    From: marcin <s...@s...friends.id.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: taksy notarialne ??
    Date: Wed, 10 Dec 2003 17:47:35 +0100

    Użytkownik beny napisał:

    > hejka

    joł

    > wraz z zakupem mieszkania dochodza oplaty notarialne

    ano

    > slyszalem ostatnio ze te oplaty ktore pobieraja notariusze
    > sa to najczesciej maksymalne stawki jakie moga wziasc

    najczęściej???
    pokaż mi notariusza, który weźmie mniej :)

    > czy to znaczy ze u notariusza tez mozna sie targowac ??

    nie ponieważ zgodnie z Kodeksem Etyki Zawodowej Notariuszy (tak jakoś
    się nazywa), stosowanie przez notariuszy mniejszych stawek niż
    maksymalne jest "wyjątkowo rażącym przykładem nieuczciwej konkurencji"
    (cytat z pamięci). A notariusze nie mogą stosować nieuczciwej
    konkurencji, bo ona jest "be".

    pzodrawiam

    marcin

    ps. ja poważnie napisałem, niezależnie od tego jak debilnie to brzmi.
    ps. II. nie pisz mi, że konkurencja cenowa jest w ekonomii zupelnie
    normalna. Ja tego nie wymyśliłem.