  • 11. Data: 2014-09-17 14:07:44
    Temat: Re: szuka ich policja - jaki zarzut?
    Od: HIKI <h...@g...pl>

    W dniu 17.09.2014 11:25, Maciek pisze:
    > W sumie masz rację - zawsze jest ryzyko, że jak coś poleci to kiedyś
    > spadnie. Powinni za to ścigać wszystkie poruszające się w powietrzu
    > obiekty, od gołębi zaczynając, a na pilotach zawodowych kończąc.

    Ale rozszerzmy to - bo przeciez kazdy poruszajacy sie np. samochodem
    moze potencjalnie wjechac w kogos innego.

    Wiec z defaultu powoduje zagrozenie...

    --

    Fug the Sigstem!

  • 12. Data: 2014-09-17 16:45:41
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 17 wrz 2014 o 14:06, HIKI pisze:
    > W tym kontekście zapytam - bo lata mi nad glowa coraz wiecej tych
    > latajacych robotow z kamerkami.
    >
    > Czy to jest jakos regulowane prawnie (i dlaczego nie?)

    W szczególny sposób - nie. Dlaczego? Bo to dość nowy problem. I na razie
    urzędnicy zastanawiają się czy to regulować, a jeśli tak - to jak i co
    uregulować? Czyli jak zrównoważyć interesy użytkowników takich urządzeń
    z jednej strony i wszystkich innych - z drugiej strony.

    > Kto poniesie odpowiedzialnosc za to, ze taki robot spadnie mi na glowe,
    > bo mu sie cos popsuje.

    Ten, kto tego używał. Tak, jak w przypadku rowerzysty, którzy w Ciebie
    wjedzie.

    --
    .B:artek.

  • 13. Data: 2014-09-17 17:51:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HIKI" napisał w wiadomości grup
    >Czy spadochron jest statkiem powietrznym? Zalozmy, ze tak.

    >Posiada, wiec OK

    >Zgodnie, spadochron sluzy do skokow na spadochronie ;)

    Sprawdzic wysokosc minimalna :-)

    >Czyli szukaja ich, zeby sprawdzic, czy maja odpowiednie papiery
    >uprawniajace ich do skokow na spadochronie.

    >Cos jak sprawdzenie, czy kierowca ma wazne prawko kategorii A jak
    >jedzie motocyklem. Dobrze rozumuje?

    Niekoniecznie. Zglosi sie do ULC, ten dopatrzy sie zlamania innych
    przepisow, ukarze odebraniem/zawieszeniem licencji, a wtedy przy
    nastepnym skoku beda jaja :-)

    P.S. Spadochron moze sie nie otworzyc, a to zagraza pieszym ponizej.
    Wiatr moze zawiac, a to zagraza ruchowi drogowemu. itp.
    Na calym swiecie nie lubia tych base, choc pod roznymi paragrafami :-)

    J.

  • 14. Data: 2014-09-17 18:43:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 17.09.2014 14:06, HIKI pisze:

    > W tym kontekście zapytam - bo lata mi nad glowa coraz wiecej tych
    > latajacych robotow z kamerkami.

    Czy ty jesteś w jakiejś strefie działań wojennych?

    > Czy to jest jakos regulowane prawnie (i dlaczego nie?)

    Ale co? Wojna?

    > Kto poniesie odpowiedzialnosc za to, ze taki robot spadnie mi na glowe,
    > bo mu sie cos popsuje.

    W strefie działań wojennych?

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 15. Data: 2014-09-17 18:44:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 17.09.2014 14:07, HIKI pisze:

    > Ale rozszerzmy to - bo przeciez kazdy poruszajacy sie np. samochodem
    > moze potencjalnie wjechac w kogos innego.

    Czy, pomijając naprawdę potężne tornada, które w Polsce co do zasady nie
    występują, podmuch wiatru może spowodować, że samochód nagle znajdzie
    się 50m dalej i 10m wyżej?

  • 16. Data: 2014-09-17 18:45:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 17.09.2014 13:23, Miroo pisze:

    > Nic. Analogia: Froga nie mogą skazać bo nikogo nie rozjechał.

    Zdaje się ma już postawione zarzuty.

  • 17. Data: 2014-09-17 19:31:24
    Od: HIKI <h...@g...pl>

    W dniu 17.09.2014 18:44, Andrzej Lawa pisze:

    > Czy, pomijając naprawdę potężne tornada, które w Polsce co do zasady nie
    > występują, podmuch wiatru może spowodować, że samochód nagle znajdzie
    > się 50m dalej i 10m wyżej?

    Wystarczy odrobina lodu i/lub wody.

    --

    Fug the Sigstem!

  • 18. Data: 2014-09-17 19:32:08
    Od: HIKI <h...@g...pl>

    W dniu 17.09.2014 18:43, Andrzej Lawa pisze:

    > Czy ty jesteś w jakiejś strefie działań wojennych?

    Nie.

    > Ale co? Wojna?

    Nie głupku.

    > W strefie działań wojennych?

    Nie, na pikniku lub imprezie plenerowej

    --

    Fug the Sigstem!

  • 19. Data: 2014-09-17 19:34:40
    Od: HIKI <h...@g...pl>

    W dniu 17.09.2014 17:51, J.F. pisze:

    > Niekoniecznie. Zglosi sie do ULC, ten dopatrzy sie zlamania innych
    > przepisow, ukarze odebraniem/zawieszeniem licencji, a wtedy przy
    > nastepnym skoku beda jaja :-)

    Ale zalozmy, ze nie mają licencji :)

    > P.S. Spadochron moze sie nie otworzyc, a to zagraza pieszym ponizej.

    To mniej wiecej tak, jak w samochodzie moga popsuc sie hamulce... A to
    zagraza nie tylko pieszym :)

    > Wiatr moze zawiac, a to zagraza ruchowi drogowemu. itp.

    NA drodze moze byc lod lub rozlany olej i tez zagraza ;)

    > Na calym swiecie nie lubia tych base, choc pod roznymi paragrafami :-)

    Ale jak widze to irracjonalene, po prostu paragrafy "dla swietego
    spokoju", zeby nikt nie byl "ponad system kontroli i regulacji
    wszystkiego" ;)

    --

    Fug the Sigstem!

  • 20. Data: 2014-09-17 19:46:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 17.09.2014 19:34, HIKI pisze:

    > NA drodze moze byc lod lub rozlany olej i tez zagraza ;)

    Cały czas?

    Jak często zdarzało ci się trafić na niespodziewany lód o tej porze roku
    w środku miasta tudzież niespodziewany olej?

    I dla porównania - ile razy zdarzało ci się zaobserwować wiatr który
    mógłby zepchnąć coś takiego jak spadochron z kursu?