  • 1. Data: 2004-04-08 11:04:43
    Temat: spis zamowiony przez internet
    Od: "mb." <m...@g...pl>

    witam
    pisze w imieniu mojej kuzynki ktora ma nastepujacy problem:
    jakies 3 lata temu szukala ona bajek dla swojego dziecka i trafila na
    stronke na ktorej byly oferowane takie bajki - niestety okazalo sie ze byly
    one, khem, nielegalne
    na szczescie nic nie kupila ale zamowila liste tego wszystkiego do domu,
    spis taki przyszedl jakos 2 czy 3 razy (powtarzam ze nie doszlo do zakupu)
    no i ostatnio niemila niespodzianka - byl policjant z pytaniami o te sprawe,
    bo okazalo sie ze koles handlowal tym na wieksza skale
    czy kuzynce groza za to jakies sankcje? jak ma sie bronic? policjant
    zapowiedzial, ze byc moze bedzie sie musiala stawic na sprawe, a to jest
    drugi koniec polski, mozna tego jakos uniknac?
    pozdrawiam i dziekuje z gory za wszelkie sugestie

  • 2. Data: 2004-04-08 12:03:38
    Temat: Re: spis zamowiony przez internet
    Od: m...@o...pl (grupa)

> [...]
    > drugi koniec polski, mozna tego jakos uniknac?
    > pozdrawiam i dziekuje z gory za wszelkie sugestie

    a po co kuzynce trzy raz spis bajek :)))
    radze kuzynce pozbyc sie kompa (jesli ma) i czekac az ucichnie i wiecej nie
    kontakotwac sie z nikim kto oferuje "spisy"
    poza tym jesli faktycznie nie kupowala od niego nic to nie ma sie czego bac.
    nie ma dowodow nie ma winy
    pozdrawiam
    mariusz

  • 3. Data: 2004-04-08 12:55:04
    Od: "mb." <m...@g...pl>

    > a po co kuzynce trzy raz spis bajek :)))

    bo koles ja wpisal do jakiejs swojej bazy i slal ale mu napisala zeby juz
    dal sobie spokoj, wtedy przestal

    > radze kuzynce pozbyc sie kompa (jesli ma) i czekac az ucichnie i wiecej
    nie
    > kontakotwac sie z nikim kto oferuje "spisy"

    to bylo jak mowilem 3 lata temu, ona w ogole zdazyla zapomniec ze cos
    takiego mialo miejsce
    oczywiscie nie kontaktuje sie z nikim takim

    > poza tym jesli faktycznie nie kupowala od niego nic to nie ma sie czego
    bac.
    > nie ma dowodow nie ma winy

    oki, dzieki :)
    oczywiscie komputer ma i..ee nikt nie jest swiety ale w zwiazku z tym ze byl
    tam jej adres moga jej przeszukac mieszkanie?

    pozdr

  • 4. Data: 2004-04-08 14:02:48
    Od: m...@o...pl (grupa)

  • 5. Data: 2004-04-08 17:09:20
    Od: Wiesław Lubas <v...@m...put.poznan.pl>

    "grupa" <m...@o...pl> wrote in message

> [...]
    na
    > kompie nie jest od tego pirata. jest nielegalne to kara musi byc.

    Za _posiadanie_ a nie udostepnianie mozna dostac wyrok?
    Gdyby jeszcze przy uzyciu tego softu osiagac przychod, to rozumiem.
    Nie mozna argumentowac, ze sie skopiowalo od kolegi, w ramach tzw.
    dozwolnego uzytku (czy jakos tak)?!

    WL

  • 6. Data: 2004-04-08 18:32:06
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

    > Nie mozna argumentowac, ze sie skopiowalo od kolegi, w ramach tzw.
    > dozwolnego uzytku (czy jakos tak)?!

    wersje jednostanowiskowa np

    hmm?

  • 7. Data: 2004-04-08 18:44:45
    Od: m...@o...pl (grupa)

  • 8. Data: 2004-04-08 19:10:40
    Od: m...@o...pl (grupa)

    > Gdyby jeszcze przy uzyciu tego softu osiagac przychod, to rozumiem.
    > Nie mozna argumentowac, ze sie skopiowalo od kolegi, w ramach tzw.
    > dozwolnego uzytku (czy jakos tak)?!
    >
    > WL

    dozwolony uzytek wlasny to nie jest skopiowanie softu i pozycznie kopii
    koledze
    za dobrze by to bylo :))

    mariusz

  • 9. Data: 2004-04-09 08:08:29
    Od: Wiesław Lubas <v...@m...put.poznan.pl>

    "grupa" <m...@o...pl> wrote in message

    > dozwolony uzytek wlasny to nie jest skopiowanie softu i pozycznie kopii
    > koledze
    > za dobrze by to bylo :))

    Kolega pozyczyl mi oryginalny nosnik, abym mogl sie zaznajomic i poodjac
    decyzje o kupnie.
    Nastepnie ja sam skopiowalem go, aby miec wiecej czasu na zastanowienie.

    WL

  • 10. Data: 2004-04-09 09:59:24
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik Wiesław Lubas <v...@m...put.poznan.pl> napisał:
    > Kolega pozyczyl mi oryginalny nosnik, abym mogl sie zaznajomic i poodjac
    > decyzje o kupnie.
    > Nastepnie ja sam skopiowalem go, aby miec wiecej czasu na zastanowienie.

    A od kiedy dozwolony użytek własny dotyczy oprogramowania komputerowego?
    O ile pamiętam zapisy ustawy, to odnośnie programów komputerowych
    użytek własny jest wyłączony. Nieprawdaż?

    Pozdrawiam,
    Gerard