  • 1. Data: 2004-03-29 01:09:10
    Temat: Zwrot twaru zakupionego przez internet ZAKRECONE MOIM SKROMNYM ZDANIEM
    Od: "[RED-689]" <r...@g...pl>

    Witam

    14 marca zlicytowalem aukcje Allegro z Nokia 7600. Towar otrzymalem nie
    pamietam dokladnie ale gdzies 20-21. Moje zaskoczenie po dwoch dniach od
    otrzymania paczki bylo ogromne gdyz telefon rozlaczal sie za kazdym razem po
    3sek. rozmowy. Do czego tez nie doszedlem od razu bo wychodzilem z zalozenia
    ze telefon powinien dzwonic i raczej sprawdzalem inne opcje. Po pierwszej
    rozmowie ze sprzedawca uslyszalem podobne zdziwienie. Kilka dni pozniej i ja
    i sprzedawca dowiedzielismy sie jednoczesnie ze aparat nie wspolpracuje z
    siecia SimPlus. Doszlismy do kompromisu ze ja postaram sie rozwiazac
    sytuacje w inny sposob (moze jakas hot news o tym modelu, moze zakup innej
    karty...) a jezeli nie zwroce go w okreslonym terminie i po powrocie
    sprzedawcy (oznajmil ze na drugi dzien ma wyjazd za granice). Majac czas na
    sprawdzenie aparatu uznalem ze dzwoni bardzo cicho i nie specjalnie warto
    zmieniac dla niego numer. Nowinek wyjasniajacych problem tez nie bylo i nie
    sadze ze sie pojawia wiec w umowionym terminie zadzwonilem do sprzedawcy a
    ten............ ze minelo juz duzo czasu itp. Zaproponowal ze przyjmie
    aparat jezeli ja strace na tym 200zl. Z mina nie za bardzo zadowolona ale
    zgodzilem sie na to. Mialem wysylac aparat w poniedzialek czyli dzis i dzis
    tez dostaje emaila:

    "Prosze narazie nie wysylac telefonu do mnie.Wlasnie siegnalem po porade
    prawnikow z Allegro w sprawie tej konkretnej transakcji.Czekam na
    odpowiedz.Prosze zauwazyc,ze telefon Nabyl Pan w drodze licytacji za cene
    minimalna.Jest on absolutnie zgodny z opisem.Na forum dyskusyjnym Super
    Sprzedawcow Allegro pojawil sie poglad ,ze nie powinienem przyjac
    zwracanego przez Pana telefonu"

    Co mam o tym sadzic? Czy mam jeszcze szanse na zwrot? Wydaje mi sie (choc
    moge sie mylic) ze towar zakupiony za posrednictwem internetu podlega
    zwrotowi bez podania konkretnej przyczyny do miesiaca czasu od dostarczenia.

    Pozdrawiam (zwlaszcza "Super Sprzedawcow Allegro" :) i licze na pomoc

  • 2. Data: 2004-03-29 01:59:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    [RED-689] wrote:

> [...]
    > zwrotowi bez podania konkretnej przyczyny do miesiaca czasu od dostarczenia.

    Kupowane od firmy, czy od osoby prywatnej?

    Bo jak od osoby prywatnej (bez faktur i innych takich czarów) to żadnego
    terminu zwrotu bez podania przyczyny nie ma.

    Ja bym spróbował sprawdzić, jak ten telefon działa z innymi SIMami
    (innych operatorów, abonamentowego plusa). Jeśli i z nimi źle działa ->
    jest felerny i IMHO zdecydowanie można się awanturować.

    Jeśli tylko z SimPlusem się 'gryzie'... no cóż - pytanie jest, czy
    sprzedający wiedział o wadzie i co ją powoduje (telefon czy operator).

  • 3. Data: 2004-03-29 02:13:29
    Od: "[RED-689]" <r...@g...pl>

    wiadomości news:c47vtc$dt2$1@news2.ipartners.pl...
    > [RED-689] wrote:
    > Kupowane od firmy, czy od osoby prywatnej?
    > Bo jak od osoby prywatnej (bez faktur i innych takich czarów) to żadnego
    > terminu zwrotu bez podania przyczyny nie ma.

