  • 1. Data: 2006-04-06 08:29:55
    Temat: sprawa sądowa
    Od: "forum" <f...@k...net.pl>

    Witam forumowiczów
    Sprawa wygląda tak:
    W najbliższym czasie ma się odbyć sprawa karna i jest zarzut popełnienia
    przestępstwa umyślnego z pewnego artykułu. Natomiast przez tą samą
    prokuraturę co poprzednio jest prowadzona sprawa co do tej samej osoby o
    popełnienie tego samego czynu.
    Pytanie brzmi czy jest jakaś możliwość, aby zwrócić się do sądu z wnioskiem
    o to aby te dwie sprawy połączyć i mogła się odbyć jedna rozprawa?
    Osoba która popełniła przestępstwo ta sama,
    czyn ten sam...

  • 2. Data: 2006-04-06 09:05:59
    Temat: Re: sprawa sądowa
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...pl>

> [...]
    > o to aby te dwie sprawy połączyć i mogła się odbyć jedna rozprawa?
    > Osoba która popełniła przestępstwo ta sama,

    No jasne! - art. 17 par 1 pkt 7 in fine k.p.k.
    Trzeba umorzyć to postępowanie, które wszczęto później. Jeśli jest na etapie
    przygotowawczym, powinien to zrobić prokurator, trzaby prowadzącemu sprawę
    prokuratorowi uświadomić to tylko.
    Chyba że to wcale nie jest sprawa dotycząca tego samego czynu tej samej
    osoby...

    pzdr
    mk

  • 3. Data: 2006-04-06 10:51:39
    Od: "forum" <f...@k...net.pl>

    Użytkownik "Kaiser Souza" <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:e12lln$t5e$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > mk
    >
    > --
    > Sprawa dotyczy tego samego podejrzanego, dotyczy tego samego czynu
    (bodajże 270 i 286) ale innego przypadku, tzn jest to wyłudzenie kredytu na
    szkodę banku, ale posłużenie się dokumentami innej osoby

  • 4. Data: 2006-04-06 11:22:01
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > (bodajże 270 i 286) ale innego przypadku, tzn jest to wyłudzenie kredytu
    > na
    > szkodę banku, ale posłużenie się dokumentami innej osoby

    Doprecyzuj: tego samego czynu, czy _takiego_ _samego_ czynu? Jezeli
    przestepstwo zostalo popelnione dwukrotnie, to naturalnym wydaja mi sie dwa
    sledztwa w tej sprawie. Co innego, ze juz sama sprawe karna pewnie mozna
    polaczyc, z tym ze oskarzony bedzie odpowiadal za popelnienie dwoch
    przestepstw.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 5. Data: 2006-04-06 11:34:11
    Od: "forum" <f...@k...net.pl>

    Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sledztwa w tej sprawie. Co innego, ze juz sama sprawe karna pewnie mozna
    > polaczyc, z tym ze oskarzony bedzie odpowiadal za popelnienie dwoch

    Pytanie brzmi czy można się zwrócić do sądu o..(nie wiem jak to nazwać),
    żeby nie było dwóch rozpraw tylko wszystko odbyło się za jednym razem
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-04-06 20:12:15
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    > Pytanie brzmi czy można się zwrócić do sądu o..(nie wiem jak to nazwać),
    > żeby nie było dwóch rozpraw tylko wszystko odbyło się za jednym razem
    > pozdrawiam

    Mozna, jesli obie sprawy są juz w sądzie, i nie zaczął się przewód sądowy w
    żadnej z nich.

  • 7. Data: 2006-04-07 13:29:59
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik " jb" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Mozna, jesli obie sprawy są juz w sądzie, i nie zaczął się przewód sądowy
    > żadnej z nich.

    Raczej nie radze. Jesli to ten sam czyn, to lepiej niech jedna sprawa sie
    zakonczy, a wowczas wystapisz o umorzenie drugiej z uwagi na art. 17 par 1
    pkt 7 kpk.
    Moze sie zdarzyc, ze dzieki temu troche dupsko uratujesz :) - bowiem, na
    jednej sprawie sad moze zajac sie tylko czescia zachowan, nieobjetych drugim
    postepoowaniem i za to tez Cie ukarze - a wtedy Ty uwalisz tamta sprawe :)

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 8. Data: 2006-04-07 17:28:47
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    A może też być tak, że skończy się na dwóch wyrokach, surowszych w sumie niz
    gdyby toczyła się jedna sprawa o dwa czyny...

  • 9. Data: 2006-04-07 17:45:51
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > A może też być tak, że skończy się na dwóch wyrokach, surowszych w sumie
    niz
    > gdyby toczyła się jedna sprawa o dwa czyny...

    Jesli to rzeczywiscie jest ten sam czyn to nie powinno to miec miejsca.
    Nastapiloby bowiem naruszenie powagi rzeczy osadzonej i sad z pewnoscia
    umorzy drugie postepowanie - chyba, ze w rzeczywistosci sa to jednak rozne
    czyny.
    W kazdym razie jest to przetestowane i dziala :)

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)