  • 31. Data: 2014-09-18 23:28:52
    Temat: Re: szuka ich policja - jaki zarzut?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Sep 2014, HIKI wrote:

    > Tylko IMHO nie bardzo jest przyzwolenie na strzelanie z procy do ludzi.
    > Czy z czegokolwiek.

    Z helikopterka w szczególności. Zgadza się.
    Natomiast "nie do ludzi" (i zwierząt, i dóbr materialnych,
    i "przedmiotów kultu" i ... w ogóle) już można.
    Procarza strzelającego do tarczy też chyba możesz... pozdrowić ;)

    > Satelita splonie spadajac, a nawet jak nie to trudno.

    Po prawdzie w Europie jedyna śmiertelna ofiara to AFAIR krowa
    w Hiszpanii, ale właśnie tych satelitów bardziej bałbym się
    niż 0,5kG helikopterów :)

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2014-09-19 00:47:00
    Od: HIKI <h...@g...pl>

    > Z helikopterka w szczególności. Zgadza się.
    > Natomiast "nie do ludzi" (i zwierząt, i dóbr materialnych,
    > i "przedmiotów kultu" i ... w ogóle) już można.
    > Procarza strzelającego do tarczy też chyba możesz... pozdrowić ;)

    W sumie tak jak strzelajacego z wiatrowki na zawodach.

    Jednak jak ostrzelal koles tramwaj to go szukala policja.

    > Po prawdzie w Europie jedyna śmiertelna ofiara to AFAIR krowa
    > w Hiszpanii, ale właśnie tych satelitów bardziej bałbym się
    > niż 0,5kG helikopterów :)

    Nie.

    Satality spadaja rzadko.

    A droidow w powietrzu coraz wiecej.

    Niedawno podczas jakiegos maratonu spadl na uczestnika, i uczestnika
    zabrano do szpitala.

    0,5 kg spadajace z 30 m moze zrobic szkode.

    --

    Fug the Sigstem!

  • 33. Data: 2014-09-19 10:49:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Sep 2014, HIKI wrote:

    > Jednak jak ostrzelal koles tramwaj to go szukala policja.

    Otóż to.
    Więc jak ktoś ostrzela Cię helikopterem, to też będzie go szukała
    policja.
    Przecież NIKT nie twierdzi, że "wprawiany w ruch napędzany
    siłami natury" sprzęt nie odpowie za ew. zamach :]

    > 0,5 kg spadajace z 30 m moze zrobic szkode.

    Może.
    Raptem cokolwiek tej wagi wypadające komuś z 10 piętra.
    I odpowiada za to oczywiście.
    Nadto te wszystkie latające straszydła mają śmigła lub skrzydła,
    co samo z siebie nieco je spowalnia w porównaniu do młotka
    podobnej wagi (jak mam wybrać czym oberwać, to lepiej tym
    czymś latajacym innym niż rakieta niż młotkiem).
    Jeśli coś niesie tu nadzwyczajne ryzyko, to umyślne kierowanie
    takiego sprzętu w ludzi. I jest nieproporcjonalnie mniejsze,
    niż kierowanie w ten sposób sprzętu "tona i wyżej" :>
    (mam na myśli wymuszenie pierwszeństwa na drodze :>)

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2014-09-19 17:11:47
    Od: HIKI <h...@g...pl>

> [...]
    > niż kierowanie w ten sposób sprzętu "tona i wyżej" :>
    > (mam na myśli wymuszenie pierwszeństwa na drodze :>)

    ale ale!

    spadochroniarzy chca scigac - bo skakali, gdzi enie powinni

    samochody poruszaja sie bo sa przepisy i ustawy

    statki, samoloty takze

    czy takilatajacy droid nie podpada pod te same przepisy co
    spadochroniarze skaczacy na dziko?

    :>

    --

    Fug the Sigstem!

  • 35. Data: 2014-09-19 23:40:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Sep 2014, HIKI wrote:

    > czy takilatajacy droid nie podpada pod te same przepisy co spadochroniarze
    > skaczacy na dziko?
    >
    > :>

    O ile wiem - nie.
    NIEKTÓRE (przepisy) owszem, ale to zależy od treści konkretnego przepisu.
    Taki problem pojawia się AFAIR dopiero w momencie, kiedy sterowanie jest
    "z widoku z kabiny", z kamery na modelu (czyli możliwe jest sterowanie
    bez widoczności modelu, znaczy jest to "niemodel"), podobnie jest
    limit masy dla "niemodelu", nie pamiętam czy 5 czy 15 kg
    Zastrzegam że piszę "z głowy czyli z niczego", ale gdzieś czytałem taką
    dyskusję z wnioskami jak wyżej.

    pzdr, Gotfryd