  • 1. Data: 2011-04-17 04:24:21
    Temat: straż gminna-FOTORADAR wykroczenie wrzesień ub roku, mandat - teraz
    Od: bingo <a...@w...pl>

    Witam
    Piszę w imieniu kolegi, któremu straż gminna przysłała zdjęcie z fotoradaru
    i wniosek o okreslenie kto jechał pojazdem celem "przyłożenia" kary w
    postaci mandatu (250 zł) i punktów karnych (6 pkt).

    Są jednak wątpliwości.
    Zdjecie zostało zrobione w połowie wrzesnia ubiegłego roku (chyba 15 lub 16
    wrzesnia) a pismo ze SG - przedwczoraj.
    We wniosku napisano w jakiejś komóce Tabeli, że wykroczenie zostało
    "ujawnione 11 kwietnia".
    I tu pytanie . Co z tym zrobić?
    Czy moze być taka róznica pomiędzy zajściem wykroczenia (wrzesień a jego
    ujawnieniem (11 kwietnia) i wystąpieniem SG ze stosownym wnioskiem?
    Jak to się ma do informacji, że straż miejska przez jakiś czas nie mogła
    karać w oparciu o zdjęcia z fotoradru(moze też nie mogła ich wykonywać w
    tamtym okresie).

  • 2. Data: 2011-04-17 07:04:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/16/2011 11:24 PM, bingo wrote:
    > Są jednak wątpliwości.

    to znaczy co?
    kolega sie nie rozpoznaje na zdjeciu?

  • 3. Data: 2011-04-17 09:59:58
    Od: bingo <a...@w...pl>

    Był 17 kwiecień 2011 roku (niedziela) gdy o godz. 9:04, wszystkim znany
    *witek* napisał(a):

    > to znaczy co?
    > kolega sie nie rozpoznaje na zdjeciu?

    A musi.
    FOta zrobiona z tyłu (widocznie szykowali sie również na motocyklistów).
    POza tym wczyaj się kolego w szczegły zwracając uwagę na daty (wykroczenia,
    ujawnienia tego wykroczenia i listu).

  • 4. Data: 2011-04-17 10:22:22
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin bingo

> [...]
    > POza tym wczyaj się kolego w szczegły zwracając uwagę na daty
    > (wykroczenia, ujawnienia tego wykroczenia i listu).

    Odpuść, on tak zawsze. ;)

  • 5. Data: 2011-04-17 13:36:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/17/2011 4:59 AM, bingo wrote:
    > Był 17 kwiecień 2011 roku (niedziela) gdy o godz. 9:04, wszystkim znany

    > A musi.
    > FOta zrobiona z tyłu (widocznie szykowali sie również na motocyklistów).

    Nie musi.
    Ba, nawet zdjęcia nie musieli dawac. to tylko taka pomoc w rozruszaniu
    pameci.
    jedyne co musi, co wiedziec komu w tym czasie dał samochód jeśli dał.
    Bo przeciez o to pytają, a nie czy to on jest na tym zdjęciu.

    > POza tym wczyaj się kolego w szczegły zwracając uwagę na daty (wykroczenia,
    > ujawnienia tego wykroczenia i listu).

    wczytałem się.
    na wystawienie mandatu mają miesiąc (a zdaje sie ze teraz juz wiecej),
    od daty "ujawnienia" wykroczenia.
    jak minie ten termin to obligatoryjnie sprawa ląduje w sądzie, bo nie
    mogą już wystawić mandatu.
    Więc wolisz datę wcześniejszą i wezwanie z sądu?
    Zreszta formalnie straż nie ma prawa zadawac tego typu pytan, wiec musi
    papiery przekazac policji.

    wykroczenia przedawniają sie po roku, wiec najwyzej sie przespacerujecie
    po sądach jak sie komus w strazy bedzie chciało papierkami poruszać.
    druga wersja taka, to, ze sie nie bedzie chciało i ktoś sprawę umorzy i
    wrzuci do kosza.
    Szansa spoea, Ale wybór należy do ciebie. Teraz taniej, potem drożej,
    ale może sie udać.
    Ale podoba mi się tok twój tok myślenia. Zapiedalać ile wlezie potrafi,
    ale jak trzeba zapłacić, to dziewice udaje.

  • 6. Data: 2011-04-17 13:45:53
    Od: bingo <a...@w...pl>

    Był 17 kwiecień 2011 roku (niedziela) gdy o godz. 15:36, wszystkim znany
    *witek* napisał(a):

    > Ale podoba mi się tok twój tok myślenia. Zapiedalać ile wlezie potrafi,
    > ale jak trzeba zapłacić, to dziewice udaje.

    --Nikt się nie ociąga od odpowiedzialności. Gdzie to wyczytałeś. Pytanbie
    dotyczyło czy mają prawo. Podobnie jak nie kwetionowałem tego, iz nie chcę
    się do tego wykroczenia przyznać. Reszta OK.
    Nie podoba mi się tylko zwrot od ujawnienia wykroczenia. Ten termin jest
    płynny i w zaden sposob nie jest mozliwe jego skontrolowanie. Poza tym ..
    wychodziło by na to, że mogą się opierd* przez długi czas a ujwaniać po
    roku. Ciekawe czy byłbyś zadowlonym.

