  • 1. Data: 2003-12-10 16:03:45
    Temat: ciezarowka w kaltce schodowej
    Od: "news" <s...@w...pl>

    Mieszkam w nowo wybudowanym bloku, wszystko bylo by pieknie tylko....
    sasiedztwo hurtowni weterynaryjnej psuje cala radosc, a konkretnie parkujace
    samochody ciezarowe w wejsciu do mojej klatki, tzn wjezdzaja 1m przed drzwi
    wejsciowe,
    a z alejki zostaje troszke ponad metr na przejscie...
    Bo wejscie do hurtowni /jest na parterze mojego budynku/ sasiaduje z
    wejsciem do klatki
    schodowej i jest oddalone o ok 1,5 m i jak zwykle dostawy odbywaja sie w
    wejsciu do mojej klatki.
    Interweniowalem na policji ale to droga osiedlowa bez zadnych znakow wiec
    nic nie zrobili,
    a w administracji / mialem podpisy wszystkich lokatorow naszej klatki /
    i po dlugich i czestych wizytach wkoncu postawiono blokady na alejce
    dojazdowej /ok 3 m przed klatka/
    Tak ze pudla na wozku dostarczano do hurtowni a my mieszkancy moglismy
    spokojnie
    wchodzic do domu czy usiasc na lawce przed klatka.
    Nasza radosc niestety trwala tylko niecaly miesiac bo po znajonosci
    wlasciciel hurtowni
    wymusil z administracji klucze od blokad i teraz znow blokuje wejscie do
    bloku.
    Gdzie mozna interweniowac poza administracja?
    Wiem ze hurtownia musi spelniac warunki z ustawy tzn ma miec 2 wejscia a
    miejsce dostaw musi byc zadaszone!!
    Tak sie sklada ze ma 2 wejscia, ale zadnej rampy tym bardziej zadaszenia nie
    ma!!!!
    Bede wdzieczny za praktyczne rady jak wymuc na wlascicielu by nie utrodnial
    zycia sasiadom.

    pzdr:))

  • 2. Data: 2003-12-11 14:11:43
    Temat: Re: ciezarowka w kaltce schodowej
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    news wrote:

> [...]
    > nie ma!!!!
    > Bede wdzieczny za praktyczne rady jak wymuc na wlascicielu by nie

    Z PORD:

    Art. 47. 1. Dopuszcza się zatrzymanie lub postój na chodniku kołami jednego
    boku lub przedniej osi pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie
    całkowitej nie przekraczającej 2,5 t, pod warunkiem że:
    1) na danym odcinku jezdni nie obowiązuje zakaz zatrzymania lub postoju,
    2) szerokość chodnika pozostawionego dla pieszych jest taka, że nie utrudni
    im ruchu i jest nie mniejsza niż 1,5 m,
    3) pojazd umieszczony przednią osią na chodniku nie tamuje ruchu pojazdów na
    jezdni.
    2. Dopuszcza się, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 pkt 2,
    zatrzymanie lub postój na chodniku przy krawędzi jezdni całego samochodu
    osobowego, motocykla, motoroweru lub roweru. Inny pojazd o dopuszczalnej
    masie całkowitej nie przekraczającej 2,5 t może być w całości umieszczony
    na chodniku tylko w miejscu wyznaczonym odpowiednimi znakami drogowymi.

    Art. 49. 2. Zabrania się postoju:
    1) w miejscu utrudniającym wjazd lub wyjazd, w szczególności do i z bramy,
    garażu, parkingu lub wnęki postojowej,
    4) w strefie zamieszkania w innym miejscu niż wyznaczone w tym celu,

    Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    30) "postój pojazdu" - unieruchomienie pojazdu nie wynikające z warunków lub
    przepisów ruchu drogowego, trwające dłużej niż 1 minutę,

    No wiec policja moze karac mandatem za zatrzymanie na chodniku samochodu
    pow. 2.5t DMC, lub jezeli nie zostaje 1.5m przejscia.

    Nie wiem czy macie tam strefe zamieszkania, czy nie.

    W kazdym razie mozna jeszcze postawic te blokady i zniszczyc zamek tak zeby
    nie dalo sie otworzyc ;)

    --
    Free car simlulator:
    http://sedez.iq.pl/~hellfire/car

  • 3. Data: 2003-12-11 15:45:19
    Od: "news" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...iq.pl> napisał w wiadomości
    > Z PORD:

    dzieki za odp, ale niestety paragrafy z KRD nie pomoga, bo oficjalnie
    nie dotycza dostaw...
    poza tym tak jak pisalem na osiedlu nie ma zadnych znakow tzn oznaczenia
    strefy
    zamieszkania:(
    dlatego policja i straz miejska sa bezuzyteczne
    blokady juz stoja a klucz od nich niestety zdobyl hurtownik, w efekcie teraz
    nawet nie ma mozliwosci zablokowania miejsca swoim autem, a gdy zamek
    zostanie zapchany to gosc je poprostu odkreci i juz...
    jedyna rada jest dotarcie do placowki kontrolujacej dzialalnosc hurtowni
    weterynaryjnych
    tylko wlasnie jakich???? i przy pomocy warunkow ktorych napewno nie spelnia
    ta hurtownia
    "zaszantarzowanie" wlasciciela hurtowni zeby zaczal liczyc sie z
    mieszkancami.