eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawotelewizja przewodowa wezwanie do zapłaty za zapłacony rachunek - odciecie sygnału itp --- ABSURDY › Re: telewizja przewodowa wezwanie do zapłaty za zapłacony rachunek - odciecie sygnału itp --- ABSURDY
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: telewizja przewodowa wezwanie do zapłaty za zapłacony rachunek -
    odciecie sygnału itp --- ABSURDY
    Date: Thu, 23 Jun 2005 21:15:04 +0200

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:d9f112$it7$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Istnieje pojęcie miejsca spełnienia świadczenia. W tym konkretnym
    > przypadku miejscem spełnienia świadczenia jest wskazany przez
    > wierzyciela rachunek bankowy.

    Moim zdaniem nie masz racji. Za miejsce spełnienia świadczenia można
    uznać bank, ale to, jaki jest to akurat rachunek w tym banku, o ile
    należy do wierzyciela, to już zamiejscy raczej nie uznał bym.

    > Wiem, że były próby dobrania się do pewnej części ciała tepsie w
    > momencie, gdy zamknęła możliwość fizycznej wpłaty gotówki w swoich
    > pubnktach. Jednak cała akcja spalila na panewce z powodu tego zapisu.

    Ale to co innego. Mogę sobie uznać za miejsce płatności bank. Ale nie
    konkretny rachunek bankowy ze skutkiem, że wpłata na inny będzie innym
    miejscem zapłaty. To moim zdaniem nie przejdzie.

    > Jeżeli taka sytuacja miała miejsce po raz pierwszy, uważam, ze
    operator
    > powinien sam sobie przeksięgować stosowne kwoty. Jednak w przypadku
    gdy
    > wierzyciel został juz powiadomiony o problemach, powinien dokonywac
    > wpłat na indywidualne rachunki klienta. W przypadku zastosowania
    > systemow automatycznego księgowania takie postępowanie wprowadza
    > bałagan, na którym cierpi jego autor. Z drugiej strony prawie każdy
    > operator umożliwia scalanie kont abonenckich i być może to jest
    rozwiązanie.

    Tak, jak napisałem, mogą dochodzić roszczeń z tytułu nienależytego
    wywiązania się z umowy, o ile umowa określała konkretny rachunek
    bankowy. Ale to zupełnie inna sytuacja, niż niezapłacenie rachunku i nie
    wolno moim zdaniem zrównywać tych spraw.

    > Jednak powyższe jest teoretyzowaniem, bo nie znamy umowy abonenckiej.
    > jakimkolwiek jednal przypadku żądanie odsetek jest bezzasadne, bowiem
    > wierzyciel dysponował stosowną kwotą.
    > Co do zerwania umowy i z czyjej winy też wstrzymywałbym się przed
    > zaznajomieniem z umową czy regulaminem.

    Telewizja Kablowa zaprzestała świadczenia usług i tym samym sama zerwała
    tę umowę. To jest już fakt dokonany, którego zmienić się nie da. I nie
    pytający tego dokonał, tylko jednostronnie TK. Moim zdaniem
    bezpodstawnie. Bezpodstawnie nawet jeśli umowa dokładnie określa numer
    rachunku.