  • 1. Data: 2005-01-04 18:55:15
    Temat: spotkanie na imieninach
    Od: DDT <v...@g...pl>

    Mirosław B. został zaproszony przez swoją znajomą z pracy na przyjęcie
    imieninowe. Na przyjęciu było obecnych kilkanaście osób. Mirosław B. nie
    opuścił mieszkania Haliny W. -- swojej znajomej --- wraz z innymi gośćmi.
    Pomimo próśb i nalegań Haliny W. (żądania), pozostał w jej mieszkaniu.
    Mirosław B. zaproponował znajomej odbycie stosunku, a gdy ta odmówiła,
    uderzył ją w twarz i przywiązał krawatem do metalowego kwietnika. Halina W.
    protestowała, usiłowała się uwolnić, wszystko to bezskutecznie. Udało jej
    się jednak przekonać Mirosława B. aby użył prezerwatywy.

    Ponieważ Mirosław B. nie miał prezerwatywy przy sobie (Halina W. nie
    posiadała jej również w swoim mieszkaniu) udał się do stojącego na zewnątrz
    budynku automatu. Z powodu braku bilonu, przy użyciu kamienia, który leżał
    na ziemi przy automacie, zniszczył automat i zabrał prezerwatywę o wartości
    2 zł. Wartość całkowicie zniszczonego automatu wynosiła 4.600 zł.

    Po powrocie do mieszkania Haliny W, Mirosław B. odbył z nią W. stosunek
    (używając prezerwatywy), po czym odwiązał ją od kwietnika i opuścił
    mieszkanie.

    1. Ilu czynów dopuścił się Mirosław B.?

    2. Znamiona jakich przepisów wypełniają popełnione przez niego czyny
    (czyn)?

    3. Ile przestępstw popełnił Mirosław B.?

    4. Za co i na podstawie jakich przepisów powinien zostać skazany?

    5. Wymierz kary (karę) za popełnione przez Mirosława B. przestępstwo
    (przestępstwa)!

  • 2. Data: 2005-01-04 19:11:22
    Temat: Re: spotkanie na imieninach
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "DDT" <v...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Mirosław B. został zaproszony przez swoją znajomą z pracy na
    > przyjęcie
    > imieninowe. Na przyjęciu było obecnych kilkanaście osób. Mirosław B.
    > nie

    A po Polsku??

    Leszek

  • 3. Data: 2005-01-04 19:42:17
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Tue, 4 Jan 2005 19:55:15 +0100, DDT <v...@g...pl> napisał:

> [...]
    >
    > Po powrocie do mieszkania Haliny W, Mirosław B. odbył z nią W. stosunek
    > (używając prezerwatywy), po czym odwiązał ją od kwietnika i opuścił

    Dwa czyny abo i więcej, jak się doliczy te pochłoniete jako współkarane
    uprzednie.
    1. kradzież z włamaniem prezerwatywy
    2. zgwałcenie (naruszenie miru domowego, pozbawienie wolności i zmuszanie
    pochłonięte przez zgwałcenie)

    > 2. Znamiona jakich przepisów wypełniają popełnione przez niego czyny
    > (czyn)?

    I 297 w zb z art 288 w zw z art 11 par. 2 kk
    II 197 par 1 kk.

    > 3. Ile przestępstw popełnił Mirosław B.?

    Dwa.

    > 4. Za co i na podstawie jakich przepisów powinien zostać skazany?

    Za włamanie, zniszczenie mienia i zgwałcenie

    > 5. Wymierz kary (karę) za popełnione przez Mirosława B. przestępstwo
    > (przestępstwa)!

    za włamianie rok na trzy. Za zgwałcenie dwa lata. Łącznej dwa lata i jeden
    miesiąc (a co, będę świnia :-) )

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 4. Data: 2005-01-04 20:03:11
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    DDT napisał(a):
    > MirosĹ?aw B. zostaĹ? zaproszony przez swojÄ? znajomÄ? z pracy na przyjÄ?cie

    Idź i nie grzesz więcej :P
    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT - 1200

  • 5. Data: 2005-01-04 20:05:28
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    DDT napisał(a):

    > 5. Wymierz kary (karÄ?) za popeĹ?nione przez MirosĹ?awa B. przestÄ?pstwo
    > (przestÄ?pstwa)!

    Idź i nie grzesz więcej ...

  • 6. Data: 2005-01-04 20:20:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:opsj3forznmg13b0@kura4m98.it-net.pl...

    Sorry, że odpisuję pod Twoim postem na post pytajacy, ale dopiero po
    przetworzeniu go przez Ciebie zdołałem sie doczytać, o co chodzi.

    1) Naruszenie miru domowego, bo nie wyszedł z mieszkania.
    2) Naruszenie nietykalności, bo ją uderzył.
    3) Pozbawienie wolności,bo ją przywiązał i wyszedł.
    - Razem zgwałcenie, które moim zdaniem pochłania te poprzednie, bo przecież
    w tym celu pozostał w mieszkaniu, w tym celu ją bił i wreszcie w tym celu ją
    przywiązywał.

    1) Uszkodzenie mienia, bo rozbił automat.
    2) Kradzież prezerwatywy.
    - Razem kradziez z włamaniem, choc spotkałem się z sytuacjami, iż w wypadku
    znacznej dysproporcji szkody z tytułu zniszczenia mienia w stosunku do
    skradzionego mienia, to stosowano osobno uszkodzenie, a osobno kradzież.

    > I 297 w zb z art 288 w zw z art 11 par. 2 kk

    Pewnie miało być 279 kk, a nie 297 kk. I ja bym to bez zbiegu kwalifikował
    uznając uszkodzenie mienia jako współukarany czyn. chyba, że rozmiary
    uszkodzeń przekraczały zakres konieczny do wyciągnięcia tej prezerwatywy.