    Raczej firma ew. prywatny sklep.
    Mam pisemna umowe z nr. dowodow etc. w ktorej sprzedawca pisze ze telfon
    jest sprawny.
    Telefony od Noki 6600 w gore maja probemy z simplusem (cos z systemami
    naliczania tego prepaidu...).
    Mysle ze nie wiedzial o tym sprzedawca bo model dopiero co pojawil sie na
    rynku. Telefon nalezy traktowac jako sprawny tak sobie na zdrowy rozsadek
    mysle bo raczej jest to nie dopasowanie sieci do aktualnego standardu niz
    wada telefonu. A jezeli juz doszlo by do tego ze musial bym udowadniac
    (jezeli nie istnieje prawo ze moge go oddac bez podania przyczyny w jakims
    przeciagu czasu..) ze telefon jest niesprawny to podal bym przyczyne ze
    dzwoni cicho (bo faktycznie cholernie cicho dzwoni.. nie wiem jak to jest w
    przypadku innych 7600 ale tutaj przy najglosniejszym dzwonku i wlaczonym na
    max mozna zapomniec o wychodzeniu na dwor (nie musi to byc 15:00 :) bo umarl
    w butach. Nie ma cudu uslyszec. Nie wiem moze to specyficzna obudowa i kazdy
    z tego typu tak ma a moze mam "perelke" wsrod tego modelu.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-03-29 02:25:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    [RED-689] wrote:

    > Raczej firma ew. prywatny sklep.
    > Mam pisemna umowe z nr. dowodow etc. w ktorej sprzedawca pisze ze telfon
    > jest sprawny.

    Dowodów? Numery dowodów osobistych?

    Czyli umowa między Tobą a jakaś inną osobą fizyczną - bo w życiu nie
    słyszałem o 'prywatnym sklepie' identyfikującym się dowodem osobistym ;)

    > Telefony od Noki 6600 w gore maja probemy z simplusem (cos z systemami
    > naliczania tego prepaidu...).

    No to chyba należy zbluzgać plusa.

    [ciach]

> [...]
    > dzwoni cicho (bo faktycznie cholernie cicho dzwoni.. nie wiem jak to jest w

    Przede wszystkim sprawdź, bo może faktycznie 'ten typ tak ma', albo może
    coś przegapiłeś w konfiguracji (zdarza się).

    Ale, pisząc wprost: szukasz pretekstu do wycofania się z transakcji,
    podczas gdy prawdziwą przyczyną jest wada operatora, nie telefonu? A
    feeee.... Może to i legalne by było, i może nawet by się udało (chić
    wątpię), ale z etycznego punktu widzenia... No tak, przepraszam - to
    prawo, nie etyka ;)

    Może jednak lepiej zmienić operatora? Zdaje się miały wejść jakieś
    przepisy umożliwiające przenoszenie numeru między operatorami?

  • 5. Data: 2004-03-29 06:57:01
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    [RED-689] napisał(a):

> [...]
    > zwrotowi bez podania konkretnej przyczyny do miesiaca czasu od dostarczenia.

    Mylisz się. Przepis nie dotyczy aukcji internetowych a poza tym termin
    wynosi 10 dni a nie miesiąc

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 6. Data: 2004-03-29 14:26:47
    Od: "[RED-689]" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Markus Sprungk" <z...@c...cy> napisał w wiadomości
    > [RED-689] napisał(a):
    > Mylisz się. Przepis nie dotyczy aukcji internetowych a poza tym termin

    Czyli ktos kupujacy na internetowych aukcjach ma jakies prawa?

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2004-03-29 14:29:38
    Od: "[RED-689]" <r...@g...pl>

    wiadomości news:c481dv$efq$1@news2.ipartners.pl...
    > [RED-689] wrote:
    > Przede wszystkim sprawdź, bo może faktycznie 'ten typ tak ma', albo może
    > coś przegapiłeś w konfiguracji (zdarza się).

    Niczego nie przegapilem.

    > Ale, pisząc wprost: szukasz pretekstu do wycofania się z transakcji,
    > podczas gdy prawdziwą przyczyną jest wada operatora, nie telefonu?

    Uznalem ze nie warto zmieniac operatora ktory mi odpowiada dla telefonu
    ktory i tak nie spelnia swojej podstawowej funkcji czyli nie dzwoni tak zeby
    to slyszec po wyjsciu z domu.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2004-03-29 18:03:30
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    [RED-689] napisał(a):

    > Czyli ktos kupujacy na internetowych aukcjach ma jakies prawa?

    Jeśli chodzi o Allegro to oczywiście ;)

    Poczytaj Regulamin ;)

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*