  • 1. Data: 2003-12-10 16:18:43
    Temat: taksy notarialne ??
    Od: "beny" <b...@p...com.pl>

    hejka

    mam pytanko
    zbieram sie do zakupu mieszkania
    pewnie nie zdarze do konca roku
    ale nie o to chodzi
    wraz z zakupem mieszkania dochodza oplaty notarialne

    slyszalem ostatnio ze te oplaty ktore pobieraja notariusze
    sa to najczesciej maksymalne stawki jakie moga wziasc
    czy to znaczy ze u notariusza tez mozna sie targowac ??

    Beny

  • 2. Data: 2003-12-10 16:47:35
    Temat: Re: taksy notarialne ??
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik beny napisał:

    > hejka

    joł

    > wraz z zakupem mieszkania dochodza oplaty notarialne

    ano

    > slyszalem ostatnio ze te oplaty ktore pobieraja notariusze
    > sa to najczesciej maksymalne stawki jakie moga wziasc

    najczęściej???
    pokaż mi notariusza, który weźmie mniej :)

    > czy to znaczy ze u notariusza tez mozna sie targowac ??

    nie ponieważ zgodnie z Kodeksem Etyki Zawodowej Notariuszy (tak jakoś
    się nazywa), stosowanie przez notariuszy mniejszych stawek niż
    maksymalne jest "wyjątkowo rażącym przykładem nieuczciwej konkurencji"
    (cytat z pamięci). A notariusze nie mogą stosować nieuczciwej
    konkurencji, bo ona jest "be".

    pzodrawiam

    marcin

    ps. ja poważnie napisałem, niezależnie od tego jak debilnie to brzmi.
    ps. II. nie pisz mi, że konkurencja cenowa jest w ekonomii zupelnie
    normalna. Ja tego nie wymyśliłem.

  • 3. Data: 2003-12-11 00:08:16
    Od: "beny" <b...@p...com.pl>

> [...]
    > maksymalne jest "wyjątkowo rażącym przykładem nieuczciwej konkurencji"
    > (cytat z pamięci). A notariusze nie mogą stosować nieuczciwej

    notariusze afuj
    nie ladnie tak

    Beny

  • 4. Data: 2003-12-11 08:42:24
    Od: "domin" <S...@n...dorwiesz.mnie.he.he>

> [...]
    > maksymalne jest "wyjątkowo rażącym przykładem nieuczciwej konkurencji"
    > (cytat z pamięci). A notariusze nie mogą stosować nieuczciwej

    Witam,
    nie wiem ile wynosi taka taksa notarialna, ale ja 2 m-ce temu zapłaciłem jej
    300zł/netto :] wydaje mi się że to niewiele. oczywiście musisz liczyć się z
    tym, że od wartości mieszkania zapłacisz bodajże 2% jego wartości jako
    opłata skarbowa. Do tego w większym mieście raczej ciężko znaleźć coś bez
    biura obrotu nieruchomościami, ale tam też się targuj! Wszędzie
    (przynajmniej w Łodzi) stawki wynoszą 2.9-3%, ale odrazu powiedz że w
    jakimśtam biurze wynegocjowałeś 2% i jak też tyle Ci zaproponują to
    popiszesz u nich umowe, u mnie zadziałało :] Pozatym proponuje po obejrzeniu
    mieszkanka i zdecydowaniu się na nie, podpisać jakiś świstek papieru z
    właściecielem na jaką sumę się zgodził. Ja po przyjechaniu na podpisanie
    umowy przedwstępnej już z zaliczką dowiedziałem się że była mowa nie o XX
    ale o XX+10% !! Dopiero pokazanie kartki z rozrysowanym mieszkankiem i sumą
    obok przypomniało ludkom że wała ze mnie nie zrobią :] no i to chyba tyle,
    mam nadzieję że się na coś przydadzą moje uwagi :-)
    Pozdrawiam
    Domin

  • 5. Data: 2003-12-11 09:03:31
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    marcin wrote:

    > joł

    > ano

    > najczęściej???
    > pokaż mi notariusza, który weźmie mniej :)

    Musialby byc bardzo "nieetyczny".

    Co prawda slyszalem niedawno taka intepretacje
    iz artykuo ow z Kodeksu Etyki notariuszy mowiacy o tym, ze to nieetyczne
    wzaic mniej niz stawka maksymalna oznacza ze nie wolno sie tak
    reklamowac,]ze wezmiesie mniej, lecz w praktyce etyczni notariusze
    biora stawke maksymalna - i slusznie...
    przeciez wziecie mniej jest reklama...

    Alez targowanie nie jest zakazane...
    lecz efekty sa watpliwe..

    Boguslaw

  • 6. Data: 2003-12-11 10:37:41
    Od: Paweł<w...@o...pl>

    > notariusze afuj
    > nie ladnie tak

    notariusze to bardzo trudny i odpowiedzialny zawód zaufania
    publicznego i trzeba spełniać bardzo trudne kryteria moralne żeby go
    wykonywać i w ogóle trzebna się odznaczać wieloma przymiotami, z
    których każdy jest niemniej ważny od poprzedniego i dlatego byle kto
    tego zawodu wykonywać nie może i dlatego ludzie o tak wysokim
    morale nie wnikają w tak prozaiczne sprawy jak pieniądze i
    konkurencja. Oni są uczciwi a uczciwi ludzie świń kolegom nie
    podkładają i są bardzo porządni i jak się pomylą to się przyznają do
    błędu, ale co ja godom, co ja godom natariusz się nie myli. nikt nie
    jest w ogóle w stanie tak napisać umowy jak notariusz bo on ma
    APLKIACJĘ NOTARILANĄ i wie co pisze. A pieniądze ? To sąm ity o tych
    zarobkach. Mówię Ci mity wygłaszane przez zawistników. (i
    nieudaczników co to by chcieli a nie mogą). Nieładnie tak pisaćbrzydko
    o notariuszach.

    Paweł

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2003-12-11 10:59:48
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik Paweł napisał:

    > notariusze to bardzo trudny i odpowiedzialny zawód zaufania
    > publicznego

    czuję się w obowiązku dodać, że to sam ustawodawca, a zatem
    przedstawiciele narodu wybrani w olnych i demokratycznych wyborach
    zapisali w ustawie, że notariusz jest zawodem zaufania publicznego, więc
    to co napisał Paweł jest tym bardziej po tysiąckroć prawdą. :)

    pozdrawiam

    marcin

    ps. Pawle, to było boskie :)

  • 8. Data: 2003-12-12 17:30:04
    Temat: Odp: taksy notarialne ??
    Od: "tch" <t...@w...pl>

    widzę zasady konkurencji stoją na głowie u notariuszy.
    ale na szczęście notariuszy jest jak p.......w to zawsze się któryś zgodzi
    sprawdzone na sobie.
    M.
    ps. do d z taką etyką między sobą
    jest to nieetyczne wobec klientów.
    to tak jak z lekarzami żaden na drugiego nie doniesie choćby był dr.
    mengele.
    bo etyka lekarska.........tfuj

    Użytkownik bosz <b...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:br9blk$r8u$...@g...uci.agh.edu.pl...