  • 1. Data: 2011-09-29 11:33:19
    Temat: Stłuczka, OC a brak przeglądu.
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl>

    Witam,
    czy w przypadku gdy osoba X będzie winnym stłuczki na terenie parkingu
    marketu to ubezpieczyciel ma prawo do zapłaty przez osobę X odszkodowania
    pokrzywdzonemu jeśli pojazd sprawcy nie mial aktualnego przeglądu?
    Zakładamy, że był sprawny. Czy jest to jednoznaczna kwestia, czy problem z
    udowadnianiem sprawności samochodu itp?

    Pzdr.
    M.

  • 2. Data: 2011-09-29 11:56:28
    Temat: Re: Stłuczka, OC a brak przeglądu.
    Od: arturs <n...@m...mnie.tu>

    W dniu 2011-09-29 13:33, Marian Paździoch pisze:
> [...]
    > przeglądu? Zakładamy, że był sprawny. Czy jest to jednoznaczna kwestia,
    > czy problem z udowadnianiem sprawności samochodu itp?

    Jeśli X był winny stłuczki i nie miał ważnego badania technicznego a
    miał ważne OC a a Y którego pojazd został uszkodzony miał OC to zgłasza
    się do sprawcy ubezpieczyciela i bierze kasę - jeśli ubezpieczyciel Y
    się miga to zgłasza się do swojego.. a ubezpieczyciel najczęściej
    występuje z regresem do ubezpieczyciela X lub właściciela X..
    Generalnie gość który nie miał badań dostaje po dupie bo pokrywa straty
    z własnej kieszeni..

  • 3. Data: 2011-09-29 12:20:26
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl>

    Użytkownik "arturs" <n...@m...mnie.tu> napisał w wiadomości
    > Generalnie gość który nie miał badań dostaje po dupie bo pokrywa straty z
    > własnej kieszeni..

    Ale zawsze? Nawet jeśli stan techniczny był OK i nie miało to wpływu na
    zdarzenie? Po prostu parkingowa stłuczka przez gapiostwo.

    Pzdr
    M.

  • 4. Data: 2011-09-29 12:23:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-29 13:56, arturs pisze:

> [...]
    > się miga to zgłasza się do swojego.. a ubezpieczyciel najczęściej
    > występuje z regresem do ubezpieczyciela X lub właściciela X..

    Coś pomieszałeś.

    > Generalnie gość który nie miał badań dostaje po dupie bo pokrywa straty
    > z własnej kieszeni..

    Podstawę prawną podasz?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-09-29 12:27:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    arturs wrote:

> [...]
    > lub właściciela X.. Generalnie gość który nie miał badań dostaje po
    > dupie bo pokrywa straty z własnej kieszeni..

    hm gdzieś mi się obiło o uszy że ubezpieczyciel przegrał w sądzie, sąd
    uznał że brak przeglądu nie miał wpływu na zdarzenie drogowe więc nie było
    podstawy do odmowy wypłaty odszkodowania

  • 6. Data: 2011-09-29 15:03:44
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Marian Paździoch wrote:

    > Użytkownik "arturs" <n...@m...mnie.tu> napisał w wiadomości
    >
    > Ale zawsze? Nawet jeśli stan techniczny był OK i nie miało to wpływu
    > na zdarzenie? Po prostu parkingowa stłuczka przez gapiostwo.

    Tylko jeśli stan techniczny spowodował zdarzenie.

    W drugą stronę też to może zadziałać - typowy przykład to brak stopów i
    najechanie na tył. Niby ten co najechał winny, ale jeśli udowodni że
    przyczynił się do tego brak stopów - może być różnie.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 7. Data: 2011-09-29 15:10:29
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    Użytkownik "arturs" napisał w wiadomości grup
[...]

    Byzydura. Polecam lekturę stosownych przepisów. Brak "przeglądu
    technicznego" skutkuje brakiem wypłaty jedynie w przypadku AC. Przy OC nie
    ma żadnego znaczenia. Stan techniczny również. Regres jest tylko przy
    alkoholu i braku prawa jazdy. Howk.

  • 8. Data: 2011-09-29 16:54:58
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Nostradamus

    > Byzydura. Polecam lekturę stosownych przepisów. Brak "przeglądu
    > technicznego" skutkuje brakiem wypłaty jedynie w przypadku AC.

    Skutkuje albo i nie. Zależy od umowy.

  • 9. Data: 2011-09-30 08:12:08
    Od: lakis <m...@g...com>

    W Twoim pytaniu są dwa aspekty, bo dotyczą dwóch ubezpieczeń jeżeli chodzi o
    uszkodzenie innego pojazdu to OC pana x powinno pokryć bo ustawodawca nie wspomina
    nic o badaniach technicznych. natomiast jeżeli chodzi o naprawę pojazdu z własnego AC
    to nie ma mowy :)) gdyż firma ubezpieczeniowa nie omieszkała wprowadzić takiego
    zapisu (i dotyczy to wszystkich TU bez wzgledu na logo)

  • 10. Data: 2011-09-30 09:44:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Sep 2011, lakis wrote:

> [...]
    > gdyż firma ubezpieczeniowa nie omieszkała wprowadzić takiego
    > zapisu (i dotyczy to wszystkich TU bez wzgledu na logo)

    Jest jeszcze trzeci aspekt: poglądowe wyłożenie istotnej różnicy
    w zakresie możliwej "zmowy dostawców" przy flejmach na temat
    czy takie bądź inne ubezpieczenie powinno być obowiązkowe.
    Nieobowiązkowe znacznie rozszerza zakres możliwych "haków"
    którymi ubezpieczyciel może umyć ręce.
    A czwarty aspekt to pytanie dlaczego całego posta umieściłeś
    w jedenj linii ;)

    pzdr, Gotfryd