  • 1. Data: 2005-06-16 20:31:50
    Temat: spółki z o.o.
    Od: "s" <m...@g...pl>

    witam,
    mam pytanie - czy dwie spółki mogą posiadać wzajemnie 100% swoich udziałów?
    jeżeli nie to jaka jest granica powiazania? proszę o jakiś odnośnik do
    ustawy.
    pozdrawiam S.

  • 2. Data: 2005-06-16 22:03:22
    Temat: Re: spółki z o.o.
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    s napisał(a):
> [...]
    > jeżeli nie to jaka jest granica powiazania? proszę o jakiś odnośnik do

    Nie mogą.
    Art. 151 paragraf 2 ksh.
    Art. 200 ksh
    Granicą jest powstanie stosunku spółka dominująca-spółka zależna, od tej
    pory spółka zależna nie może nabywać udziałów w spółce dominującej.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-06-16 23:03:15
    Od: maHo <m...@p...net>

    Johnson wrote:

> [...]
    > Granicą jest powstanie stosunku spółka dominująca-spółka zależna, od tej
    > pory spółka zależna nie może nabywać udziałów w spółce dominującej.

    hmm, ostatnio (czytaj w ciągu ostatniego pół roku) czytałem "gdzieś w
    prasie" jak Unimil wykupił (lub planował wykupić) spółkę która była jego
    wlaścicielem (dziwnie to brzmi). Może ktoś powiedzieć wobec tego w jaki
    sposób mógł to zrobić legalnie?

    pozdrav

    maHo