  • 1. Data: 2006-05-07 22:47:12
    Temat: Droga dojazdowa do posesji - jakie przepisy?
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    Witam

    Jest sobie nieruchomosc (dokladnie trzy - sasiedzi) do ktorej prowadzi
    nieutwardzona droga (~ 200m). W czasie zlej pogody (np. po dlugim
    deszczu) droga zamienia sie w bagno i normalnym samochodem nie mozna
    dojechac do posesji.

    Czy gmina ma obowiazek utrzymac droge w stanie umozliajacym korzystanie
    z nieruchomosci? Jesli tak, to w jakis przepisach tego szukac?

    Poza tym interesuje mnie, czy jesli sasiedzi sami /za wlasne pieniadze/
    np. utwardza droge, to czy jest jakas podstawa prawna na podstawie
    ktorej mozna sie domagac od giminy chocby partycypacji w kosztach
    "budowy" drogi?

    --
    pozdrawiam, lukasz

  • 2. Data: 2006-05-08 06:32:50
    Temat: Re: Droga dojazdowa do posesji - jakie przepisy?
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 8 maj o godzinie 00:47, na pl.soc.prawo, kauzyperda napisał(a):

> [...]
    > nieutwardzona droga (~ 200m).....................
    > Poza tym interesuje mnie, czy jesli sasiedzi sami /za wlasne pieniadze/

    A czyj jest grunt gdzie jest ta "droga"?
    Chcecie dokonać samowoli budowlanej?

    --
    Herbi
    08-05-2006 08:32:47

  • 3. Data: 2006-05-08 06:36:52
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kauzyperda" <l...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:e3lste$ci8$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > droga zamienia sie w bagno i normalnym samochodem nie mozna dojechac do
    [cut]

    Kto jest włascicielem tej drogi?

  • 4. Data: 2006-05-08 08:15:51
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    Herbi napisał(a):
    > A czyj jest grunt gdzie jest ta "droga"?

    Gminy.

    > Chcecie dokonać samowoli budowlanej?

    Wolelibysmy nie :-)

    --
    pozdrawiam, lukasz

  • 5. Data: 2006-05-08 11:23:10
    Od: "Cyberix" <c...@i...pl>

    > Gminy.

    > Wolelibysmy nie :-)

    Był taki przypadek w TV pokazywany, droga do jakiejść wioski była
    nieprzejezdna po deszczach. Ludzie sie skrzykneli i naprzywozili szutru i
    kamieni, zrobili droge po czym maja teraz problemy bo dokonali samowoli
    budowalanej.... :/

  • 6. Data: 2006-05-08 12:58:44
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    Cyberix napisał(a):
> [...]
    > nieprzejezdna po deszczach. Ludzie sie skrzykneli i naprzywozili szutru i
    > kamieni, zrobili droge po czym maja teraz problemy bo dokonali samowoli

    No dobrze - ale pomijajac fakt ewentualnej samowoli budowlanej i
    wynikajacych z niej konsekwencji - to czy jakies przepisy reguluja
    obowiazki gminy w tym zakresie?

    Bardzo chetnie bym o tym gdzies poczytal, ale moze ktos juz przerabial
    temat?

    --
    pozdrawiam, lukasz

  • 7. Data: 2006-05-08 15:35:07
    Od: login<n...@p...onet.pl>

    Ustawy: o samorządzie terytorialnymi finansach publicznych

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2006-05-08 15:36:55
    Od: login<n...@p...onet.pl>

    ustawy: o samorządzie terytorialny, finansach publicznych, gospodarce
    niruchomościami prawie budowlanym.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2006-05-08 15:38:42
    Od: login<n...@p...onet.pl>

    ustawy: o gospodarce nieruchomosciami, samorządzie terytorialnym, finansach
    publicznych i prawo budowlane.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 10. Data: 2006-05-08 19:47:14
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    login napisał(a):
    > ustawy: o gospodarce nieruchomosciami, samorządzie terytorialnym, finansach
    > publicznych i prawo budowlane.

    Dziekuje (po trzykroc) za ta jakze precyzyjna wskazowke :->

    --
    pozdrawiam, lukasz