  • 1. Data: 2011-09-10 23:15:47
    Temat: Czy w takim przypadku prawo dziala wstecz?
    Od: Adam <n...@s...com>

    Witam,
    W lutym 2012 r. wchodzi nowelizacja ustawy o transporcie drogowym.
    Pojawi sie tam m.in taki zapis:

    Art. 39a
    1a. Kierowca posiadający prawo jazdy kategorii D albo D+E do ukończenia
    23 roku życia może być zatrudniony wyłącznie przy wykonywaniu
    regularnych przewozów osób na liniach komunikacyjnych na trasie
    nieprzekraczającej 50 km.

    Objasniajac, kierowcy posiadajacy wszystkie wymagane uprawnienia i
    swiadectwa do jazdy autobusem i przewozu nim osob, ale nie majacy 23
    lat, zostana ograniczeni do pracy wylacznie w komunikacji regularnej do
    50 km.
    Na chwile obecna, minimalny wiek aby wozic ludzi bez zadnych ograniczen
    to 21 lat.
    Sytuacja jest nastepujaca:
    Mam zatrudnionych kierowcow, ktorzy w lutym 2012 (gdy ta nowelizacja
    zacznie obowiazywac) nie beda mieli ukonczonych 23 lat. Czy to
    ogranicznie bedzie ich dotyczylo, skoro umowa o prace zostala podpisana
    przed wprowadzeniem tej nowelizacji?
    Firma nie prowadzi regularnych przewozow osob do 50 km, wiec bylbym
    zmuszony ich zwolnic.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2011-09-11 00:45:25
    Temat: Re: Czy w takim przypadku prawo dziala wstecz?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Adam" <n...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > przed wprowadzeniem tej nowelizacji?
    > Firma nie prowadzi regularnych przewozow osob do 50 km, wiec bylbym

    Przeważnie na końcu ustawy są przepisy wprowadzające. Nie mam przed oczamu
    ustawy, wiec sam zobacz, czy nie ma tam informacji, ze osoby obecnie
    zatrudnione mogą dalej pracować.