  • 1. Data: 2009-09-28 06:25:34
    Temat: Umowa cywilno-prawna a podatek...
    Od: "Krabik" <b...@...neta.pl>

    Witam,

    Na dniach bede podpisywal umowe cywilno-prawna w sprawie sprzedawania
    serwisu internetowego wraz z domena.

    Co mi da dodanie takiego ustepu do umowy, jak ponizej:

    "Na Sprzedającym ciążą wszelkie zobowiązania podatkowe przewidziane przez
    prawo w związku z realizacją niniejszej Umowy (w szczególności obowiązek
    opłacenia stosownego podatku dochodowego od osób fizycznych i podatku od
    czynności cywilno-prawnych)."

    Czy tym samym zwalniam siebie z wszelkich oplat, i przerzucam wszystko na
    sprzedajacego, czy nadal bede mial obowiazek oplacenia wszystkiego?
    Generalnie, co daje nam obojgu dodanie tej "klauzuli"?

    Po za tym jaki rodzaj podatku bede musial odprowadzic ja jak kupujacy, i on
    jako sprzedajacy, jakich wielkosci, i jakie czekaja mnie konsekwencje gdybym
    tego nie zrobil ? (obie osoby sa fizyczne)

    Pozdr.

  • 2. Data: 2009-09-28 10:03:30
    Temat: Re: Umowa cywilno-prawna a podatek...
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Krabik pisze:
> [...]
    > na sprzedajacego, czy nadal bede mial obowiazek oplacenia wszystkiego?
    > Generalnie, co daje nam obojgu dodanie tej "klauzuli"?

    Nic.
    Jeżeli transakcja nie jest następstwem umowy o dzieło (ktoś zrobił ten
    serwis na Twój zamówienie) to sprzedający martwi się o swój podatek
    dochodowy i nic Ci do tego. A jeżeli to była "umowa wykonywana
    osobiście" (np. dzieło, zlecenie) to Ty płacisz zaliczkę za wykonawcę i
    od tego nie uciekniesz. Ale zakładając, że mamy do czynienia z wariantem
    pierwszym taki zapis mógłby nie istnieć.

    Druga nie ma żadnej mocy prawnej, bo z mocy ustawy PCC opłaca kupujący i
    nie da sie tego obowiązku przerzucić na osobę trzecią.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2009-09-28 10:13:38
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Druga nie ma żadnej mocy prawnej, bo z mocy ustawy PCC opłaca kupujący i
    > nie da sie tego obowiązku przerzucić na osobę trzecią.

    W kwestii formalnej - sprzedajacy to w tym wypadku jest osoba "druga" a nie
    "trzecia" :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-09-28 10:26:59
    Od: "Krabik" <b...@...neta.pl>

> [...]
    >
    > Druga nie ma żadnej mocy prawnej, bo z mocy ustawy PCC opłaca kupujący i
    > nie da sie tego obowiązku przerzucić na osobę trzecią.

    Sprzedajacy posiada serwis internetowy, ktory zrobil sam dla siebie, nie
    wykonywal tego dla kogokolwiek. Po prostu w pewnym momencie stwierdzil ze
    nie ma czasu sie nim zajmowac i chce go sprzedac, a ja chce kupic. Serwis
    nie byl nigdy komercyjny, ale ja mam plany go w taki zamienic, aby zarabial
    na siebie, czyli dla mnie. Sprzedajacy przekazuje mi w umowie po prostu
    wszystkie prawa do domeny internetowej, oraz prawa autorskie jej zawartosci,
    ktorej jest wlascicielem.

    Czyli reasumujac, taka klauzula nic nie daje i w sumie jest zbedna, bo czy
    ona tam bedzie czy nie, to i tak sprzedajacy ma obowiazek zaplaty podatku
    dochodowego, a ja musze zaplacic .... co konkretnie? Pytam sie, bo nigdy
    wczesniej takich tranzakcji nie wykonywalem.

    Pozdrawiam
    K.

  • 5. Data: 2009-09-28 10:38:50
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Krabik" <b...@...neta.pl> napisał w wiadomości

    > dochodowego, a ja musze zaplacic .... co konkretnie? Pytam sie, bo nigdy

    2% podatku od czynnosci cywilnoprawnych (PCC), zwanego takze potocznie dla
    niepoznaki "podatkiem od wzbogacenia".

    Pozdrawiam
    SDD