  • 7. Data: 2011-04-17 16:15:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/17/2011 8:45 AM, bingo wrote:

> [...]
    > płynny i w zaden sposob nie jest mozliwe jego skontrolowanie. Poza tym ..
    > wychodziło by na to, że mogą się opierd* przez długi czas a ujwaniać po

    Ale to jest bez znaczenia czy oni sie op..., czy nie.
    Karalność wykroczenia przedawnia sie po roku od jego popełnienia.
    Wiec kiedy oni zabiorą się za obróbkę zdjęć jest (prawie) bez znaczenia.

    Kiedys bylo, ze mandat można wystawić do 30 dni, teraz zdaje sie
    przedłużyli do kilku miesiecy. I to jest to prawie. Że jak sie wyrobią z
    papierkologią to mogą to zakończyć mandatem. Jak sie nie wyrobią to
    sprawa ląduje w sądzie. Ale to jest ich przywilej pisania mniej
    papierków. Nie twój, że dostaniesz mandat, zamiast iść do sądu, wiec o
    to nie możesz miec pretensji.

    Teraz co do strazy.
    Od razu zastrzegam, ze mało mnie interesowało ostatnimi czasy, wiec
    mogło sie coś znowelizować, a mam inne sprawy na głowie teraz niz bycie
    na bieżąco.

    Straz moze (mogla) ukarac za wykroczenie, ale jak powiesz, że to nie ty
    i nie wiesz kto kierował to nie może cię ukarać za niewskazanie komu
    dałeś samochód. A takie przepis jest i obowiązek "wiedzenia" komu sie
    dało samochód też jest. Wiec o tym nie dyskutujmy.
    Jak sie przyznasz (ty, czy kolega, mniejsza z tym). Dostaniesz mandat,
    bo dzieki "aktualnej" dacie, zmieszczą sie w limicie czasowym.
    Jak sie nie przyznasz, to spróbują cie wlepic mandat za niewskazanie
    komu dałeś samochód. Co prawda tego im już nie wolno (o ile sie nie
    zmienilo), wiec jak sie postawisz, całośc papieków wyląduje na policji i
    dostaniesz dokładnie takie samo pytanie. Kto dostał samochód w tym
    czasie. różnica bedzie taka, że tym razem policja cie juz za
    neiwskazanie ukarac może. Ale, że sie prawdopodbnie w czasie nie
    zmieszcza, to zamiast mandatu dostaniesz wezwanie do sądu, który zada to
    samo pytanie. I zarobisz grzywne plus koszta sprawy. Co prawda czesc
    sedziów jest w opozycji czy obowiązek wskazania komu sie dało samochód
    podlega grzywnie czy nie. Wiec może sie w sadzie stac tak, że sedzie
    wysle wszystkich do diabła. Ale tego nei wiesz, dopoki nie dojdziesz do
    konca. Taka ruletka.
    Cały czas oczywiscie mówimy o sytuacji, że twierdzisz kategorycznie, że
    to nie ty i nie wiesz kto to i nie pamietasz komu dałeś samochód.
    Niech ci po drodze wyciągną drugą fotkę o której nie wiesz i na twoją
    kategoryczną odpowiedź, że to nie ty wyciągną fotkę z wyraźną facjatą.
    Dajcie mi człowieka, a paragraf zawsze sie znajdzie. jak sie uprą
    pociągną cie za składanie fałszywych zeznań. Coś znajdą na pewno.
    Wiec jak sie jechało to najprosciej jest po prostu zapłacic, bo tak by
    po prostu wypadało. Stawiac się można, ale to tylko świadczy o
    beznadziejności prawa, jeśli takie stawianie sie odniesie skutek.

  • 8. Data: 2011-04-17 16:47:00
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    Był 17 kwiecień 2011 roku (niedziela) gdy o godz. 18:15, wszystkim znany
    *witek* napisał(a):

    > beznadziejności prawa, jeśli takie stawianie sie odniesie skutek.

    Dzięki. To już wiem duzo. Naprawdę nikt nie zamierza kwetionowac lub
    uciekać przed odpowiedzialnością. Pytanie dotyczyło tego, czy czarni mogą
    po takim czasie karać za wykroczenie. Zrozumiałem że owszem mają.
    Nurtuje mnie jeszce jeden problem a mianowicie czy w dniu kiedy nastąpiło
    wykroczenie (polowa wrzesnia) straż ta miala uprawnienia do korzystania z
    Fotoradaru. Kiedyś oglądąłem filmy (chyba z łowcą fotoradarów) i nie wiem
    czy nie było okresu kiedy strażnicy SM i SG nie mogli korzystac z tych
    urządzeń.

    ***ERA****
    aby wysłać maila: http://cerbermail.com/?0jU9s04Hei

  • 9. Data: 2011-04-17 16:48:16
    Od: bingo <a...@w...pl>

  • 10. Data: 2011-04-17 16:50:50
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-04-17 18:15, Użytkownik witek napisał:

> [...]
    > Dajcie mi człowieka, a paragraf zawsze sie znajdzie. jak sie uprą
    > pociągną cie za składanie fałszywych zeznań. Coś znajdą na pewno.

    Skoro fotkę robili od tyłu to innej nie mają.
    W naszych obudowach jeszcze nie da się upchać równocześnie
    dwu urządzeń i cykać dwa zdjęcia jedno przed minięciem
    urządzenia a drugie po.