  • 1. Data: 2003-11-02 13:17:51
    Temat: Prawo autorskie - kiedy?
    Od: "Tomek" <t...@W...pl>

    Witajcie!

    Mam pytanie w kwestii wlasnosci intelektualnej.

    Pracuje nad pewnym materialem szkoleniowym.
    Tresci, ktore znajda sie w tym materiale nie sa jakims odkryciem, jednakze samo
    ujecie tematu jest inne i bogatsze niz dotychczas stosowane w mojej organizacji.
    W trakcie pracy nad tym dokumentem konsultowalem sie z wieloma osobami co do
    formy i zawartosci tego materialu.

    Jak w tej sytuacji przedstawia sie kwestia praw autorskich?
    Jeżeli jestem włascicielem dokumentu jako calosci, to jakich zmian moze w nim
    dokonac osoba trzecia, aby mogla podpisac go swoim nazwiskiem (albo pominac
    moje?)

    z gory dziekuje za pomoc! Tomasz

  • 2. Data: 2003-11-02 14:44:33
    Temat: Re: Prawo autorskie - kiedy?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Nie sądzę, byś otrzyma satysfakcjonującą Cię odpowiedź na Twoje pytanie.
    Jest to kwestia wysoce ocenna. Generalnie, jeśli praca Twoja jest po
    prostu zlepkiem innych prac, to jeśli gość trochę pozmienia zdania i
    kolejność i powoła się na te same źródła, co Ty, to raczej ciężko będzie
    mu cokolwiek udowodnić. Jeśli praca zawiera jakie unikalne informacje (np.
    wyniki badań), to jeśli ktoś będzie publikował te wyniki musi jednak podać
    ich źródło.