  • 1. Data: 2003-12-10 17:12:19
    Temat: pytanie o alimenty ??
    Od: "moit_" <m...@h...com.pl>

    Chciałbym uzyskać poradę w mojej sytuacji. Matka mojego dziecka wyjechała
    bez mojej zgody z Polski do innego kraju tam wyszła za mąż ma obywatelsktwo
    i pracuje, dziecko też ma obywatelstwo. Czy w takiej sytuacji nadal ciąży na
    mnie obowiązek płacenia alimentów i czy matka mojego dziecka może nadal
    sądownie podnieść wysokość alimentów...
    za pomoc thx.

  • 2. Data: 2003-12-11 08:17:31
    Temat: Re: pytanie o alimenty ??
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik moit_ napisał:

    > Czy w takiej sytuacji nadal ciąży na
    > mnie obowiązek płacenia alimentów i czy matka mojego dziecka może nadal
    > sądownie podnieść wysokość alimentów...

    tak na oba pytania.
    Masz obowiązek utrzymywania dziecka.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-12-11 23:28:35
    Od: "Huzio" <h...@g...pl>

    Użytkownik "marcin" <s...@s...friends.id.pl> napisał w wiadomości:
    > tak na oba pytania.
    > Masz obowiązek utrzymywania dziecka.

    Czy jestes pewny swojej wypowiedzi ?... tzn. czy moja kobieta z ktora
    mam obecnie dziecko ma prawo zabrac je za granice bez mojej zgody ?
    (zaznaczam ze nie jest moja zona), ... a gdybym ja chcial to zrobic bez jej
    zgody ?

    pozdrawiam,

  • 4. Data: 2003-12-12 08:46:21
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Huzio wrote:

> [...]
    > mam obecnie dziecko ma prawo zabrac je za granice bez mojej zgody ?
    > (zaznaczam ze nie jest moja zona), ... a gdybym ja chcial to zrobic bez

    A co to my wrozki jestesmy ?

    Jesli "kobieta" ma prawa rodzicielskie a Ty tylko "obowiazek alimentacyjny"
    to oczywiscie ma prawo, a gdybys to zrobi TY byloby to porwaine...

    A tak poza tym to dlaczego nie chcesz utrzymywac SWOJEGO dziecka ?

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-12-12 11:39:19
    Od: "Fox Mulder" <f...@f...gov>

    "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> wrote in message:
> [...]
    > to oczywiscie ma prawo, a gdybys to zrobi TY byloby to porwaine...
    >
    > A tak poza tym to dlaczego nie chcesz utrzymywac SWOJEGO dziecka ?

    Ech ... nie wiem jak zrozumiales tresc pytania na ktore odpowiedziales,
    ale jako ze ja rowniez jestem zywo zainteresowany odpowiedzia na nie,
    wyjasnie Ci "lopatologicznie" jak ono prawdopodobnie brzmi. Wyobraz sobie ze
    zyjesz z kobieta pod jednym dachem, utrzymujesz ja (ona nie pracuje) i
    spelniasz w miare mozliwosci finansowych jej zachcianki. Jak zaznaczyl
    kolega Huzio nie jest ona Twoja zona. Macie ze soba dziecko ktore bardzo
    kochasz, a slowo "obowiazki alimentacyjne" jest dla Ciebie zupelnie obce
    poniewaz nie wyobrazasz sobie jak moglbys go nie utrzymywac. I nagle
    ktoregos dnia Twoja "konkubina" (heh jak to brzmi:) mowi do Ciebie ""Wiesz
    co Bogus ... jestes brzydki, masz malego ptaszka, a pozatym jestes biedny
    jak mysz koscielna. W zwiazku z tym poszukalam sobie innego, zagranicznego
    amanta z ktorym mam zamiar sie pobrac. Tak przy okazji to zabieram za
    granice nasze dziecko ktore jak wiem bardzo kochasz, ale ja mam to gdzies""

    I teraz pytanie ... czy ma prawo wyjechac z Twoim dzieckiem bez Twojej zgody
    ?.
    Jak mysle to taka byla tresc pytania i mam nadzieje ze ktos na nie odpowie

    PS.
    Uprzedze moze odpowiedz i zadam pytanie dodatkowe. Jezeli taka "operacja"
    bylaby
    sprzeczna z prawem to w jaki sposob matka dziecka moglaby wystapic o
    alimenty ?.

    F.M.