  • 1. Data: 2004-04-08 10:49:33
    Temat: Potrącenie z wypłaty
    Od: "Szaman" <szaman@Wirt_Poland.pl>

    Czy były pracodawca, który wreszcie po 2 miesiącach wypłaca zaległe
    pieniądze ma prawo bez mojej zgody potrącić sobie kwotę zaliczki której niby
    nie rozliczyłem?
    Szaman

  • 2. Data: 2004-04-08 11:03:14
    Temat: Re: Potrącenie z wypłaty
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Czy były pracodawca, który wreszcie po 2 miesi?cach wypłaca zaległe
    > pieni?dze ma prawo bez mojej zgody potr?cić sobie kwotę zaliczki której niby
    > nie rozliczyłem?

    A wziales i podpisales ta zaliczke ?

  • 3. Data: 2004-04-08 16:18:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Szaman" <szaman@Wirt_Poland.pl> napisał w wiadomości

    > Czy były pracodawca, który wreszcie po 2 miesiącach wypłaca zaległe
    > pieniądze ma prawo bez mojej zgody potrącić sobie kwotę zaliczki której
    niby
    > nie rozliczyłem?

    Nie. Jest to przywłaszczenie.

  • 4. Data: 2004-04-09 06:56:13
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:c545h5$jgb$2@news.onet.pl
    > Użytkownik "Szaman" <szaman@Wirt_Poland.pl> napisał w wiadomości

    > Nie. Jest to przywłaszczenie.

    Bzdura.

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxx
    Zgodnie z generalną zasadą, jaka obowiązuje w tym zakresie,
    inne należności niż wymienione w art. 87 § 1 i 7 Kp, mogą być
    potrącane z wynagrodzenia pracownika tylko za jego zgodą
    wyrażoną na piśmie.

    *Niezależnie więc od zgody pracownika* , z wynagrodzenia za pracę
    - po odliczeniu zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych
    - podlegają potrąceniu następujące należności:

    sumy egzekwowane na mocy tytułów wykonawczych na zaspokojenie
    świadczeń alimentacyjnych - do wysokości trzech piątych wynagrodzenia,

    sumy egzekwowane na mocy tytułów wykonawczych na pokrycie
    należności innych niż świadczenia alimentacyjne - do wysokości
    połowy wynagrodzenia,

    *zaliczki pieniężne udzielone pracownikowi* - do wysokości połowy
    wynagrodzenia,

    kary pieniężne przewidziane w art. 108 Kp (tj. kary, jakie może
    zastosować pracodawca wobec pracownika za nieprzestrzeganie
    przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy lub przepisów
    przeciwpożarowych, opuszczenie pracy bez usprawiedliwienia,
    stawienie się do pracy w stanie nietrzeźwości lub spożywanie
    alkoholu w czasie pracy). Kara pieniężna za jedno przekroczenie,
    jak i za każdy dzień nie usprawiedliwionej nieobecności w pracy,
    nie może być wyższa od jednodniowego wynagrodzenia pracownika,
    a łącznie kary pieniężne nie mogą przewyższać dziesiątej części
    wynagrodzenia przypadającego pracownikowi do wypłaty,
    po dokonaniu potrąceń o których wyżej mowa.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Chcesz mieć wroga, zrób komuś przysługę."

  • 5. Data: 2004-04-09 15:27:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Bzdura.

    Z czy zauważyłeś, że pytający twierdzi, że zaliczkę rozliczył? Jakby nie
    rozliczył, to potrącić oczywiście może. Ale jak rozliczył, to już nie.

  • 6. Data: 2004-04-09 22:26:02
    Od: "SQLvvysyn" <s...@v...pI>

    > Z czy zauważyłeś, że pytający twierdzi, że zaliczkę rozliczył?

    Takiego stwierdzenia w poczatkowym poscie NIE ma.

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 7. Data: 2004-04-10 01:41:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SQLvvysyn" <s...@v...pI> napisał w wiadomości

    wiadomości

    > Takiego stwierdzenia w poczatkowym poscie NIE ma.

    A ja znalazłem:

    Czy były pracodawca, który wreszcie po 2 miesiącach wypłaca zaległe
    pieniądze ma prawo bez mojej zgody potrącić sobie kwotę ZALICZKI KTÓREJ
    NIBY
    NIE ROZLICZYŁEM?

    Skoro niby, to rozumiem, że została rozliczona.

  • 8. Data: 2004-04-10 15:18:00
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:c592fk$pe6$1@news.onet.pl

> [...]
    > NIBY
    > NIE ROZLICZYŁEM?
    >
    > Skoro niby, to rozumiem, że została rozliczona.

    Skoro "niby" bez żadnego wyjaśnienia to nie
    jest pewien czy ją rozliczył.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Wierz mi... nie ufaj nikomu."

  • 9. Data: 2004-04-10 18:10:16
    Od: "SQLvvysyn" <s...@v...pI>

    Użytkownik "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości

    > Skoro "niby" bez żadnego wyjaśnienia to nie
    > jest pewien czy ją rozliczył.

    Ale Tomasik lubi wyciagac proste wnioski z nieoczywistych sformulowan. To
    sie nazywa demagogia.

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 10. Data: 2004-04-10 18:22:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości

    > Skoro "niby" bez żadnego wyjaśnienia to nie
    > jest pewien czy ją rozliczył.

    W sumie możesz mieć rację. A pytający milczy. No to, jeśli on tej zaliczki
    nie rozliczył, to oczywiście z wypłaty potrącić mieli prawo.