  • 1. Data: 2005-01-04 18:16:50
    Temat: urlop a rozwiązanie umowy
    Od: "JP" <j...@g...pl>

    Zaległy (za 2004 r) urlop wynosi 5 dni a za aktualny rok - pełny czyli 26
    dni. 1 kwietnia następuje rozwiąznie umowy o pracę (na czas nieokreślony
    jeśli to ma znaczenie). Dział personalny polecił wykorzystać _cały_ urlop
    (zaległy + aktualny) do końca okresu zatrudnienia w tym zakładzie czyli
    końca marca. O ile zaległy to sprawa jasna, to mam niepewność czy prawdziwe
    jest stwierdzenia z urlopem za 2005 r i takie są przepisy? Czy np nie
    przysługuje wykorzystanie procentowego udziału urlopu czyli 26/4 dni w I
    kwartale, a może są inne rozwiązania? Proszę o wyjaśnienie.

    Jan Pardas

  • 2. Data: 2005-01-04 18:47:07
    Temat: Re: urlop a rozwiązanie umowy
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    jezeli pracodawca chce Ci udzielic calego urlopu za 2005 rok to mozesz go
    wykorzystac, nic nie stoi na przeszkodzie, pamietaj jednak ze nie bedziesz
    mial juz urlopu u kolejnego pracodawcy o ile podejmiesz zatrudnienie jeszcze
    w tym roku

    pozdrawiam

    Ewa (Kraków)
    www.republika.pl/ewa_pasinska

  • 3. Data: 2005-01-04 19:12:27
    Od: "JP" <j...@g...pl>

> [...]
    > wykorzystac, nic nie stoi na przeszkodzie, pamietaj jednak ze nie bedziesz
    > mial juz urlopu u kolejnego pracodawcy o ile podejmiesz zatrudnienie
    Pracodawca chce (twierdząc że muszę) ale ja nie chce, chcę wykorzystać urlop
    u przyszłego pracodawcy. W tym jest problem, że ja właśnie nie chcę go w
    całości wykorzystać.

    Jan Pardas

  • 4. Data: 2005-01-04 19:47:36
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    Art. 155.1. § 1. W roku kalendarzowym, w którym ustaje stosunek pracy z
    pracownikiem uprawnionym do kolejnego urlopu, pracownikowi przysługuje
    urlop:

    1) u dotychczasowego pracodawcy - w wymiarze proporcjonalnym do okresu
    przepracowanego u tego pracodawcy w roku ustania stosunku pracy, chyba że
    przed ustaniem tego stosunku pracownik wykorzystał urlop w przysługującym mu
    lub w wyższym wymiarze,
    2) u kolejnego pracodawcy - w wymiarze:

    a) proporcjonalnym do okresu pozostałego do końca danego roku
    kalendarzowego - w razie zatrudnienia na czas nie krótszy niż do końca
    danego roku kalendarzowego,
    b) proporcjonalnym do okresu zatrudnienia w danym roku kalendarzowym - w
    razie zatrudnienia na czas krótszy niż do końca danego roku kalendarzowego,

    z zastrzeżeniem § 2.

    Art. 167.1. W okresie wypowiedzenia umowy o pracę pracownik jest obowiązany
    wykorzystać przysługujący mu urlop, jeżeli w tym okresie pracodawca udzieli
    mu urlopu. W takim przypadku wymiar udzielonego urlopu, z wyłączeniem urlopu
    zaległego, nie może przekraczać wymiaru wynikającego z przepisów art. 155.1.

    tyle KP, a czy musisz wziac cale 26 dni to moze sie ktos madrzejszy wypowie

  • 5. Data: 2005-01-04 20:15:14
    Od: "JP" <j...@g...pl>

    Użytkownik "a&e" <a...@w...op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    155.1.

    > tyle KP, a czy musisz wziac cale 26 dni to moze sie ktos madrzejszy
    Dziekuje. Jak na moje rozumienie to Art. 155.1 jest sposobem liczenia a Art.
    167.1 nakłada obowiązek wykorzystania urlopu w sposób proporcjonalny w roku,
    w dniach w których pracodawca wyrazi zgodę. Proszę o dalszą pomoc w
    interpretacji.

    Jan Pardas

  • 6. Data: 2005-01-04 20:18:57
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    zapytaj jeszcze na pl. praca. dyskusje, tam rowniez sa zyczliwe osoby

  • 7. Data: 2005-01-04 22:19:17
    Od: "RJung" <r...@W...chello.pl>

    Użytkownik "JP" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > roku,
    > w dniach w których pracodawca wyrazi zgodę. Proszę o dalszą pomoc w

    Hej!
    Jest dokładnie tak, jak myślisz. Jeśli, na przykład, u jednego pracodawcy
    pracowałeś trzy miesiące w roku, a u drugiego dziewieć, to u pierwszego
    przysługuje Ci 3/12 rocznego wymiaru urlopu a u drugiego 9/12. Przerabiałem
    to kiedyś i tak właśnie się to odbyło. Pracodawca, którego opuszczasz nie ma
    prawa wymagać od Ciebie wykorzystania całego rocznego urlopu.

    Pozdrawiam
    RJung

  • 8. Data: 2005-01-05 17:59:56
    Od: "JP" <j...@g...pl>

    > Hej!
    > Jest dokładnie tak, jak myślisz. Jeśli, na przykład, u jednego pracodawcy

    Bardzo dziękuję za pomoc.

    Jan P.