  • 1. Data: 2003-11-02 11:21:19
    Temat: Strefa platnego parkowania
    Od: p...@a...edu.REMOVE.THIS.pl

    Jakis czas temu Trybunal Konstytucyjny orzekl, ze strefy platnego parkowania sa
    nielegalne.
    3 pazdziernika 2003 zaparkowalem w Krakowie na ulicy Wenecja, a po
    powrocie znalazlem za szyba samochodu wezwanie do zaplaty oplaty podwyzszonej (50
    zl).
    1. Czy powinien zaplacic ta kwote, a nastepnie probowac sadownie ja odzyskac?
    2. Do jakiego sadu (grodzki, okregowy, NSA?) musialbym zlozyc pozew?
    3. Jakie bylyby koszty takiego procesu?
    4. Jesli nie zaplace to jaka jest procedura? Slyszalem, ze dostaje wezwanie do sadu
    grodzkiego,
    a koszty takiego postepowania wynosza 100 zlotych. Czy to prawda?
    5.Slyszalem, ze sedziowie odmawiaja wszczecia postepowania przeciwko kierowcom,
    ktorzy
    nie zaplacili za postoj, powolujac sie na orzeczenie Trybunalu Konstytucyjnego. Czy
    to prawda?

    z gory dziekuje za odpowiedzi

    Stanislaw Polak

  • 2. Data: 2003-11-02 11:50:09
    Temat: Re: Strefa platnego parkowania
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik <p...@a...edu.REMOVE.THIS.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    kierowcom, ktorzy
    > nie zaplacili za postoj, powolujac sie na orzeczenie Trybunalu

    Owszem jest niezgodne ale tym samym wyrokiem TK ustawa obowiazuje do (?)
    konca listopada czy jakos tak. A po tym czasie wejdzie w zycie ustawa nad
    ktora w wielkim pospiechu pracyje teraz sejm. Wniosek- zaplacic musisz.

  • 3. Data: 2003-11-03 09:55:00
    Od: "Fantom" <s...@u...poczta.onet.pl>

    > Owszem jest niezgodne ale tym samym wyrokiem TK ustawa obowiazuje do (?)
    > konca listopada czy jakos tak. A po tym czasie wejdzie w zycie ustawa nad
    > ktora w wielkim pospiechu pracyje teraz sejm. Wniosek- zaplacic musisz.

    No tak. Ale jak jest z legalnoscia tego ze stal tam czy nie stal ? Nie maja
    zadnych dowodow na to

    Fantom

  • 4. Data: 2003-11-03 11:18:55
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

> [...]
    kierowcom, ktorzy
    > nie zaplacili za postoj, powolujac sie na orzeczenie Trybunalu

    mialem ladna kolekcje takich wezwan, dobrze sie palily na ognisku a od 1,5
    roku nic sie nie dzieje, zobaczymy dalej
    swoja droga przesada jest to co sie dzieje w Krakowie
    tzw strefa obejmuje pol miasta, za chwile okaze sie, ze strefa jest cala
    poludniowa Polska

  • 5. Data: 2003-11-03 13:15:01
    Od: p...@a...edu.REMOVE.THIS.pl

    Fantom <s...@u...poczta.onet.pl> wrote:
    > No tak. Ale jak jest z legalnoscia tego ze stal tam czy nie stal ? Nie maja
    > zadnych dowodow na to

    Z tego co wiem robia zdjecie aparatem cyfrowym.

    Jesli nie zaplace tych 50 zlotych to jakie koszty dodatkowe bede musial poniesc?
    Jesliby skierowali sprawe do sadu grodzkiego to koszt wizyty w tej instytucji
    wynosi chyba 100 zlotych, a wiec razem by mnie to wynioslo 150 zlotych. :-(

    S. P.

  • 6. Data: 2003-11-04 08:33:04
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Jesli nie zaplace tych 50 zlotych to jakie koszty dodatkowe bede musial
    poniesc?
    > Jesliby skierowali sprawe do sadu grodzkiego

    Nie skierują.

    Pozdr
    Leszek