1. Data: 2006-05-07 22:47:12
Temat:Droga dojazdowa do posesji - jakie przepisy?
Od:kauzyperda <l...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Jest sobie nieruchomosc (dokladnie trzy - sasiedzi) do ktorej prowadzi
nieutwardzona droga (~ 200m). W czasie zlej pogody (np. po dlugim
deszczu) droga zamienia sie w bagno i normalnym samochodem nie mozna
dojechac do posesji.

Czy gmina ma obowiazek utrzymac droge w stanie umozliajacym korzystanie
z nieruchomosci? Jesli tak, to w jakis przepisach tego szukac?

Poza tym interesuje mnie, czy jesli sasiedzi sami /za wlasne pieniadze/
np. utwardza droge, to czy jest jakas podstawa prawna na podstawie
ktorej mozna sie domagac od giminy chocby partycypacji w kosztach
"budowy" drogi?

--
pozdrawiam, lukasz

2. Data: 2006-05-08 06:32:50
Temat:Re: Droga dojazdowa do posesji - jakie przepisy?
Od:Herbi <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 8 maj o godzinie 00:47, na pl.soc.prawo, kauzyperda napisał(a):

> [...]
> nieutwardzona droga (~ 200m).....................
> Poza tym interesuje mnie, czy jesli sasiedzi sami /za wlasne pieniadze/

A czyj jest grunt gdzie jest ta "droga"?
Chcecie dokonać samowoli budowlanej?

--
Herbi
08-05-2006 08:32:47

3. Data: 2006-05-08 06:36:52
Od:"Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kauzyperda" <l...@n...pl> napisał w
wiadomości news:e3lste$ci8$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> droga zamienia sie w bagno i normalnym samochodem nie mozna dojechac do
[cut]

Kto jest włascicielem tej drogi?

4. Data: 2006-05-08 08:15:51
Od:kauzyperda <l...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Herbi napisał(a):
> A czyj jest grunt gdzie jest ta "droga"?

Gminy.

> Chcecie dokonać samowoli budowlanej?

Wolelibysmy nie :-)

--
pozdrawiam, lukasz

5. Data: 2006-05-08 11:23:10
Od:"Cyberix" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gminy.

> Wolelibysmy nie :-)

Był taki przypadek w TV pokazywany, droga do jakiejść wioski była
nieprzejezdna po deszczach. Ludzie sie skrzykneli i naprzywozili szutru i
kamieni, zrobili droge po czym maja teraz problemy bo dokonali samowoli
budowalanej.... :/

6. Data: 2006-05-08 12:58:44
Od:kauzyperda <l...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cyberix napisał(a):
> [...]
> nieprzejezdna po deszczach. Ludzie sie skrzykneli i naprzywozili szutru i
> kamieni, zrobili droge po czym maja teraz problemy bo dokonali samowoli

No dobrze - ale pomijajac fakt ewentualnej samowoli budowlanej i
wynikajacych z niej konsekwencji - to czy jakies przepisy reguluja
obowiazki gminy w tym zakresie?

Bardzo chetnie bym o tym gdzies poczytal, ale moze ktos juz przerabial
temat?

--
pozdrawiam, lukasz

7. Data: 2006-05-08 15:35:07
Od:login<n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ustawy: o samorządzie terytorialnymi finansach publicznych

-> http://usenet.pomocprawna.info

8. Data: 2006-05-08 15:36:55
Od:login<n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ustawy: o samorządzie terytorialny, finansach publicznych, gospodarce
niruchomościami prawie budowlanym.

-> http://usenet.pomocprawna.info

9. Data: 2006-05-08 15:38:42
Od:login<n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ustawy: o gospodarce nieruchomosciami, samorządzie terytorialnym, finansach
publicznych i prawo budowlane.

-> http://usenet.pomocprawna.info

10. Data: 2006-05-08 19:47:14
Od:kauzyperda <l...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

login napisał(a):
> ustawy: o gospodarce nieruchomosciami, samorządzie terytorialnym, finansach
> publicznych i prawo budowlane.

Dziekuje (po trzykroc) za ta jakze precyzyjna wskazowke :->

--
pozdrawiam, lukasz