  • 11. Data: 2011-09-13 15:13:43
    Temat: Re: ubezwłasnowolnienie osoby chorej psychicznie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/13/2011 10:08 AM, Technolog wrote:

    > Tak się umówili, że on mieszkając w tym mieszkaniu będzie sobie regulował
    > opłaty i czynsz. Podejrzewam, że nie ma ona pojęcia, iż jest to forma
    > dochodu, zresztą dla mnie to także niespodzianka. W każdym razie
    > spółdzielni to nie przeszkadza, że przez lata regulował czyns ojciec.
    >
    > Dzięki za odpowiedzi.

    umawiać to oni się mogą jak chcą, tylko od paru sposobów umówienia się
    nalezy się podatek.
    Więc ja bym tą kwestię uzgodnił z dobrym doradcą podatkowym.

  • 12. Data: 2011-09-13 15:15:49
    Od: Technolog <t...@g...com>

    Dnia Mon, 12 Sep 2011 21:29:54 +0200, spp napisał(a):

    > Praktycznie żadne. :(
    > Tutaj raczej lekarz i poradnia odwykowa jest potrzebna a nie
    > postępowanie sądowe.

    Musiałby sam się zgodzić na odwyk, a nie chce i nie widzi problemu :(

  • 13. Data: 2011-09-13 18:13:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Sep 2011, witek wrote:

    > dla US wystarczy zeby bylo > 0.

    Prawda, ale jak podatnik się broni to do WSA już wielu
    naciąganych rzeczy nie próbując "dociągnąć".
    Był taki wątek o gościu którego przyskrzynili na allegro
    w ramach "testów kontroli" - pisał dwa razy, raz po "akcji"
    drugi raz coś po 2 latach (wspomniałem o tym zdarzeniu
    i akurat czytał :))
    Okazało się że sporo słabo wspartych zarzutów mu "odpuścili",
    skupili się na wybranych.
    I rzecz jasna zgadzam się - jeśliby już jakiś kontroler
    zechciał się "wykazać", to na wstępie mógłby wyliczyć sumę
    wszystkich możliwych i niemożliwych kwot.
    Teraz pytanie: ILE by zostało tych funduszy remontowych,
    pamiętając iż fakt braku prawa do zaliczenia ich do
    wydatków ekploatacyjnych raczej nie ma wyraźnej "litery"
    a i orzeczeń/interpretacji za wiele nie ma?
    Zdaję sobie sprawę iż kontrpytanie brzmi: "czy wzięty
    na kontrolę podatnik ma pojęcie o co chodzi i że jak
    powie coś od rzeczy to ma problem" :)

    No i deser: jeszcze US musiałby mieć powód do zainteresowania.
    Tę osobę o której mowa chyba można by wykluczyć.
    Czyli pozostają sąsiedzi.
    Khem... dobra, przywaliłem konkretnym argumentem we własną próbę
    obrony podatnika, wycofuję się ;)
    (skoro z wszystkimi sąsiadami jest skonfliktowana, ktoś może
    nawet absurdalny donos sporządzić, a wtedy nie wiadomo jak to
    się skończy).

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2011-09-13 18:17:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Sep 2011, Technolog wrote:

    > dochodu, zresztą dla mnie to także niespodzianka.

    IMO w rachubę wchodzi tylko część, wybrane opłaty, te "inwestycyjne"
    (bo "zysk" z nich - przyszły remont - ma właściciel mieszkania)

    > W każdym razie
    > spółdzielni to nie przeszkadza, że przez lata regulował czyns ojciec.

    Nie przeszkadza, bo jest konkretny przepis że nie można odmówić
    przyjęcia zapłaty kiedy ktoś płaci za dłużnika.

    _117.html
    +++
    art. 356
    [...]
    § 2. Jeżeli wierzytelnoœć pieniężna jest wymagalna, wierzyciel
    nie może odmówić przyjęcia œwiadczenia od osoby trzeciej,
    chociażby działała bez wiedzy dłużnika.
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2011-09-13 18:37:54
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-09-13 17:15, Technolog pisze:

    > Musiałby sam się zgodzić na odwyk, a nie chce i nie widzi problemu :(

    To też nie do przeskoczenia. :(

    --
    spp

  • 16. Data: 2011-09-13 21:12:27
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > jak mieszkanie jest corki to odpowiedzialnosc za placenie opłat też
    > jej, a ze robi to za nią jej ojciec to co najwyzej nadaje sie do do
    > urzedu skarbowego jako niezgloszony przez nia do opodatkowania dochod.

    Jak dziecku kupujesz kanapki do szkoły albo kurę na obiad to to też do
    US zgłaszasz?

    MJ

  • 17. Data: 2011-09-13 22:14:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/13/2011 4:12 PM, Michal Jankowski wrote:

    > Jak dziecku kupujesz kanapki do szkoły albo kurę na obiad to to też do
    > US zgłaszasz?

    Nie, dlatego, ze utrzymanie nieletniego dziecka wynika z KRIO.
    Natomiast doroslych dzieci tudziez niezaleznych samodzielnych finansowo
    rodzicow nie da sie pod to zaklasyfikowac.

    I tu nie chodzi czy jak to zgłoszę, tylko czy urząd dowali podatek z
    odsetki i karą jak sie tylko dowie.
    A jak sie dowie, to nie bedzie mial inego wyjscia bo zaden z urzednikow
    za przymkniecie oka nie bedzie mial ochoty isc siedziec.
    A wystarczy jeden mily sasiad, aby lawina ruszyla.

  • 18. Data: 2011-09-13 23:15:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Sep 2011, Michal Jankowski wrote:

    > Jak dziecku kupujesz kanapki do szkoły albo kurę na obiad to to też do
    > US zgłaszasz?

    Jeszcze nie wiesz, że to jest "zestaw standardowy" z flejmów
    z zakresu nieodpłatnych świadczeń? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2011-09-14 08:24:59
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

> [...]
    > urzednikow za przymkniecie oka nie bedzie mial ochoty isc siedziec.
    > A wystarczy jeden mily sasiad, aby lawina ruszyla.

    I ZNASZ TAKIE PRZYPADKI, że za utrzymywanie dorosłego dziecka/rodzica
    kogoś ukarano?

    MJ

  • 20. Data: 2011-09-14 08:30:13
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > Jeszcze nie wiesz, że to jest "zestaw standardowy" z flejmów
    > z zakresu nieodpłatnych świadczeń? ;)

    Ależ oczywiście, i wiem, z kim rozmawiam. Po prostu uważam straszenie
    podatkami za utrzymywanie rodzica/dorosłego dziecka za absurdalne.

    Rozumiem, że prowadzenie wspólnego gospodarstwa domowego z konkubiną
    tym bardziej podpada pod podatki? A może właśnie nie, jako nierząd?

    MJ