    > II 197 par 1 kk.

    OK.

    > Dwa.

    Też tak uważam.

    > Za włamanie, zniszczenie mienia i zgwałcenie.

    Ja bym pominą ewentualnei to zniszczenie mienia.

    > za włamianie rok na trzy. Za zgwałcenie dwa lata. Łącznej dwa lata i jeden
    > miesiąc (a co, będę świnia :-) )

    A, na tym to się nie znam. Generalnie włamanie, to bzdet. Kilka miesięcy w
    zawieszeniu na 2 lata i obowiązek naprawienia szkody. Zgwałcenie, rzecz
    poważniejsza. Wcześniej ja bił i wiązał. Może i dwa lata, to by wystarczyło.

  • 7. Data: 2005-01-05 07:16:15
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

> [...]
    wiadomości news:opsj3forznmg13b0@kura4m98.it-net.pl...

    > za włamianie rok na trzy. Za zgwałcenie dwa lata. Łącznej dwa lata i jeden

    swinia?
    raczej poglaskales barana po glowce, ja bym mu pomogl i go wykastrowal ;)
    jak dla mnie adekwatna kara
    no chyba ze wolalby zostac zgwalcony :D przez jakiegos ostrego osobnika

  • 8. Data: 2005-01-05 07:24:49
    Od: Cinas NOne <cinmw@o_dwa_kropa.pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > zawieszeniu na 2 lata i obowiązek naprawienia szkody. Zgwałcenie, rzecz
    > poważniejsza. Wcześniej ja bił i wiązał. Może i dwa lata, to by wystarczyło.

    Jakoś dziwnie liberalne to prawo w kwestii gwałtów... osobiście
    umieściłbym to bardzo blisko morderstwa i mniej niż 20 lat nie wymierzał...

    Cinas NOne
    --
    GAT/S d- s:- a03 C UL P--- L+++ E W- N+ o-- K- w--- O-- M? V? PS++
    PE++ Y PGP- t- 5? X+ R- !tv b++ DI? D+ G+ e+++ h--- r+++ y? z+++

  • 9. Data: 2005-01-05 08:09:03
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Wed, 5 Jan 2005 08:16:15 +0100, szerszen <s...@t...pl> napisał:

> [...]
    > jak dla mnie adekwatna kara
    > no chyba ze wolalby zostac zgwalcony :D przez jakiegos ostrego osobnika

    świnia dlatego że 2 lata i miesiąc to mocno chamski numer. Zawiesić można
    max 2 lata. Jak się delikwenta skarze na 2 i miesiąc to będzie mu ciut
    trudno w apelacji podnosic, że kara jest niewspółmiernie wysoka.

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 10. Data: 2005-01-05 08:23:14
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Tue, 4 Jan 2005 21:20:23 +0100, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> napisał:

> [...]
    >
    > Sorry, że odpisuję pod Twoim postem na post pytajacy, ale dopiero po
    > przetworzeniu go przez Ciebie zdołałem sie doczytać, o co chodzi.

    ok

    [ciach]

> [...]
    > - Razem zgwałcenie, które moim zdaniem pochłania te poprzednie, bo
    > przecież w tym celu pozostał w mieszkaniu, w tym celu ją bił i wreszcie

    Pochłania. w każdym przypadku. Nawet jakby mocno przegiął z tym
    naruszaniem ietyklaności czy pozbawieniem wolności (np klaustrofobiczkę do
    ciasnej skrzyni) to załapał by się na szczególne okrucieństwo.
    Kumulatywnie mogłaby być ewentualnie kwalifikacja ze 156 kk albo 157 kk.
    Spotkałem się też z kumulatywną z 288, ale to byo dziwne - facet zgwałcił
    grożąć w razie odmowy porozbijaniem kolekcji porcelanowych dzbanuszków czy
    też figurek - ale czy przemoc co do rzeczy posuje pod 197 to nie jest
    takie pewne.

> [...]
    > stosunku do
    > skradzionego mienia, to stosowano osobno uszkodzenie, a osobno kradzież.

    Osobno? Powino być kumulatywnie. W takiej sytuacji uszkodzenie
    zabezpieczeń nie może być traktowane jako współkarany czyn uprzedni.
    Klasyczny kazus z demolką instalacji alarmowej żeby ukraść srebrną
    łyżeczkę.

> [...]
    > że rozmiary
    > uszkodzeń przekraczały zakres konieczny do wyciągnięcia tej prezerwatywy.

    W zbiegu. Nie chodzi o zakres konieczny do pokonania zabezpieczenia tylko
    relację: szkoda wyrządzona kradzieżą/szkoda wyrządzona włamaniem. Tutaj
    jest ewidentna dysproporcja.

> [...]
    >
    > A, na tym to się nie znam. Generalnie włamanie, to bzdet. Kilka miesięcy
    > w zawieszeniu na 2 lata i obowiązek naprawienia szkody.

    Może być kilka miesięcy. 4,6,8 zależnie jak upadnie kostka. Ewentualnie 8,
    a jak Manchester Utd. wygra następny mecz to 4. to Bo uzasadnienie będzie
    takie samo.

    > Zgwałcenie, rzecz poważniejsza. Wcześniej ja bił i wiązał. Może i dwa
    > lata, to by wystarczyło.

    No ale bijąc wielkiej krzywdy nie zrobił - był dla niej dobry jak tow.
    Lenin - ( "a mógł zabić" :-) ). KAry rzucałem kompletnie z głowy. Zależy
    od osoby, w końcu zgodził się na dmuchanie przez balonik, jak jeszcze
    młody niekrany a ona go podrywała...

    --
    Falkenstein
    skazania.