    From: kuba <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: strefa płatnego parkowania a wykroczenie
    Date: Mon, 28 Sep 2009 10:14:29 +0200

    http://www.rp.pl/artykul/332008,368366_Nie_placisz__
    _popelniasz_wykroczenie.html

    Ciekawy jestem, co sądzicie o tym orzeczeniu SN-u. Moim zdaniem jest
    dość absurdalne.

    "Z kolei odpłatność za postój w strefie płatnego parkowania takiego
    wpływu na bezpieczeństwo nie wykazuje, a samo jej istnienie wynika z
    uchwały miejscowej rady. Mimo to parkowanie bez uiszczenia opłaty
    stanowi naruszenie zakazu wyrażonego tym znakiem."

    Jeśli nie wykazuje wpływu na bezpieczeństwo, to na czym miałaby polegać
    szkodliwość społeczna, wymagana przez art. 1 KW? Chyba na uszczupleniu
    dochodów lokalnej kasy. Od kiedy niezastosowanie się do wyjętego z
    kontekstu przepisu części szczegółowej stanowi wykroczenie?

    Poza tym, jak strażnicy gminni mieliby interpretować, czy ktoś opłatę
    uiścił i w ten sposób zastosował się do znaku? Przez sprawdzanie, czy
    bileciki leżą za szybą? A jak potem uiścił opłatę dodatkową to co?

    Nie mogę uwierzyć, że SN coś takiego popełnił...

    --
    kuba