  • 1. Data: 2002-06-05 07:50:44
    Temat: spalanie
    Od: "Lech" <l...@p...com>

    W pobliżu mojego osiedla ktoś nocami regularnie coś pali, niezależnie od
    pory roku. Smród jest niezły. Jak można zwalczyć taki proceder? Dzięki za
    wszelkie porady.

  • 2. Data: 2002-06-06 14:41:46
    Temat: Re: spalanie
    Od: "Sotb" <k...@z...pl>

    > W pobliżu mojego osiedla ktoś nocami regularnie coś pali, niezależnie od
    > pory roku. Smród jest niezły. Jak można zwalczyć taki proceder? Dzięki za
    > wszelkie porady.

    Zauważyłeś pewnie, że nikt na Twój post nie odpowiedział do tej pory.
    Niestety, ludzie przyzwyczaili się, że wszyscy palą różne śmieci i traktują
    to jako normalne zjawisko. Wielu dla świętego spokoju, by nie wchodzić w
    drogę sąsiadom, choć psioczy, to nic więcej z tym nie robi. Pozostaje smród
    w mieszkaniach, na odzieży i praniu. W miastach, gdzie jakiś czas temu
    wprowadzono wywóz śmieci latem nadal pali się śmieci w domowych piecach, a
    pojemniki wywozi się nie do końca zapełnione. Zetknąłem się nawet ze
    zbieraczami śmieci, którzy je następnie palą zimą ogrzewając w ten sposób
    mieszkania. Edukacja w zakresie ochrony środowiska jest bliska zeru.
    Ważniejsze jest by, nie stracić pieniędzy na wywóz śmieci choć i tak w
    przyszłości więcej wyda się na walkę z chorobami wywołanymi przez ich
    (śmieci) spalanie.
    Czytałem niedawno na grupie artykuły o immisjach, może ktoś pamięta link.

    SOTB

  • 3. Data: 2002-06-07 07:56:44
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    fOn Thu, 6 Jun 2002, Sotb wrote:

> [...]
    >+ Niestety, ludzie przyzwyczaili się, że wszyscy palą różne śmieci i traktują

    Informuję że tak do końca to tak nie jest.
    Np. w Zabrzu Straż Miejska reaguje, i to jak na mój gust również
    w przypadkach - jakby to rzec - 'niegroźnych', typu spalenie
    paczki kartonów.
    Jakby to wyglądało *w nocy* to nie wiem.
    [...]
    >+ W miastach, gdzie jakiś czas temu
    >+ wprowadzono wywóz śmieci latem nadal pali się śmieci w domowych piecach,

    Jeszcze zależy co za śmieci :) Papierów bym się nie czepiał...
    [...]
    >+ Ważniejsze jest by, nie stracić pieniędzy na wywóz śmieci

    Owszem. Administracje ograniczają ilość pojemników, koło siebie
    *dawno* nie widziałem pojemnika który nie byłby pełny po brzegi.
    Jesteś chętny dofinansować ? -;) (to dam znać komu trzeba)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-06-07 08:37:24
    Od: "Lech" <l...@p...com>

    Dodam, że rzecz dzieje się w dość dużym mieście - Poznań, a wiatrów tu mało
    więc ten smród tak szybko się tu nie rozwiewa.

    Zresztą, nie chodzi tylko o sam smród i zapylenie - moje drogi oddechowe już
    szwankują od tego.

  • 5. Data: 2002-06-07 11:29:45
    Od: "Sotb" <k...@z...pl>

> [...]
    > więc ten smród tak szybko się tu nie rozwiewa.
    >
    > Zresztą, nie chodzi tylko o sam smród i zapylenie - moje drogi oddechowe

    Osobiście posłałbym list (najlepiej petycję wielu mieszkańców) do Wydziału
    Ochrony Środowiska. Pamiętam przypadek faceta, który truł jakimś spalanym
    mięsem. Ludziom się zapach i sadza wydały wyjątkowo ochydne i uciążliwe.
    Zgłosili gdzie trzeba i wygrali.

    SOTB

  • 6. Data: 2002-06-07 16:12:50
    Od: "Lech" <l...@p...com>

    THNX

  • 7. Data: 2002-06-09 14:45:27
    Od: leh <l...@...pl>

    "Lech" <l...@p...com> skribis:

    >W pobliżu mojego osiedla ktoś nocami regularnie coś pali, niezależnie od
    >pory roku. Smród jest niezły. Jak można zwalczyć taki proceder?

    Wezwac straz ? (pozarna alo i miejska)

    Pozdrawiam, Leh
    --
    Ciekawa strona: <http://blueheaven.prv.pl>
    Wszystkie twierdzenia sa w pewnym sensie prawdziwe, w pewnym sensie falszywe,