  • 1. Data: 2005-06-23 15:17:09
    Temat: telewizja przewodowa wezwanie do zapłaty za zapłacony rachunek - odciecie sygnału itp --- ABSURDY
    Od: "trabancik" <t...@g...pl>

    Witam,
    absurdalna sytuacja:

    Jako osoba fizyczna (o ile ma to znaczenie) mam podpisane 2 umowy na
    dostarczanie internetu - płacę zawsze w terminie ale ..... na jednym
    blankiecie. I miesiąc temu dostałem wezwanie z działu windykacji że mam
    niezapłacony rachunek. Posłałem im pismo z dowodami wpłaty i nic nikt nie
    odpowiedział - dzisiaj internet odcięli mi w jednym z mieszkań. Po telefonie
    do działu windykacji okazalo się że:
    - mam obowiazek wpłacania na konta bankowe przypisane do lokalu (w umowie
    tego nie ma)
    - mam nadpłatę na jednym z rachunków równą długowi na drugim rachunku i mogę
    wypłacić ją w kasie firmy
    - mam obowiazek wpłacnia na zadłużony rachunek brakującej kwoty wraz z
    odsetkami
    - jezeli chcę mieć internet to mam zapłacić opłatę za karne odłaczenie mnie
    od netu

    Jak dla mnie ro świat Kafki.

    wyslałem wezwanie do podłączenia internetu, ale w międzyczasie zrobią ze
    mnie jakigoś strasznego dłużnika i naciagcza, umieszczą w jakiś bazach i
    cholera wie co jeszcze

    pozdrawiam
    Paweł

    ps.
    czy ktos może coś poradzić

  • 2. Data: 2005-06-23 16:09:33
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    trabancik wrote:
    > - mam obowiazek wpłacania na konta bankowe przypisane do lokalu (w umowie
    > tego nie ma)
    masz obowiązek wpłacania na rachunek podany na umowie lub na drukach.
    Jeżeli rachunki są różne, to na jednym masz nadpłatę, a na drugim zero.

    > - mam nadpłatę na jednym z rachunków równą długowi na drugim rachunku i mogę
    > wypłacić ją w kasie firmy
    no właśnie.

    > - mam obowiazek wpłacnia na zadłużony rachunek brakującej kwoty wraz z
    > odsetkami

    teoretycznie tak, ale to już świadczy od gburowatości firmy, której nei
    chce się iść na rękę.

    > - jezeli chcę mieć internet to mam zapłacić opłatę za karne odłaczenie mnie
    > od netu

    a ile razy wcześniej cię już uprzedzali, że coś jest nie tak, a ty to
    zignorowałeś?

  • 3. Data: 2005-06-23 17:24:04
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    > masz obowiązek wpłacania na rachunek podany na umowie lub na drukach.

    Ten obowiązek to z czego twoim zdaniem wynika ?

    pozdr.

  • 4. Data: 2005-06-23 17:35:12
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert napisał(a):

    > Ten obowiązek to z czego twoim zdaniem wynika ?

    Jeśli jest podany w umowie, to z umowy. Jeżeli na fakturze/druku wpłaty,
    to z kodeksu cywilnego.

    M.

  • 5. Data: 2005-06-23 18:19:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:d9es66$l0e$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Jeśli jest podany w umowie, to z umowy. Jeżeli na fakturze/druku
    wpłaty,
    > to z kodeksu cywilnego.

    Uważam, że nie masz racji. Prawo cywilne mówi o regulowaniu długu.
    Klient ma obowiązek dług za usługę uregulować, ale jeśli tylko ureguluje
    to w taki sposób, że dotrze to do wierzyciela, to ten nie może dochodzić
    swoich roszczeń, bo przegra. Co do sposobu zapłaty na odpowiednie konto,
    to o ile wynika on z umowy, to telewizji kablowej przysługuje co
    najwyżej roszczenie o naprawę wynikłej z wpłaty na niewłaściwe konto
    szkody - o ile taka istnieje. Roszczenie to będzie wynikać z faktu, że
    klient niewłaściwie wywiązał się z umowy. Numery kont podane na
    blankietach mają li tylko znaczenie pomocnicze i o ile nie mają
    odzwierciedlenia w umowie, to moim zdaniem nie mają żadnego znaczenia
    faktycznego.

    W dalszej konsekwencji Telewizja Kablowa zupełnie bezpodstawnie odcięła
    pytającego od usługi z konsekwencjami przepisanymi w prawie i umowie
    wzajemnej. I słuszna jest rada udania się do Federacji Konsumentów w tej
    sprawie. Zresztą nasz pytający równie dobrze może uznać ich czyn za
    zerwanie umowy z ich winy i wybrać po prostu innego dostawcę usług. A
    ponieważ podejrzewam, że Telewizję Kablową ze Spółdzielnią łączy umowa
    nakazująca TK świadczenie usług mieszkańcom, to należało by powiadomić
    przy okazji spółdzielnię.

