  • 1. Data: 2004-03-28 20:25:12
    Temat: PRACA W POLICJI DOBRA CZY ZLA
    Od: "s...@g...pl" <j...@g...pl>

    Bardzo prosze o pomoc i dyskusje,jestem
    studentem 5go
    roku,koncze prawo na umcs.szukam pracy,moze
    uda mi sie dostac do Policji.Zastanawiam sie
    czy to dobra praca i czy mozna pracujac tam do czegos
    dojsc.Ciekaw jestem czy jednak gdybym chcial zrezygnowac
    ktos inny chcialby mnie zatrudnic.Nie wiem co zrobic
    czuje sie troche zagubiony,nie wiem co ze mna bedzie
    po studiach,wszyscy zadajemy sobie to pytanie i nie
    do konca optymistycznie patrzymy w przyszlosc,a moze
    powinnismy sie jednak bardziej usmiechac do zycia.
    A moze nie isc do policji tylko zalapac sie
    na jakis staz za 600 zl a potam szukac pracy i
    startowac na aplikacje prokuratorska czy sedziowska.
    Czy pracujac w policji mozna robic aplikacje prokuratorska?
    Czy to dobry sposob?
    Prosze o r...@g...pl
    Pozdrawiam serdecznie.

  • 2. Data: 2004-03-29 04:24:39
    Temat: Re: PRACA W POLICJI DOBRA CZY ZLA
    Od: "Mirage" <z...@b...pl>

    Jak Ty kończąc PRAWO możesz NIE umieć sobie samemu odpowiedzieć na takie
    proste pytania. A co będzie gdy życie zawodowe prawnika postawi Ci naprawdę
    trudne innych ludzi problemy do Twojego rozwiązania.

  • 3. Data: 2004-03-29 12:42:13
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "s...@g...pl" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > roku,koncze prawo na umcs.szukam pracy,moze
    > uda mi sie dostac do Policji.Zastanawiam sie
    > czy to dobra praca i czy mozna pracujac tam do czegos

    Zastanawiaj sie. Przeciez nikt za Ciebie nie podejmie tej decyzji. Ta sama
    praca jest dla jednego dobra, a dla drugiego zla.

    Ciekaw jestem czy jednak gdybym chcial zrezygnowac
    > ktos inny chcialby mnie zatrudnic.

    Praca w policji nie jest tozsama z karalnoscia. Nie bedziesz tredowaty.
    Tylko po co masz tam isc, skoro juz terach zastanawiasz sie, czy nie
    zrezygnowac.

    Nie wiem co zrobic
    > czuje sie troche zagubiony,nie wiem co ze mna bedzie

    Troche??? Optymista...

    > A moze nie isc do policji tylko zalapac sie
    > na jakis staz za 600 zl a potam szukac pracy i
    > startowac na aplikacje prokuratorska czy sedziowska.

    Nie widzisz roznicy pomiedzy praca policjanta, prokuratora, czy sedziego?
    Qrde! Jest zasadnicza. Nie wspomne o immunitecie, ale chocby o
    samodzielnosci. W policji jestes trybikiem w formacji mundurowej, czyli na
    rozkaz i nie na 8 godzin dziennie. Najwiekszy margines swobody (ale tez
    stosunkowo najwieksza odpowiedzialnosc) w pracy ma sedzia. Chyba stac Cie na
    samodzielnosc? Oczywiscie najlatwiej zostac policjantem. Ale to Ty
    decydujesz o swoim zyciu. Nie jest przeciez wykluczone, ze w policji zrobisz
    kariere, jak bedziesz mial leb na karku to nawet dosyc szybko (tam nie ma
    zbyt wielu intelektualistow).

    > Czy pracujac w policji mozna robic aplikacje prokuratorska?

    Teoretycznie mozna, ale watpie, aby Twoi przelozeni wyrazili na to zgode. Bo
    niby dlaczego? Jak zrobisz, to odejdziesz z policji i bedziesz ich gonil...

