    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: strefa płatnego parkowania a wykroczenie
    Date: Mon, 28 Sep 2009 23:31:59 +0200

    Użytkownik "kuba" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:h9pr96$96b$1@inews.gazeta.pl...
    > http://www.rp.pl/artykul/332008,368366_Nie_placisz__
    _popelniasz_wykroczenie.html

    > Ciekawy jestem, co sądzicie o tym orzeczeniu SN-u. Moim zdaniem jest dość
    > absurdalne.
    >
    > "Z kolei odpłatność za postój w strefie płatnego parkowania takiego
    > wpływu na bezpieczeństwo nie wykazuje, a samo jej istnienie wynika z
    > uchwały miejscowej rady. Mimo to parkowanie bez uiszczenia opłaty stanowi
    > naruszenie zakazu wyrażonego tym znakiem."

    Moim zdaniem autor zacytowanego przez Ciebie artykułu źle zinterpretował
    zacytowane przez siebie orzeczenie sądu. Sąd stanowiska jednoznacznego nie
    zajął i to powinno co najmniej dziennikarzowi dać coś do myślenia, zanim
    popełnił swój artykuł. W skrócie sąd uznał, że samo parkowanie ma istotne
    znaczenie dla bezpieczeństwa ruchu. Odpłatność już takiego wpływu nie
    wykazuje. Parkowanie stanowi naruszenie zakazu wyrażonego znakiem. Ale
    przecież sąd nie uznał, że stanowi wykroczenie! A przynajmniej zacytowanym
    fragmencie tego nie ma.

    By można było kierującego za brak opłaty ścigać na mocy art. 92§1 kw, to
    nie tylko musi mieć miejsce niezastosowanie się do stosownego znaku, ale
    przecież również przykładowo zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu - a tego
    jak sam sąd zauważył brak. Pytanie, czy mnie można się tu dopatrzyć
    zagrożenia dla porządku w komunikacji? Ale tej kwestii sąd jakoś nie podjął
    i nadal nie wiadomo, o co chodzi. Moim zdaniem orzeczenie absolutnie nic do
    sprawy nie wniosło i nadal nie wiadomo tak naprawdę, czy jest to
    wykroczenie, czy nie.