  • 6. Data: 2005-06-23 18:57:45
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > blankietach mają li tylko znaczenie pomocnicze i o ile nie mają
    > odzwierciedlenia w umowie, to moim zdaniem nie mają żadnego znaczenia

    Istnieje pojęcie miejsca spełnienia świadczenia. W tym konkretnym
    przypadku miejscem spełnienia świadczenia jest wskazany przez
    wierzyciela rachunek bankowy.
    Wiem, że były próby dobrania się do pewnej części ciała tepsie w
    momencie, gdy zamknęła możliwość fizycznej wpłaty gotówki w swoich
    pubnktach. Jednak cała akcja spalila na panewce z powodu tego zapisu.

> [...]
    > ponieważ podejrzewam, że Telewizję Kablową ze Spółdzielnią łączy umowa
    > nakazująca TK świadczenie usług mieszkańcom, to należało by powiadomić

    Jeżeli taka sytuacja miała miejsce po raz pierwszy, uważam, ze operator
    powinien sam sobie przeksięgować stosowne kwoty. Jednak w przypadku gdy
    wierzyciel został juz powiadomiony o problemach, powinien dokonywac
    wpłat na indywidualne rachunki klienta. W przypadku zastosowania
    systemow automatycznego księgowania takie postępowanie wprowadza
    bałagan, na którym cierpi jego autor. Z drugiej strony prawie każdy
    operator umożliwia scalanie kont abonenckich i być może to jest rozwiązanie.

    Jednak powyższe jest teoretyzowaniem, bo nie znamy umowy abonenckiej. W
    jakimkolwiek jednal przypadku żądanie odsetek jest bezzasadne, bowiem
    wierzyciel dysponował stosowną kwotą.

    Co do zerwania umowy i z czyjej winy też wstrzymywałbym się przed
    zaznajomieniem z umową czy regulaminem.

    M.

  • 7. Data: 2005-06-23 19:15:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:d9f112$it7$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Istnieje pojęcie miejsca spełnienia świadczenia. W tym konkretnym
    > przypadku miejscem spełnienia świadczenia jest wskazany przez
    > wierzyciela rachunek bankowy.

    Moim zdaniem nie masz racji. Za miejsce spełnienia świadczenia można
    uznać bank, ale to, jaki jest to akurat rachunek w tym banku, o ile
    należy do wierzyciela, to już zamiejscy raczej nie uznał bym.

    > Wiem, że były próby dobrania się do pewnej części ciała tepsie w
    > momencie, gdy zamknęła możliwość fizycznej wpłaty gotówki w swoich
    > pubnktach. Jednak cała akcja spalila na panewce z powodu tego zapisu.

    Ale to co innego. Mogę sobie uznać za miejsce płatności bank. Ale nie
    konkretny rachunek bankowy ze skutkiem, że wpłata na inny będzie innym
    miejscem zapłaty. To moim zdaniem nie przejdzie.

> [...]
    > bałagan, na którym cierpi jego autor. Z drugiej strony prawie każdy
    > operator umożliwia scalanie kont abonenckich i być może to jest

    Tak, jak napisałem, mogą dochodzić roszczeń z tytułu nienależytego
    wywiązania się z umowy, o ile umowa określała konkretny rachunek
    bankowy. Ale to zupełnie inna sytuacja, niż niezapłacenie rachunku i nie
    wolno moim zdaniem zrównywać tych spraw.

> [...]
    > wierzyciel dysponował stosowną kwotą.
    > Co do zerwania umowy i z czyjej winy też wstrzymywałbym się przed

    Telewizja Kablowa zaprzestała świadczenia usług i tym samym sama zerwała
    tę umowę. To jest już fakt dokonany, którego zmienić się nie da. I nie
    pytający tego dokonał, tylko jednostronnie TK. Moim zdaniem
    bezpodstawnie. Bezpodstawnie nawet jeśli umowa dokładnie określa numer
    rachunku.

  • 8. Data: 2005-06-23 19:32:23
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > uznać bank, ale to, jaki jest to akurat rachunek w tym banku, o ile
    > należy do wierzyciela, to już zamiejscy raczej nie uznał bym.

    Masz rację. Uchwała SN III CZP 81/01 OSNC 2002/11/131 z dnia 2002.02.14

    W razie przelewu wierzytelności pieniężnej dłużnik powinien dokonać
    zapłaty, jeżeli miejsce spełnienia świadczenia nie jest oznaczone, w
    miejscu zamieszkania lub w siedzibie (siedzibie przedsiębiorstwa)
    nabywcy wierzytelności w chwili spełnienia świadczenia. Samo wskazanie
    dłużnikowi przez wierzyciela rachunku bankowego, na który ma zapłacić,
    nie rozstrzyga o miejscu spełnienia świadczenia.

    M.

  • 9. Data: 2005-06-23 20:01:04
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Robert wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w wiadomości

    > Ten obowiązek to z czego twoim zdaniem wynika ?

    ????

    Firma ci podaje, że masz wpłacać na rachunek X, ty wpłacasz na rachunek
    Y i pytasz się z czego to wynika?

  • 10. Data: 2005-06-23 20:29:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:d9f31u$11s$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Masz rację.

    Miło mi :-)

> [...]
    > dłużnikowi przez wierzyciela rachunku bankowego, na który ma zapłacić,
    > nie rozstrzyga o miejscu spełnienia świadczenia.

    Ale tutaj chyba o coś innego chodziło :-)