30 AM, Michal Jankowski wrote:

    > Ależ oczywiście, i wiem, z kim rozmawiam. Po prostu uważam straszenie
    > podatkami za utrzymywanie rodzica/dorosłego dziecka za absurdalne.

    do momentu kiedy przyjdzie ten podatek zapłacić.

    > Rozumiem, że prowadzenie wspólnego gospodarstwa domowego z konkubiną
    > tym bardziej podpada pod podatki? A może właśnie nie, jako nierząd?
    >
    > MJ

    duzo rzeczy podpada i nic na to nie poradzisz.

  • 23. Data: 2011-09-14 16:39:35
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

> [...]
    >
    > natomiast po za tym niestety nie.
    > czyli placenie za kogos rachunkow czy tez dorzucanie mu co nieco do

    Zdefiniuj 'samodzielny finansowo', tylko tak, żeby sytuacja 'płacę za
    niego rachunki, bo jego nie stać' się nie liczyła.

    > przypadkow na grupie bylo sporo.

    Name one.

    MJ

  • 24. Data: 2011-09-14 17:58:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/14/2011 11:39 AM, Michal Jankowski wrote:

    > Zdefiniuj 'samodzielny finansowo', tylko tak, żeby sytuacja 'płacę za
    > niego rachunki, bo jego nie stać' się nie liczyła.

    > Name one.
    >
    > MJ

    leniów nie obsługuję.
    archiuwum znajdz sobie sam

  • 25. Data: 2011-09-16 10:21:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Sep 2011, Michal Jankowski wrote:

    > Ależ oczywiście, i wiem, z kim rozmawiam. Po prostu uważam straszenie
    > podatkami za utrzymywanie rodzica/dorosłego dziecka za absurdalne.

    To raczej działa inaczej: z jednej strony bardzo trudne do udowodnienia,
    z drugiej taka sprawa grozi "złym PRem", podobnie jak słynna "sprawa
    piekarza" :P (w części dotyczącej "jałmużny", nawet jeśli piekarz
    naciągnął tę część niebotycznie, ale US musiał ją uznać).
    Do tego jest pytanie o odrębne prowadzenie "gospodarstwa".

    > Rozumiem, że prowadzenie wspólnego gospodarstwa domowego z konkubiną
    > tym bardziej podpada pod podatki?

    Nie, dopóki nie można wykazać "osiągania korzyści".
    Dopóki więc oboje pracują patrz wyżej częśc pierwsza.
    W przeciwnym przypadku patrz wyżej częśc druga ;)

    > A może właśnie nie, jako nierząd?

    A to już trudniejsze pytanie :P

    pzdr, Gotfryd