  • 11. Data: 2011-09-30 22:15:46
    Temat: Re: taksa notarialna - kupno mieszkania
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Ale z opisu wynika że po prostu dodatkowy nakład pracy jest "rozkładany"
    > na wszystkie akty. Czyli w sumie wypadałoby opłatę uznać za uzasadnioną.
    > Dobrze mi wychodzi?

    Dobrze. Poza tym akty takie wiążą się z pewnym ryzykiem. Jeśli w tym
    pierwszym akcie zostaną odwalone wnioski wieczystoksięgowe (np. z powodu
    jakiegoś błędu w dołączonych dokumentach geodezyjnych), to przed notariuszem
    może stać kolejka wkurzonych kilkunastu, czy kilkudziesięciu klientów,
    których wnioski też zostały odwalone, gdyż np. z powodu odwalenia wniosku w
    tym pierwszym akcie budynek nie został ujawniony.

  • 12. Data: 2011-10-04 21:24:08
    Od: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>

    Użytkownik "Maciej Ja" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ust. 2 zdanie 1 ustawy z 24 czerwca 1994 r. o własności lokali
    > stanowiącego odrębną nieruchomość albo budynku mieszkalnego
    > jednorodzinnego w rozumieniu przepisów ustawy z 7 lipca 1994 r. Prawo
    > budowlane (Dz.U. z 2006 r. nr 156, poz. 1118 ze zm.),
    > obowiazuje 1/2 stawkipodstawowiej.
    > wiec powinno wedlugm nie byc 750 plus VAT plus 200ZŁ co razem daje okolo
    > 1000-1100zł..
    > skad ta ronica pomiedzy moim wyliczeniem a tym co mowi deweloper?
    > czy moze ja czego nei rozumiem i mieszkanieniepodlega pod ten pkt 16 ktory

    Dobrze liczysz.

    Moze podajac 2k doliczyli po 200zl za zlozenie wniosku o hipoteki za ciebie,
    albo te 300-400zl za kilka odpisow aktu, albo jak pisali wyzej lokal nie
    jest wyodrebiony i nie ma zalozonej KW - tu nie wiem jakie sa oplaty.

    --
    Pozdr.
    Kenny