  • 1. Data: 2009-09-28 08:14:29
    Temat: strefa płatnego parkowania a wykroczenie
    Od: kuba <p...@o...pl>

    http://www.rp.pl/artykul/332008,368366_Nie_placisz__
    _popelniasz_wykroczenie.html

    Ciekawy jestem, co sądzicie o tym orzeczeniu SN-u. Moim zdaniem jest
    dość absurdalne.

    "Z kolei odpłatność za postój w strefie płatnego parkowania takiego
    wpływu na bezpieczeństwo nie wykazuje, a samo jej istnienie wynika z
    uchwały miejscowej rady. Mimo to parkowanie bez uiszczenia opłaty
    stanowi naruszenie zakazu wyrażonego tym znakiem."

    Jeśli nie wykazuje wpływu na bezpieczeństwo, to na czym miałaby polegać
    szkodliwość społeczna, wymagana przez art. 1 KW? Chyba na uszczupleniu
    dochodów lokalnej kasy. Od kiedy niezastosowanie się do wyjętego z
    kontekstu przepisu części szczegółowej stanowi wykroczenie?

    Poza tym, jak strażnicy gminni mieliby interpretować, czy ktoś opłatę
    uiścił i w ten sposób zastosował się do znaku? Przez sprawdzanie, czy
    bileciki leżą za szybą? A jak potem uiścił opłatę dodatkową to co?

    Nie mogę uwierzyć, że SN coś takiego popełnił...

    --
    kuba

  • 2. Data: 2009-09-28 08:19:09
    Temat: Re: strefa płatnego parkowania a wykroczenie
    Od: kuba <p...@o...pl>

    kuba pisze:
> [...]
    > uchwały miejscowej rady. Mimo to parkowanie bez uiszczenia opłaty
    > stanowi naruszenie zakazu wyrażonego tym znakiem."

    W ogóle to wystarczy spojrzeć na sam tytuł rozdziału XI KW.
    "Wykroczenia przeciwko bezpieczeństwu i porządkowi w komunikacji"

    Jest coś takiego jak przedmiot ochrony rodzajowej, czy jak to się tam
    nazywa. To są chyba podstawy prawa karnego/wykroczeń...

    --
    kuba

  • 3. Data: 2009-09-28 09:44:12
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "kuba" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > "Wykroczenia przeciwko bezpieczeństwu i porządkowi w komunikacji"

    Czym dla Ciebie jest ow "porzadek"?
    Bo dla mnie, m.in. przestrzeganiem zasad ustanowionych np. przez lokalny
    samorzad.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-09-28 14:43:33
    Od: Michał <m...@o...pl>

    Znak, o którym mowa w artykule (D-44) nie jest znakiem ZAKAZU ani znakiem
    NAKAZU, więc nie można się do niego zastosować lub nie zastosować.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 5. Data: 2009-09-28 14:46:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Michał pisze:
    > Znak, o którym mowa w artykule (D-44) nie jest znakiem ZAKAZU ani
    > znakiem NAKAZU, więc nie można się do niego zastosować lub nie zastosować.

    Mam wrażenie, że tego typu problem pojawił się niedługo po
    wprowadzeniu strefy płatnego parkowania. Czyżby istniał aż do dziś?

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-09-28 15:07:09
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Mam wrażenie, że tego typu problem pojawił się niedługo po
    > wprowadzeniu strefy płatnego parkowania. Czyżby istniał aż do dziś?

    A czy został on jakoś rozwiązany, bo się nie orientuję z racji młodego
    wieku w problemach prawnych z tak zamierzchłych czasów?;)

    --
    kuba

  • 7. Data: 2009-09-28 15:19:12
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    http://lmgtfy.com/?q=D-44+wyrok

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2009-09-28 21:31:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > uchwały miejscowej rady. Mimo to parkowanie bez uiszczenia opłaty stanowi
    > naruszenie zakazu wyrażonego tym znakiem."

    Moim zdaniem autor zacytowanego przez Ciebie artykułu źle zinterpretował
    zacytowane przez siebie orzeczenie sądu. Sąd stanowiska jednoznacznego nie
    zajął i to powinno co najmniej dziennikarzowi dać coś do myślenia, zanim
    popełnił swój artykuł. W skrócie sąd uznał, że samo parkowanie ma istotne
    znaczenie dla bezpieczeństwa ruchu. Odpłatność już takiego wpływu nie
    wykazuje. Parkowanie stanowi naruszenie zakazu wyrażonego znakiem. Ale
    przecież sąd nie uznał, że stanowi wykroczenie! A przynajmniej zacytowanym
    fragmencie tego nie ma.

    By można było kierującego za brak opłaty ścigać na mocy art. 92§1 kw, to
    nie tylko musi mieć miejsce niezastosowanie się do stosownego znaku, ale
    przecież również przykładowo zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu - a tego
    jak sam sąd zauważył brak. Pytanie, czy mnie można się tu dopatrzyć
    zagrożenia dla porządku w komunikacji? Ale tej kwestii sąd jakoś nie podjął
    i nadal nie wiadomo, o co chodzi. Moim zdaniem orzeczenie absolutnie nic do
    sprawy nie wniosło i nadal nie wiadomo tak naprawdę, czy jest to
    wykroczenie, czy nie.

  • 9. Data: 2009-09-28 21:55:10
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Znak, o którym mowa w artykule (D-44) nie jest znakiem ZAKAZU ani znakiem
    > NAKAZU, więc nie można się do niego zastosować lub nie zastosować.

    Hmmmm, znak A-7 na ten przyklad tez nie jest znakiem zakazu ani nakazu, a
    jednak na codzien wypada sie do niego jednak zastosowac.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2009-09-28 22:06:28
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Robert Tomasik w <news:h9radg$3kj$1@inews.gazeta.pl>:

    > Moim zdaniem orzeczenie absolutnie nic do
    > sprawy nie wniosło i nadal nie wiadomo tak naprawdę, czy jest to
    > wykroczenie, czy nie.

    Uważasz, że SN orzeczeniem miałby podważać wyrok TK?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]