  • 1. Data: 2004-02-17 17:59:41
    Temat: "termin waznosci" aktu notarialnego
    Od: "Ewusek" <e...@p...com>

    Witam,

    w jakim terminie po sporzadzeniu aktu notarialnego dokumentujacego uchwale
    wspolnikow o zmianie zarzadu sp. z o.o. mozna go zlozyc w KRS w celu
    dokonania zmian w rejestrze?

    Czy jest jakis ustawowy "temin waznosci" takiego aktu, albo termin w jakim
    musi byc taki akt zlozony do KRS?

    Bede wdzieczna za wszelka pomoc,
    Ewa

  • 2. Data: 2004-02-17 20:05:42
    Temat: Re:
    Od: "Jacek Placek" <j...@N...gazeta.pl>

    Z art. 256 par. 3 ksh w zwiazku z art. 169 ksh wynika, ze stosuje sie
    odpowiednio termin wymagany dla pierwszej rejestracji, czyli 6 miesiecy. W
    przeciwnym razie upadaja skutki tej uchwaly wspolnikow.

    JP

  • 3. Data: 2004-02-17 21:13:17
    Temat: Re: Re:
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    Użytkownik "Jacek Placek" <j...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:c0ts6m$of5$1@inews.gazeta.pl...
    > Z art. 256 par. 3 ksh w zwiazku z art. 169 ksh wynika, ze stosuje sie
    > odpowiednio termin wymagany dla pierwszej rejestracji, czyli 6 miesiecy. W
    > przeciwnym razie upadaja skutki tej uchwaly wspolnikow.

    Wniosek o wpis do rejestru powinien byc zlozony w ciagu 7 dni od dnia
    zdarzenia uzasadniajacego dokonanie wpisu. Po uplywie tego terminu zostanie
    wyznaczony dodatkowy termin 7 dniowy a pozniej grzywny.

    NoMAD

  • 4. Data: 2004-02-18 17:08:15
    Temat: Re: "termin waznosci" aktu notarialnego
    Od: "Jan Galazka" <j...@i...pl>

> [...]

    odpowiednio termin wymagany dla pierwszej rejestracji, czyli 6 miesiecy. W
    przeciwnym razie upadaja skutki tej uchwaly wspolnikow.
    Wszystko sie zgadza, termin 7-dniowy na zlozenie dokumetow do KRS tez, ale
    problem jest troche glebszy, nizby sie wydawalo. Pytanie, czy w umowie
    spolki wymagana jest forma aktu notarialnego dla zmiany zarzadu spolki? Bo
    jesli nie, to w zasadzie zmiana zarzadu dokonala sie z momentem podjecia
    uchwaly, a nie wpisu zmiany do KRS.
    JG

  • 5. Data: 2004-02-18 18:35:03
    Od: "Ewusek" <e...@p...com>

    Witam,
    w akcie zalozycielkim polki mowa jest tylko o tym, ze zmiana zarzadu odbywa
    sie poprzez uchwale zgromadzenia wspolnikow i ani slowa o krs. Ale akt byl
    sporzadzony w 1995 r, gdy nikt nie slyszal jeszcze o krs (jesli sie nie
    myle). Czy zatem nalezy rozumiec, ze uchwala jest wazna w stosunku do osob
    trzecich, czy tez jednak nalezy ja powziac jeszcze raz (uplynal temin 6
    m-cy) i zarejestrowac zmiane w krs?

    dziekuje za dotychczasowa pomoc i prosze o jeszcze:)

    pozdr,
    ewa