  • 1. Data: 2004-03-29 00:58:45
    Temat: spoldzielcze wlasnosciowe prawo do lokalu a wlasnosc hipoteczna
    Od: "margaritka" <m...@p...onet.pl>

    Kolega poprosil by spytac, to pytam :-)
    Jaka jest roznica miedzy spoldzielczym wlasnosciowym prawem do lokalu, a
    wlasnoscia hipoteczna?
    Czy oplaca sie ponosic koszty przeksztalcenia prawa wlasnosci na wlasnosc
    hipoteczna (koszt okolo 2tys)
    Dzieki

    margaritka

  • 2. Data: 2004-03-29 07:01:16
    Od: "Milamber" <m...@w...pl>

    Skrótowo to taka, że własnościowe jest związane z członkostwem w
    spółdzielni. Nie jesteś członkiem - prawo wygasa. Mając odrębną własność
    masz gdzieś spółdzielnię i to czy im się podobasz czy nie...Poza tym są
    (jeszcze) pewne ograniczenia np. w zbyciu lokalu. Nabywca musi być przyjęty
    w poczet członków spółdzielni...

  • 3. Data: 2004-03-30 08:42:49
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Milamber wrote:

> [...]
    > (jeszcze) pewne ograniczenia np. w zbyciu lokalu. Nabywca musi być
    > przyjęty w poczet członków spółdzielni...

    Dokladniej jest takie, ze wlascicielem "wlasnosciowego" lokalu jest
    spoldzielnia..

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-12-28 15:07:29
    Od: gustaw<g...@e...dk>

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-12-28 15:13:53
    Od: gustaw<g...@e...dk>

    chcialbym kupic mieszkanie ,lecz nie wiem co to znaczy
    forma wlasnosci-hipoteczna.
    Prosilbym o wytlumaczenie
    Z gory diekuje

  • 6. Data: 2004-12-28 15:25:30
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Skrótowo to taka, że własnościowe jest związane z członkostwem w
    > spółdzielni. Nie jesteś członkiem - prawo wygasa.
    > Mając odrębną własność
    > masz gdzieś spółdzielnię i to czy im się podobasz czy nie...

    To nie do końca wygląda tak różowo.

    > Poza tym są
    > (jeszcze) pewne ograniczenia np. w zbyciu lokalu. Nabywca musi być przyjęty
    > w poczet członków spółdzielni...

    Już nie musi (po zmianach w prawie spółdzielczym). Opisała to Rzepa na żółtych
    stronach. Ale niedługo potem był artykuł zdaje się pt. "Opłaca się być
    członkiem Spółdzielni" (też w Rzepie, obydwa w tym roku.). Wyszukaj te artykuły
    (www.rzeczpospolita.pl). Tam jest precyzyjny komentarz do Twojej sytuacji.

    Nie jestem pewien o co dokładnie chodziło pytającemu, ale własność odrębna i
    założenie księgi wieczystej to są dwie różne sprawy. W mojej spółdzielni
    niektórzy lokatorzy mają założone księgi na lokale (zdaje się, że chodziło im o
    uzyskanie kredytu), ale jeszcze się nikt nie wyodrębnił.

    pozdrawiam

    Czapla

  • 7. Data: 2004-12-28 18:55:55
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 28 Dec 2004 15:13:53 +0000 (UTC), gustaw naskrobał(a):

    > chcialbym kupic mieszkanie ,lecz nie wiem co to znaczy
    > forma wlasnosci-hipoteczna.
    > Prosilbym o wytlumaczenie

    nie ma takiej formy własności na terenie RP wiec każda odpowiedz jest
    błędna.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org