  • 1. Data: 2004-03-28 19:48:05
    Temat: jak znalezc dluznika?
    Od: "Kwik" <k...@i...pl>

    wittam,

    jest firma i jej klient. Klient zamawia w firmie towar, za ktory nie placi.
    Firma pozywa klienta do sadu i wygrywa. Uzyskuje klazule wykonalnosci do
    wyroku i udaje sie do komornika. Komornik ustala, ze w miejscu
    zarejestrowania dzialalnosci gospodarczej (klienta) nic juz nie ma. Nic nie
    daje takze ustalenie adresu zameldowania klienta, poniewaz komornik
    stwierdza, ze ten juz tam nie mieszka. Komornik zawiadamia o bezskutecznosci
    egzekucji i z radoscia wzywa do zlozenia pisma wskazujacego co ma czynic
    dalej. No i pytanie - czy cos mozna jeszcze zrobic, zeby dluznika znalezc?
    czy skoro juz wiadomo, ze jest oszustem (przeciwko niemu toczy sie rowniez
    kilka innych postepowan egzekucyjnych), to mozna wyslac pismo do policji z
    prosba/zadaniem (podst. prawna?) ustalenia miejsca stalego pobytu? Krotko
    piszac - czy cos jeszcze mozna zrobic?

    dzieki i pozdrawiam
    Kwik

    --
    # 0 0 1 1 0 0 0
    # 00 1 1 1 1 00

  • 2. Data: 2004-03-29 10:07:19
    Temat: Re: jak znalezc dluznika?
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Użytkownik "Kwik" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    policji z
    > prosba/zadaniem (podst. prawna?) ustalenia miejsca stalego pobytu?

    Patrzac na to realnie, jesli dluznik jest dostatecznie inteligentny, a
    nalezy sie obawiac, ze tak jest, pozostanie bezkarny. Wiec ja
    podejmowalbym rozne dzialania do chwili az nie spowoduje to poniesienia
    przeze mnie dodatkowych kosztow. No chyba ze suma jest jakas bardzo
    wysoka, wtedy byc moze jest o co walczyc. Zycie.

    marekz

  • 3. Data: 2004-03-29 12:48:46
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

> [...]
    > prosba/zadaniem (podst. prawna?) ustalenia miejsca stalego pobytu? Krotko

    Mozna bardzo, bardzo wiele zrobic, ale odpowiedzi na takie pytania sa
    platne. Sam kiedys szukalem znajomemu dluznika (skutecznie), siegajac po
    mocno nietypowe formy poszukiwan, wiec wiem jaki to bol. Jak dlug duzy to
    tym bardziej to kosztuje. Nie sadze, aby najskuteczniejsze metody
    znalezienia dluznika ktos Ci podal na grupie. Na tym sie dobrze zarabia. W
    kazdym badz razie na pewno nie mozesz "zlecic" policji poszukiwan swojego
    dluznika....

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 4. Data: 2004-03-29 17:22:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kwik" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    Jeśli przeciwko tej samej osobie zbiegło się kilka egzekucji, to jeszcze
    nie oznacza, że popełnił on przestępstwo. Należało by zbadać, czy:

    1. W chwili pobierania towaru nie był zadłużony tak bardzo, że nie miał
    realnej możliwości zapłaty za towar - bo wówczas popełnił by oszustwo.

    2. W chwili pobierania za towar jego sytuacja finansowa nie zobowiązywała
    go do ogłoszenia upadłości (jeśli był spółką prawa handlowego), bo jeśli
    tak, to popełnił i oszustwo i przestępstwo z kodeksu handlowego.

    3. Nie uregulował jakiś swoich długów jednemu z dłużników, bo wówczas
    działał na szkodę pozostałych, a to też przestępstwo.

    4. Nie ukrył należącego do siebie majątku, bo to przestępstwo, którego
    udowodnienie jednak wiąże się z koniecznością wskazania owego ukrytego
    majątku.

    Tak więc zawiadomienie organów ścigania ma tylko o tyle sens, o ile
    popełnił on przestępstwo. Jeśli nie, to pozostaje wynajęcie jakiegoś
    detektywa w celu znalezienia dłużnika. Ale to wiąże się z koniecznością
    poniesienia kosztów jego działań, które niekoniecznie muszą być małe.
    Ponadto nie gwarantuje odzyskania należności, jeśli nawet dłużnika uda się
    znaleźć, bowiem może się okazać, że nie posiada żadnego majątku mogącego
    być przedmiotem egzekucji.

  • 5. Data: 2004-03-29 18:32:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kwik wrote:

> [...]
    > prosba/zadaniem (podst. prawna?) ustalenia miejsca stalego pobytu? Krotko

    Może zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa polegajacego na wyłudzeniu
    towaru? Choć trochę słabo to widzę...

    Pewnie prędzej jacyś detektywi albo spece z jakiejś mafii by go znaleźli.

  • 6. Data: 2004-03-29 19:21:15
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > No i pytanie - czy cos mozna jeszcze zrobic, zeby dluznika znalezc?
    > czy skoro juz wiadomo, ze jest oszustem

    skad to wiadomo? to raczej Ty domniemasz a to kolosalna roznica.

    > (przeciwko niemu toczy sie rowniez kilka innych postepowan egzekucyjnych),

    to moze takze oznaczac, ze koles zbankrutowal i dlatego nie placi nikomu.

    > Krotko piszac - czy cos jeszcze mozna zrobic?

    tak i nie. najlepiej znalezc majatek dluznika, znalezc cos, co do niego
    nalezy i wskazac do zajecia komornikowi. komornik sam nie bedzie szukal.

    pozdr.
    marcin