  • 11. Data: 2009-06-24 10:56:55
    Temat: Re: takie rzeczy tylko w Erze
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 24 Jun 2009 12:07:30 +0200, Henry(k) napisał(a):

    > Hmm.. tak właściwie to nie jest głupie - prekonfigurować żeby się łączył
    > z internetem i sprzedać klientowi. Jest to podstępne, ale wina ewidentnie
    > leży po stronie klienta - do telefonu na pewno jest dołączona instrukcja
    > obsługi gdzie jest napisane że telefon przy pewnych ustawieniach może się
    > łączyć z internetem - założę się że właścicielka tego nie sprawdziła.
    > Sprzedawca nie miał obowiązku tłumaczyć jak telefon działa - ma tylko
    > obowiązek odpowiedzieć gdyby go o to zapytała. Dał instrukcję? Dał. Dał
    > cennik? Dał. Wszystko jest w porządku.

    Dopóki nie powie jaki to aparat to jest to w porządku.
    Spójrz tutaj:
    http://www.era.pl/r/era_pl_repo1/documents/ind/www_w
    o_g1_era.pdf
    Pkt 1c - i wszystko jasne.
    Ponadto pod tabelką z pkt 2 widać jasno że aparat jest STALE połączony z
    netem.
    Tu są z kolei pakiety dla iPhona:
    http://www.era.pl/pl/indywidualni/telefony/iphone3g

    BTW. wystarczy zastosować jeden soft i lekko wyhakować APN by mieć zerowy
    kontakt z netem :)
    Ale .. ale trzeba czytać i poszperać trochę zanim się "poszpanuje gadżetem"
    z reklam :)

    Powiem tak, że 500MB miesięcznie spokojnie wystarczy jeżeli potrafi się
    korzystać ze smartfona, i nie przebywa się w strefie roamingu. Wystarczy
    korzystać z Wi-Fi i dosyć powszechnych hotspotów (wiem że nie wszędzie są
    dostępne). Po prostu te smartfony to takie malutkie laptopy a nie zwykłe
    telefony :)

  • 12. Data: 2009-06-24 11:08:42
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Henry(k)"

    > Hmm.. tak właściwie to nie jest głupie - prekonfigurować żeby się łączył
    > z internetem i sprzedać klientowi.

    To usterka która pojawiła się podobnie do wyjeżdzającego czołgu ;) znienacka
    po prawie roku bezproblemowej eksploatacji. Telefon po stwierdzeniu tej
    usterki został natychmiast oddany do salonu firmowego. Chodzi o podejście
    operatora do tego incydentu - w ramach usługi z limitem danych koszt celowej
    takiej eksploatacji to by było 15 PLN. Operator, który zresztą jest
    sprzedawcą telefonu chce teraz zainkasować wysoce sporne koszty usterki.
    Jego złej woli również w tym nie ma jedynie chce wykorzystać okazję.

    pzdr
    olo

  • 13. Data: 2009-06-24 11:15:01
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Herald"

    > Nie, nie ucieszyłbym się.
    > Ale tez powiedz wreszcie jaki to aparat (chodzi o OS tego smartfona) ;)

    SE W910i

    > Też masz o to pretensje do OPa?

    Pretensje do OP-a mam o to że mógłby wyjątkowo zastosować taryfę do połączeń
    internetowych.

    > Poza tym, jak będziesz się tłumaczył w przypadku gdybyś zamówił dostawę
    > wody do swojego domku i potem miał pretensję do RPWiK że naliczają Ci
    > opłatę za zużyta wodę, która akurat nie zużywasz do własnych celów, tylko
    > po prostu nie zamontowałeś kranu i nie zakręcasz kurka :)

    Wybacz analogia byłaby prawdziwa gdyby wyciek powstał pomiędzy moim
    licznikiem a instalacją wodną domu w taki sposób że nie widziałbym potopu, a
    fakt nadmiernego zużycia wody mógłby być dostrzeżony dopiero z rachunkiem.

    > Korzystać trzeba umieć - a nie mieć później pretensje do całego świata.
    > Chciała zaszpanować iPhonem czy G1 to teraz niech zapłaci za naukę i
    > następnym razem czyta regulamin promocji, cennik i parametry techniczne.

    Zgadzam się tą opinią ale to nie jest TEN PRZYPADEK.

    pzdr
    olo

  • 14. Data: 2009-06-24 11:18:34
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "olo"

> [...]
    > licznikiem a instalacją wodną domu w taki sposób że nie widziałbym potopu,
    > a fakt nadmiernego zużycia wody mógłby być dostrzeżony dopiero z

    No i oczywiście wykonawcą i dostawcą materiałów dla tej instalacji byłby
    dostawca wody.

    pzdr
    olo

  • 15. Data: 2009-06-24 11:21:27
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 24 Jun 2009 13:15:01 +0200, olo napisał(a):

    > SE W910i

    Próbowałeś może szukać czy taki problem już występował w tym modelu?
    Np:
    http://centrumse.pl/forum/index.php?s=23e241281c65e2
    4f644e166b46c4dd08&showforum=47
    Wygląda na to że po prostu włączony został GPRS

  • 16. Data: 2009-06-24 11:22:01
    Od: pit <...@...c>

    Herald pisze:

    > A ponadto, konfiguracja aparatu jest sprawą klienta.

    że niby dlaczego? ja ostatnio przedłużałem umowę w play i nowy telefon
    miał już skonfigurowane wszystkie połączenia z siecią (internet, mms).

  • 17. Data: 2009-06-24 11:29:26
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "olo" <o...@o...pl> napisał
    > Nie.Telefon nie był przed pojawieniem się usterki konfigurowany ani nie
    > był instalowany soft łączący się z Internetem. Telefon przy reklamacji
    > został złożony w salonie Ery i wrócił z naprawy z lakoniczną wzmianką -
    > Usterka mechaniczna.

    Ale naturalnie serwis miał świadomość, że gra toczy się o 2 kpln?
    Jeśli tak, to idź do autoryzowanego ale nie powiązanego z Erą serwisu i
    poproś o wydanie opinii na temat możliwości samoczynnego łączenia się z
    Internetem. Natomiast jeśli telefon już zachowuje się poprawnie, to ciężko
    będzie cokolwiek udowodnić. Dla operatora to nie/czysty zysk i ewentualnie
    możesz zapytać, czy chcą abyś im płacił abo przez następnych kilka lat, czy
    też masz rozwiązać umowę w najbliższym dogodnym dla Ciebie terminie.
    Stawiam, że wybiorą drugą wersję :(

    Maciek.

  • 18. Data: 2009-06-24 11:44:52
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 24 Jun 2009 13:22:01 +0200, pit napisał(a):

    > że niby dlaczego? ja ostatnio przedłużałem umowę w play i nowy telefon
    > miał już skonfigurowane wszystkie połączenia z siecią (internet, mms).

    A nie możesz ich zmienić pod groźbą utraty gwarancji (tych ustawień)
    tudzież kary śmierci?

  • 19. Data: 2009-06-24 12:10:58
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > To usterka która pojawiła się podobnie do wyjeżdzającego czołgu ;)
    znienacka
    > po prawie roku bezproblemowej eksploatacji. Telefon po stwierdzeniu tej

    taaaa. Przez ostatnie 10 lat auto jechalo bez problemu. Nic nie robilem i
    nie chce teraz odpalic.

    Moze cos kliknela albo ktos kto bawil sie telefonem cos kliknal a teraz
    klient ma pretensje do operatora

    Icek

  • 20. Data: 2009-06-24 12:14:51
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Icek"
    > znienacka
    >
    > taaaa. Przez ostatnie 10 lat auto jechalo bez problemu. Nic nie robilem i
    > nie chce teraz odpalic.

    To raczej przypadek że samo pojechało na stację i zatankowało za 2 000
    paliwa.

    pzdr
    olo