  • 1. Data: 2004-02-17 17:01:50
    Temat: co mi grozi ??ort.286 kk, sprawa sprzed 2,3 lat,
    Od: "piotrek k." <a...@o...pl>

    witam grupowiczow..

    zostalem wrobiony w jakies mahlojki, koles ktory mnie wrobil jest za
    granica, jestem podejrzany o podrobienie swistka z poczty na przelew na mala
    kwote, ale najgorsze jest to ze dowiedzialem sie o tym wczoraj podczas kontroli
    drogowej, policjant mi obwiescil ze poszukuje mnie prokuratura od 2 mies, tzn,
    zeby ustalic moje miejsce pobytu, tak na marginesie od kilku lat mieszkam pod
    tym samym adresem, . Z tym kolesiem nie mam kontaktu, ale faktycznie ja
    wypelnialem ten druk, z tym ze on cos tam jeszcze podopisywal juz po przelewie
    i tak dalej i tak dalej....moje pytanie, po pierwsze czy powinienem brac
    prawnika, czy sam to zalatwiac, poniewaz naprawde nie pamietam dokladnie tego
    czasu, to bylo jakies 2,3 lata temu
    oraz co mi grozi jakie konsekwencje wynikajace z takiego oskarzenia

    apropos szukam adwokata

    dzieki za info
    pozdr

  • 2. Data: 2004-02-17 19:50:11
    Temat: Re: co mi grozi ??ort.286 kk, sprawa sprzed 2,3 lat,
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "piotrek k." <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    Jeśli chciał byś ewentualnie uzyskać jakąś sensowną odpowiedź, to pomiń
    okoliczności oboczne, ale napisz czego tej machlojki dotyczyły i jaka to
    jest niewielka kwota.

  • 3. Data: 2004-02-18 09:23:46
    Od: "piotrek k." <a...@o...pl>

> [...]
    >
    > Jeśli chciał byś ewentualnie uzyskać jakąś sensowną odpowiedź, to pomiń
    > okoliczności oboczne, ale napisz czego tej machlojki dotyczyły i jaka to

    kwota to niecale 2000 pln, sprawa dotyczyla przedstawienia dowodu przelewu na
    rachunek, tak za np, robisz przelew na kwote 20 pln, po czym dopisujesz na
    kwitku zero i przedstawiasz to jako wplate na 2000 pln, ale nikt z tego tytulu
    nie poniusl zadnej straty,

    pozdr

  • 4. Data: 2004-02-18 11:19:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    na
    > kwitku zero i przedstawiasz to jako wplate na 2000 pln, ale nikt z tego

    Skoro nikt nie poniósł straty, to kto powiadomił Policję? Sądy są bardzo
    nerwowo usposobione na tego typu przeróbki dokumentów. Ale kwota nie jest
    wielka. Podejrzewam, ze w praktyce skończy się grzywną i jakimiś
    zawiasami.

  • 5. Data: 2004-02-18 21:41:07
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

> [...]
    > kwitku zero i przedstawiasz to jako wplate na 2000 pln, ale nikt z tego

    To raczej art. 270 kk - tu straty nie są potrzebne.