  • 1. Data: 2006-05-08 07:49:55
    Temat: troche z z prawa budowlanego
    Od: "seba" <s...@o...pl>

    Inwestor w 2003 r rozpoczyna budowę. Prawo mówi , że już w czasie wydania
    warunków lokalizacji budynku a następnie zezwolenia na budowę powinni być
    informowani sąsiedzi ( właściciele graniczących działek ) o planowanej
    inwestycji. Jednak nie są oni poinformowani i rusza budowa. Zwracają sie
    pisemnie do Insp Nadz Budowl , że nie zostali poinformowani o planowanej
    inwestycji na etapie wydawania pozwolenie na budowę i nie uczestniczyli jako
    strona w postępowaniu. Domagają sie wstrzymania budowy . Insp Nadz Budow
    pisemnie uznaje, iż nie są stroną w tym postępowaniu dlatego odmawia im
    uczestnictwa i nie wstrzymuje budowy .Pismo do pisma mijają 2-3 miesiące
    budynek stoi .Dopiero po kilku miesiącach pozwala się uczestniczyć osobą
    zainteresowanym w postępowaniu ale ...... budynek już stoi ...no i
    musztarda po obiedzie . Mało tego wszczeto postępowanie , następnie
    zawieszono i dokonano odbioru budynku ( pomimo zawieszkonego i nie
    zakończonego pstępowania . Sprawa brzydko pachnie . Teraz można pisać do
    Wojewody o uchyleneie zezwolenia zezwolenia na budowę ( bo osoby zostały
    pominięte w postępowaniu ) . Jakie są szanse , że zostanie ono uchylone???
    Na dobrą sprawę lepiej szybko zrealizować inwestycję przy "cichym"
    popieraniu Starostwa Powiatowego a później niech się inni martwią ...
    Myślę , że to sprawa kuriozalna .
    Przeznaczenie budynku jest zgodne z miejscowym planem zagosp. przestrzennego
    ale wątpliwości dotyczą jego usytuowania w stosunku do jednego z budynku
    mieszkalnego .
    Czy po dokananiu odbioru budynku pomimo nie zakończenia postepowania
    Wojewoda może uchylić zezwolenie na budowę ? Strasznie zamieszna sprawa i
    masa błędów ze strony Starostwa.
    Czy ktoś słyszał o podobnej sprawie i jak sie ona zakończyła ?

    Jan

  • 2. Data: 2006-05-08 07:52:18
    Temat: Re: troche z z prawa budowlanego
    Od: "seba" <s...@o...pl>

    kolega prosił o wystawienie posta i ma prośbę by w odpowiedziach uwzględnić
    konkretne przepisy prawa i określić jego szanse

    Seba