  • 1. Data: 2006-05-08 08:32:19
    Temat: chorobowe a wymiar czasu pracy
    Od: "tuszaj" <t...@g...com>

    Witam!
    Przypadek dosc skaplikowany.

    Jestem zatrudniony na pelen etat w systemie pracy ciaglej (3 zmiany).
    Zgodnie z planem (grafikiem) powienienem pracowac 168 godzin, przy czym
    w danym miesiacu wymiar czasu pracy wynosil 152 godziny ( 2 dni wiecej
    niz powinno byc). Okres rozliczeniowy wynosi 4 miesiace, zatem
    przewaznie, jesli w jednym miesiacu pracuje wiecej, to pracodawca
    oddaje mi te dni w nastepnym miesiacu, zamiast wyplacania w danym
    miesiacy nadgodzin. W jednym tygodniu mialem tak, ze sroda, czwartek i
    piatek to byly moje wolne dni, natomiast mialem przyjsc do pracy w
    sobote i niedziele. Niestety zachorowalem i lekarz wystawil mi
    zwolnienie od piatku do niedzieli. Pracodawca uznal to, ze zamiast
    uznac to za chorobowe, to wstawil mi w ten weekend dni wolne, z mojej
    strony zalezy mi na tym, aby to jednak widnialo jako chorobowe, przez
    co pracodawca musialby oddac mi dni w nastepnym miesiacu (lub wyplacic
    nadgodziny).
    Bardzo prosze o pomoc w tej sprawie, przede wszystkim ze wskazaniem
    podstaw prawnych.
    Dzieki i pozdrawiam,
    Mariusz

  • 2. Data: 2006-05-08 19:08:12
    Temat: Re: chorobowe a wymiar czasu pracy
    Od: "candina" <candina[malpa]@o2.pl>

> [...]
    > strony zalezy mi na tym, aby to jednak widnialo jako chorobowe, przez
    > co pracodawca musialby oddac mi dni w nastepnym miesiacu (lub wyplacic

    Hm Pracodawca powinien wiedzieć, iż druk ZUS ZLA przychodnia zostawia w
    jednym egzemplarzu dla siebie, drugi dała Tobie a trzeci wysyła do ZUS -
    skontaktuj się może z lokalnym oddziałem ZUS.
    Jak to wstawił wolne? Zmienił harmonogram czasu pracy? Dał CI do podpisania
    druk odbioru nadgodzin?
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-05-09 04:44:47
    Od: "tuszaj" <t...@g...com>

    Dokladnie tak. Zmienil grafik :(.

  • 4. Data: 2006-05-10 05:45:29
    Od: "candina" <candina[malpa]@o2.pl>

    > Dokladnie tak. Zmienil grafik :(.
    Moze on byc zmieniany tylko w kryzysowych sytuacjach a nie na widzimisie
    przelozonego.
    Sam nic nie zrobisz, ew. jezeli masz to na papierze i wiele odwagi to mozesz
    o tym poinformowac PIP.
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-05-10 08:08:33
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    candina napisał(a):

> [...]
    > przelozonego.
    > Sam nic nie zrobisz, ew. jezeli masz to na papierze i wiele odwagi to mozesz

    Ale w czym problem? Przecież wynagrodzenie chorobowe należy się
    również za dni wolne...

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz