  • 1. Data: 2003-11-02 16:23:19
    Temat: szybko i tanio rozwód
    Od: s30<s...@o...pl>

    Jak szybko i tanio rozwieść się po 30 latach małżeństwa.
    Dzieci dorosłe, samodzielne.
    Strony aktywne zawodowo, przed emeryturą.
    Mieszkanie własnościowe, hipoteczne.
    Jakich kruczków prawnych użyć, ponieważ "były mąż" raz zgadza się na
    rozwód, a raz nie...
    Czy u notariusza można dokończyć: podział majątku, użytkowanie
    mieszkania w czasie wspólnego zamieszkania i itp.
    Ciekawa jestem uwag ludzi, którzy przeszli podobne sprawy.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-11-03 13:02:29
    Temat: Re: szybko i tanio rozwód
    Od: "Jakubowscy" <j...@R...onet.pl>

    Użytkownik "s30" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jak szybko i tanio rozwieść się po 30 latach małżeństwa.

    Witaj,
    Moi rodzice są w dość podobnej sytuacji, rozwodzą się po 30 latach, ale u
    nas z winy ojca (zdrada i tym podobne kwiatki). Powiem ci tyle co wiem na
    interesujący cię temat. Najszybszy możliwy rozwód to taki bez orzekania o
    winie. Wtedy należy tylko (a może "aż") wykazać, iż małżeństwo uległo
    całkowitemu rozkładowi. Jeśli dobrze się dogadacie między sobą, to nie
    będzie Wam potrzebny adwokat, wystarczy sporządzić odpowiednie wnioski.
    Wtedy o ile się orientuję następuje tylko jedna rozprawa pojednawcza, a
    potem już ta właściwa.
    Jeśli chodzi o podział majątku, to sąd zwykle nie chce tego brać podczas
    rozprawy rozwodowej. W takiej sytuacji możecie sporządzić umowę między sobą,
    a jeśli chodzi o podział nieruchomości, potwierdzić ją notarialnie.
    Uzytkowanie mieszkania również powinniście ustalić między sobą. Jeśli jedna
    strona nie stosuje się do kompromisu zostaje tylko sąd. Tak naprawdę to, czy
    rozwód nastąpi szybko i tanio zależy od stopnia dogadania się w tej sprawie
    między zainteresowanymi. Wszelkie niezgodności powodują wydłużenie
    postępowania.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-11-03 14:38:45
    Od: s30<s...@o...pl>

    Bardzo dziękuje za poradę.
    Miałam podobny pogląd na sprawę, ale nie byłam pewna.
    Jeszcze raz bardzo dziękuję

    -> http://usenet.pomocprawna.info