  • 1. Data: 2002-06-05 07:13:43
    Temat: Porady prawne ?
    Od: p...@T...TO.poczta.onet.pl (Pawel Baranowski)

    Niedawno spotkałem w sieci coś co się nazywa porady prawne online. Nie ma
    tam żadnych oznaczeń wskazujących na to, że ten podmiot ma uprawnienia do
    ich udzielania (np. choćby napis kancelaria albo nazwisko i tytuł radcy czy
    adwokata). Co więcej niska cena wskazuje na to, że jest to coś dziwnego ...

    Co grozi takiemu pseudo-prawnikowi ? Czy jest to przestępstwo czy tylko
    wykroczenie ? Jak wygląda odpowiedzialność cywilna i czy np. Okregowa Rada
    Adwokacka ma prawo wnieść powództwo ?

    Przed odpowiedzia skasuj "TNIJ.TO."

    Before reply cut "TNIJ.TO."

  • 2. Data: 2002-06-05 13:41:13
    Temat: Odp: Porady prawne ?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Pawel Baranowski <p...@T...TO.poczta.onet.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:X...@2...180
    .128.20...
    Jezeli nie pobiera zadnych opłat a zna prawo to wolno mu mówić co wie na
    jaki temat. Posiadana wiedza nie jest karalna.Kiedys miałalm taki przypadek
    gdy udzielam porady i adwokat mi zarzucił,ze odbieram mu chleb odp. ze nie
    znam granicy ile mi można powiedzieć z posiadanej wiedzy

    Sandra

  • 3. Data: 2002-06-05 18:27:49
    Temat: Re: Porady prawne ?
    Od: "Kamil Jankielewicz" <k...@g...pl>

    Użytkownik "Pawel Baranowski" <p...@T...TO.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:Xns92245E1E72397pbaranowskipocztaone@213.180.12
    8.20...
> [...]
    > wykroczenie ? Jak wygląda odpowiedzialność cywilna i czy np. Okregowa Rada

    Porad prawnych zgodnie z prawem mogą udzielać tylko adwokaci i radcy prawni.
    Mozesz zawiadomic organy samorządu adwokackiego lub radcowskiego - tylko
    jaki masz w tym interes?
    Pozdrawiam
    Kamil

  • 4. Data: 2002-06-05 19:19:45
    Od: "M.B." <a...@o...pl>

    Dam darmową radę:
    darmowe porady prawne są niewiele więcej warte :)

    pozdrawiam
    MB
    p...@i...lv

  • 5. Data: 2002-06-05 21:00:13
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Jankielewicz <k...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:adlkou$n98$...@i...cyf-kr.edu.pl...

    > Porad prawnych zgodnie z prawem mogą udzielać tylko adwokaci i radcy
    prawni.
    > Mozesz zawiadomic organy samorządu adwokackiego lub radcowskiego - tylko
    > jaki masz w tym interes?

    Kamilku a na grupie jak są udzielane porady ? Zgodnie z prawem czy zgodnie z
    posiadaną wiedzą ?
    Myślę, że to drugie. Ale mamy w kraju utalentowane bestie :-)))) No ale
    nieznajomość prawa szkodzi tak twierdzą prawnicy, cała biurokracja polska.
    Więc nic innego nam nie wypada tylko kupować lekturkę i wszystko wiedzieć.
    To dopiero numery. Jak to będzie? Prawnie zabronić kupna książęk ? Czy
    zgodnie z prawem będziesz musiał obowiązkowo być głupszy od całego świadka
    prawniczego?

    Sandra

  • 6. Data: 2002-06-05 21:40:59
    Od: "devil" <d...@t...pl>

    "Sandra" news:adlu35$s00$1@absinth.dialog.net.pl...
    > Kamilku a na grupie jak są udzielane porady ? Zgodnie z prawem czy zgodnie
    > posiadaną wiedzą ?

    > Sandra

    Przecież ustawy są prawem powszechnie obowiązującym i dostępnym. Czy
    podsunięcie komuś cytatu z takiego aktu prawnego to w świetle prawa
    bezprawna porada prawna? Każdy ma prawo przeczytać komentarz, tekst prawny i
    komuś doradzić, nie?

    Pozdrawiam
    Krysia

  • 7. Data: 2002-06-05 22:17:36
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Jun 2002, Sandra wrote:
    [...]
    >+ Kamilku a na grupie jak są udzielane porady ? Zgodnie z prawem czy zgodnie z
    >+ posiadaną wiedzą ?

    Ależ, Sandro, to są tylko niezobowiązujące komentarze do stanu
    prawnego :) - czyli: zgodnie z prawem... !
    Jakby było wolno tylko zadawać pytania - to byśmy (niemal
    wszyscy) zadawali; dla przykładu posłowie mają taką technologię
    przećwiczoną ;) (po dyskusji plenarnej)
    [...]
    >+ To dopiero numery. Jak to będzie? Prawnie zabronić kupna książęk ? Czy
    >+ zgodnie z prawem będziesz musiał obowiązkowo być głupszy od całego świadka
    >+ prawniczego?

    Jak to było z tym ukazem carskim ?
    "...żeby nie peszyć przełożonego..." ? ;) !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-06-05 23:19:29
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik devil <d...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:adm0ml$u11$...@a...dialog.net.pl...
    > komuś doradzić, nie?

    Oczywiście Krysiu to było pytanie skierowane do tego,który chce sie bawić w
    donosicielstwo. Jestem zdania,że ludzie powinni sobie pomagać a nie podcinać
    skrzydła.
    Sandra

  • 9. Data: 2002-06-06 05:41:10
    Od: "devil" <d...@t...pl>

    "Sandra" news:adm689$1ki$1@absinth.dialog.net.pl...

    > Oczywiście Krysiu to było pytanie skierowane do tego,który chce sie bawić
    > donosicielstwo. Jestem zdania,że ludzie powinni sobie pomagać a nie
> [...]

    Wiem, wiem:)
    k.