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 4. Data: 2004-03-29 18:38:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    s...@g...pl wrote:
> [...]
    > roku,koncze prawo na umcs.szukam pracy,moze
    > uda mi sie dostac do Policji.Zastanawiam sie
    > czy to dobra praca i czy mozna pracujac tam

    Jak w każdej pracy ;)

    Są minusy (czasami niebezpiecznie, płaca taka sobie), są i plusy
    (służbowa broń i możliwość wlepienia mandatu, jak jakiś cham wymusi Ci
    pierwszeństwo ;)

    (z pół żartem, pół serio 'zeznań' znajomego policjanta)

    ATSD jak po tych studiach prawniczych stoisz kondycyjnie? Tam jest
    egzamin sprawnościowy - nie jakoś wybitnie wyczynowy, ale limity
    czasowe/ilościowe są dość surowe (kobiety mają oczywiście łatwiej,
    skandaliczna dyskryminacja ;)

  • 5. Data: 2004-03-29 19:48:57
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    wiadomości news:c49qf5$1k23$1@news2.ipartners.pl...

    w policji...
> [...]
    > egzamin sprawnościowy - nie jakoś wybitnie wyczynowy, ale limity
    > czasowe/ilościowe są dość surowe (kobiety mają oczywiście łatwiej,

    Nie przesadzaj. Bylem zdumiony, ze wystarczy trzy razy sie podciagnac na
    rekach aby zmiescic sie w "sredniej" normie sprawnosciowej. Te normy sa
    rodem z PRL-u, gdzie widok czapki z orzelkiem juz wywolywal poploch...

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 6. Data: 2004-03-29 19:55:41
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl> napisał w wiadomości

    > Nie jest przeciez wykluczone, ze w policji zrobisz
    > kariere, jak bedziesz mial leb na karku to nawet dosyc szybko (tam nie ma
    > zbyt wielu intelektualistow).

    Nie łeb na karku jest tu decydujący, ale to, co
    jest bezpośrednio pod tym karkiem.
    Żadna kariera mu nie grozi, jak nie ma pleców.

  • 7. Data: 2004-03-29 21:18:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Prefix wrote:

    > Nie przesadzaj. Bylem zdumiony, ze wystarczy trzy razy sie podciagnac na
    > rekach aby zmiescic sie w "sredniej" normie sprawnosciowej. Te normy sa
    > rodem z PRL-u, gdzie widok czapki z orzelkiem juz wywolywal poploch...

    TRZY?!??! Chyba żartujesz.

    5 lub 6 było na minimalne zaliczenie.

    Ale to i tak pikuś - gorsze zwinnościowe (i to nie sama trudność
    zrobienia, tylko limity czasowe - dla kobiet oczywiście też
    łagodniejsze), że nie wspomnę o rzucaniu 3kg piłką lekarstą na minimum 8
    metrów (kobiety - 2kg i 5 metrów).

  • 8. Data: 2004-03-29 23:32:38
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    > roku,koncze prawo na umcs.szukam pracy,moze
    > uda mi sie dostac do Policji.Zastanawiam sie
    > czy to dobra praca i czy mozna pracujac tam do czegos

    czyli dla Ciebie nie jest wazne co i gdzie robisz ale czy mozesz do
    czegos dojsc i niewazne gdzie. sorki, ale imho musisz sobie najpierw
    odpowiedzic na pytanie co chcesz w zyciu robic i dlaczego poszedles
    na prawo bo i naczej nie bedziesz dobry w tym, czego nie lubisz badz
    nie chcesz robic a bedziesz sie tym zajmowal tylko dla kasy lub aby
    robic cokolwiek bo "jest takie wielkie bezrobocie, ze trzeba chwytac
    co sie trafi"
    wybacz, ale nasuwaja mi sie na palce takie slowa, ktore mogly by Ciebie
    obrazic wiec zakoncze w tym miejscu moj post, aby nie robic kwasow:)

    pozdr.
    marcin

  • 9. Data: 2004-03-30 08:30:08
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    wiadomości news:c4a3r7$1pfn$1@news2.ipartners.pl...

    > TRZY?!??! Chyba żartujesz.
    >
    > 5 lub 6 było na minimalne zaliczenie.

    tak mi zeznal znajomy policjant z kryminalnego:-)

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 10. Data: 2004-03-30 11:56:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Prefix wrote:

    > tak mi zeznal znajomy policjant z kryminalnego:-)

    Może kręcił w zeznaniach ;)

    (zresztą ten limit chyba też zależy od wagi - ciężsi dostają 'fory')

    Tak czy inaczej podciąganie to pikuś. To chyba najłatwiejsza część egzaminu.