  • 1. Data: 2005-06-16 20:24:08
    Temat: Podzial spadku - koszta?
    Od: "pafcion" <p...@t...pl>

    Witam,

    Musze dokonac podzialu spadku. Spadkiem dziele sie po 1/2 z Mama. w sklad
    spadku wchodzi dzialka budowlana oraz spoldzielcze lokatorskie prawo do
    lokalu. chcemy sie podzielic tak aby dzialka byla moja, prawo do loklu Mamy.
    Jakie beda koszta u notariusza? Dzialka nie ma ksziegi wieczystej, chce ja
    zalozyc. Jakie sa koszta u notariusza za dokonanie podzialu oraz zalozenie
    ksiegi wieczystej?. Nie mowie o podatku spadkowym bo tu juz wiem co i jak.
    aha, chodzi o Lublin.

    Dziekuje

  • 2. Data: 2005-06-17 05:24:47
    Temat: Re: Podzial spadku - koszta?
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    pafcion napisał
> [...]
    > dokonanie podzialu oraz zalozenie ksiegi wieczystej?. Nie mowie o
    > podatku spadkowym bo tu juz wiem co i jak. aha, chodzi o Lublin.

    Taksa notarialna oraz oplaty sadowe zaleza od wartosci nireuchomosci.

    poizdrawiam
    Gosia

  • 3. Data: 2005-06-17 15:29:56
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    http://www.tophouse.pl/ftext.php?id=3

  • 4. Data: 2005-06-17 15:33:30
    Od: "pafcion" <p...@t...pl>

  • 5. Data: 2005-06-17 15:49:28
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    witek napisał
    > http://www.tophouse.pl/ftext.php?id=3

    No wlasnie. A oplata sadowa to ok 1% wartosci.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 6. Data: 2005-06-17 20:56:55
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    pafcion napisał(a):
    chcemy sie podzielic tak aby dzialka byla moja, prawo do loklu Mamy.
    > Jakie beda koszta u notariusza?

    sprawdź, czy w szufladzie nie leży testament. Taki, którego nikt nie
    będzie kwestionował. Czasami w szufladzch leżą dziwne rzeczy, dzięki
    którym nie trzeba niepotrzebnie płacić jednej z najbardziej moralnych
    grup zawodowych.

  • 7. Data: 2005-06-18 03:38:17
    Od: "Tiger" <c...@a...waw.pl>

    > jednej z najbardziej moralnych
    > grup zawodowych.

    A wlasnie... Mam problem w sprawie spadkowej z pania notariusz, ktora
    przedstawila odwolane testamenty. Zeznawala juz przed sadem i tak kreci, ze
    az jej sie spod lapek kurzy. Dodatkowo jest uprawdopodobnione podejrzenie,
    ze notariuszka wplywala na wuja przy testamentach i sprzedazy domu przed
    smiercia. Jest rowniez wysoce mozliwe, ze jest wrecz w porozumieniu z druga
    strona rodziny (stadionowym cwaniaczkiem, doroslym, nieusynowionym
    wychowankiem z domu dziecka) i testament moze byc wymuszony... Jak mozna
    podwazyc wiarygodnosc notariurszki i czy daloby sie ta metoda doprowadzic do
    dziedziczenia ustawowego? Czy sa jakies okolicznosci, ktore moglyby
    spowodowac uniewaznienie testamentow? Np. mamy w rodzinie kilkoro swiadkow,
    ktorzy slyszeli od wuja, ze "odwolal wszystkie testamenty"...

    Pozdrawiam,

    Tiger